Permalänk
Medlem

Requiem: Bloodymare

Tjo!

Snubblade över detta mmo när jag slö-surfade lite.
Ett ganska roligt mmo med ganska många klasser och även med sub-klasser.
Jag kan tyvärr inte ge någon ingående recension, då jag bara är lvl 12, men kolla gärna in detta spel.
Har sett att det finns många quests och även något som liknade warhammer online´s "scenario".. tror jag iaf, jag kom inte in när jag satte mig i kön för det.

Genre: "skräck" fantasy?

http://www.playrequiem.com/index.aspx

F2P

En gameplay trailer:

http://www.youtube.com/watch?v=UIQ9-MzO8sg

Ett klipp i HD:

http://www.youtube.com/watch?v=mgNtbOXTHEY&feature=related

Ett av slagfälts instanserna man kan köa till:

http://www.youtube.com/watch?v=VWC8Zvj-bLs&feature=related

Pvp

http://www.youtube.com/watch?v=RZPbgw1t4rU&feature=related

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem

Lirar själv spelet och måste säga att det är ett riktigt bra f2p (free2play) mmo. Många olika och roliga quest, ett bra stridssystem och en morbid grafisk design. De som är trötta på den alltmer trötta fantasy genren bör absolut ta sig en titt på detta "horror" mmo.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Vekar ju faktiskt intressant, men hur är det med grind och sånt? Inget jag personligen uppskattar precis. Berätta gärna lite om max level osv, ja lite allt möjligt.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Lirade till level 21 men det vart så tråkigt i längden.. kass spelmotor också så räkna inte med att det ska flyta på även fast du kör på lägsta inställningar.

Permalänk
Medlem

Varför säger du att motorn är dåligt optimerad Ludd3? Om du inte får spelet att fungera som det ska när du spelar med absolut lägsta inställningar så kan det bero på följande; drivrutiner, krockar i ditt system eller att din hårdvara inte är uppdaterad.
För spelet fungerar utmärkt på högsta inställningar med videoredigering och ett annat mmo i bakgrunden.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

jag instämmer.. det här spelet drar ju i princip inget alls

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Inaktiv

spelet flyter på hur fint som hälst allt på max. blev lvl 11 på en 2 tim igår tycker det e rätt kul, mycket quester att göra

Permalänk
Sötast

Är det bara jag?

Jag har lirat upp till level 12 nu, och jag får aldrig riktigt känslan av att man tillhör spelet.

Visst spelar man det, man pratar med npc, man dödar mobs, men det känns inte som det är "till något".

Medans i vissa andra mmo's så får man direkt känslan av spelet.

Permalänk
Medlem

Nja jag tränar upp gubben för att vara bra i "scenarios" (eller ion mine och vad den andra nu heter) och även server battle.
Sjukt mycket folk det är i en server battle föresten
Jag var bara runt lvl 12 med en soulhunter och provade.. så det gick ju inget vidare, men med min nuvarande shaman kanske jag har mer att komma med

Någon som vet hur man utför en PK föresten?
Har sprungit runt och försökt mörda folk, men det funkar inte..
Jag får upp "enemy list" fönstret, men jag kan ändå inte attackera?
Har det något med lvl att göra, som tex att man inte kan attackera folk under lvl 10?
Är på PK servern föresten

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem

Är Bloodymare detsamma som Memento Mori? Det sistnämnda är det jag har spelat iaf...

Har suttit och spelat detta nu tillsammans med en kamrat och det är rätt underhållande.

Väldigt välarbetat spel för att vara free 2 play. Har bara blivit lvl 10 men det gick rätt fort och man kunde roa sig åt de fina blodeffekterna. Det känns verkligen som man är riktigt badass med sitt tvåhandssvärd när blodiga lemmar flyger över fälten.

Helt klart värt att prövas på iallafall!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt som gammal season 1 spelare på requiem är att ni bored lägga ner det innan ni lägger er för djupt i det, för att ni ska ha en chans i endgame så krävs det att ni spenderar väldigt många $ på spelet för att göra enchants etc utan att förlora eran gear. Samt att efter lvl 67 fram till lvl 79 så kommer ni attt spendera all er tid online för att grinda er upp till nästa nivå eftersom det inte finns några quests efter det. Första questen efter lvl 67 är på lvl 69 (om ni nu tar er hit utan att bli tokiga, jag vet att jag höll på att bli det) denna quest ger er ca 1-2% på total lvl, det är också den ända du får på den lvln, sedan är det bara att grinda igen fram till lvl 74 vad jag förstått.

Men ni som känner er ämnade att testa det ber jag ha så skoj, jag slutade efter att h kommit till lvl 71 under season 1. Där gick min gräns.

Och ja det är samma som memento mori bara att dom gjort om klasserna i memento mori.