Köra 2st grafikkort på samma rail

Permalänk
Medlem

Köra 2st grafikkort på samma rail

Hej!
Tänkte höra vad som kan hända / ta skada om man skulle köra med 2st grafikkort på samma 12v rail och den inte skulle "palla med" något som kan gå sönder etc?
/MVH
Patrik

Det är nätdelen som sitter i mac pro på 1kw och det är 2st 4870 kort som ska drivas.

Jag provade igår en runda i 3dmark06 och den gick igenom utan problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Fullständigt omöjligt att svara på utan att veta vilket nätaggregat det gäller. Du frågar om detta, men ger ingen information. Varför?

Usla agg har inget skydd värt namnet, vad som helst kan hända.

Gäller det att köra 2st 4870 på en 20A-begränsad lina enligt ATX-standard så glöm det. Varför ens försöka. Spelar du för fullt går det långt över den gränsen.

Men som sagt, ingen info, omöjligt att svara korrekt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Fullständigt omöjligt att svara på utan att veta vilket nätaggregat det gäller. Du frågar om detta, men ger ingen information. Varför?

Usla agg har inget skydd värt namnet, vad som helst kan hända.

Gäller det att köra 2st 4870 på en 20A-begränsad lina enligt ATX-standard så glöm det. Varför ens försöka. Spelar du för fullt går det långt över den gränsen.

Men som sagt, ingen info, omöjligt att svara korrekt.

Ledsen för det va i helt andra tankar.
Handlar om ett nätagg från apple på 1kw. (det som sitter i mac pro)

Jag provade igår (med båda korten in kopplade) och körde en runda 3dmark06 och det fungera bra.

/MVH
Patrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VooDoo
Ledsen för det va i helt andra tankar.
Handlar om ett nätagg från apple på 1kw. (det som sitter i mac pro)

Jag provade igår (med båda korten in kopplade) och körde en runda 3dmark06 och det fungera bra.

/MVH
Patrik

vilka kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
vilka kort?

Men shit va jag missa massa info!
Det är 2st 4870 1gb kort
MVH
Patrik

Permalänk
Avstängd

Det ska inte vara några problem, du har gissningsvis 3-400w headroom totalt.

Permalänk
Medlem

ok! tänkte mest ang Amperen etc? för en vanlig molex rail har väl inte allt för många ampere? eller är jag ute och cyklar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
Det ska inte vara några problem, du har gissningsvis 3-400w headroom totalt.

Nu var inte frågan om 1kW nätdel klarar av systemet, utan om man kan köra 2st HD4870 på samma 12v rail...

Du har ju uppenbarligen redan testat, så om det funkar och du tycker det är värt risken så varför inte? Kolla annars på din nätdel hur mycket A den levererar på 12v.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saodie
Nu var inte frågan om 1kW nätdel klarar av systemet, utan om man kan köra 2st HD4870 på samma 12v rail...

Du har ju uppenbarligen redan testat, så om det funkar och du tycker det är värt risken så varför inte? Kolla annars på din nätdel hur mycket A den levererar på 12v.

Jo men vad kan hända? bara att systemet startar om eller tar hårdvaran stryk?
Hur många A tror du behövs?
/MVH
Patrik

Permalänk
Avstängd

Saodie: Jag vet detta, men kan inte uttala mig om antalet ampere på respektive rail då jag inte vet vad som sitter i en Mac Pro, men spontant så är 1000w väldigt mycket overkill oavsett möjlig Mac- konfiguration.

Permalänk
Medlem

Mac eller inte Mac, dubbla HD4870 drar ju fortfarande lika mycket.

Jag vågar inte uttala mig om vad som kan hända, men allt mellan reboots till förstört nätagg är inte omöjligt. Men återkom som sagt med specifikationer. Vad HD4870 drar i load kan du enkelt kolla upp med hjälp av google.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Kolla hur mycket A den levererar på 12v linan. Grafikkortet drar väll runt 120w i full load så (120x2)W/12V=20A så om linan kan leverera mer än 30A (bra med lite safe zone imellan) så ska det nog funka finemang.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd

Kan låna tråden lite jag med! jag har ett Corsair vx450w, har för mig att det levererar MAX33A enligt Corsair hemsida, tror ni att man kan koppla in 2xASUS EAH 4830 512MB? tycker ju att det borde kunna funka? eller funkar det kanske inte alls att driva 2x4830 med detta agg.?

OBS: bry er inte om sign där det står att jag har det, har bara skrivit in det redan men dom kommer i morgon!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]