Permalänk
Medlem

4 skärmar som desktop!

Hej!
Jag sitter på börsen dagligen och skulle vilja ha 4 skärmar att fungera tillsammans som desktop.
Alltså jag behöver ha 4 olika fönster, ej likadana.

Går inte detta att göra med 2 grafikkort bara? Med crossfire möjlighet?
Eller måste jag göra på annat sätt?

Tack på förhand!

//Abbe

Permalänk
Medlem

2 grafikort ska räcka då varje grafikort kan driva 2 skärmar med varsin bild.
Någon crossfire (eller SLI) möjlighet får man glömma bort dock

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Så jag borde kunna ha 4 olika fönster då, eller?

Permalänk
Medlem

fönster? menar du vanliga fönster som att ha igång 10st firefox samtidigt? där finns ingen riktigt gräns mer än vad datorn klarar.

Jag gissar på du menar att ha 4st ytor där du kan slänga upp program i maximerat läge vilket inte ska vara några problem. För varje skärm kan du göra så att skrivbordets skärmyta blir större.

Permalänk
Medlem

Ja precis.
Jag behöver ha 4 olika program igång samtidigt som jag också kan se hela tiden.
Man kan säga om jag har en mapp öppen så kan jag dra det fönstret från skärm 1 - skärm 4 så att jag har det fönstret i skärm 4 istället.

//Abbe

Permalänk

Jag har testat med Dual Screen och då är det bara ta ett fönster (inte maximerat) och dra över den till den skärm du vill att den ska vara på och sedan maximera den då blir den maximerad i den skärmen du vill ha. Borde inte vara någon skillnad med 4 skärmar.

Visa signatur

Primary: i7-4790k @ 4 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z97 GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz LP | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | EVGA Supernova G2 850W
Equipment: BenQ XL2420T | Logitech Proteus Core G502 | QPAD QH-90 Pro | Steelseries QcK+ | Logitech Desktop USB Microphone

Permalänk
Medlem

Tre skärmar hade du kunnat köra med en Matrox Triplehead2Go från ett grafikkort, men för att använda fyra behöver du som sagt två grafikkort (men du kan inte koppla ihop dem i SLI/Crossfire). Kan rekommendera ett litet program som heter Ultramon för att underlätta fönsterhantering etc vid användandet av flera skärmar:

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Visa signatur

3D grafiker
Arbetsdator: HP workstation
Hemdator: Core i7 3930k @ 4,5GHz, 32GB DDR3, 2 x 120GB SSD, 2 x 1TB HD, 3 x GTX 580

Permalänk
Medlem

ATI 4870X2 / GTX 295? De har väl 4 dvi-ut?

Edit: GTX295...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
ATI 4870X2 / GTX 295? De har väl 4 dvi-ut?

Edit: GTX295...

Ingen av dom har det tror jag, men 4850X2 har det.

Edit: Här är en: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=396368

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att titta på nVidias Quadro-kort. Dessa är anpassade för multippla skärmar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Ala_95
ATI 4870X2 / GTX 295? De har väl 4 dvi-ut?

Edit: GTX295...

nej! 2 st bara

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lopphunden
Ingen av dom har det tror jag, men 4850X2 har det.

Edit: Här är en: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=396368

Jo, kanske 4850X2 jag har sett det på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvinVild
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Ursprungligen inskrivet av Ala_95
ATI 4870X2 / GTX 295? De har väl 4 dvi-ut?

Edit: GTX295...

nej! 2 st bara

Gissade bara.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Många har sagt till mig att inte aktivera crossfiren på grafikkorten, hur aktiverar man det och om nu de som bygger datorn har aktiverat det hur avaktiverar man det?

//Abbe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Abbedios
Hej igen!
Många har sagt till mig att inte aktivera crossfiren på grafikkorten, hur aktiverar man det och om nu de som bygger datorn har aktiverat det hur avaktiverar man det?

//Abbe

Man gör det i CCC (Catalyst Control Center), som är Atis drivrutin

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Asus har ett 3870x2 som har 4 dvi kontakter borde gå att få tag i till ett hyffsat pris och kortet är inte alls dåligt