Stridsflyg simulator spel

Permalänk
Medlem

Stridsflyg simulator spel

För väldigt många år sedan så spelade jag ett spel som heter Janes Advanced Tactical Fighters, de va inte snyggt om man gemför med dagens spel men fan så realistiskt och bra de va. (snyggt för att vara slutet på -90 talet kanske)
Så min fråga är om de är nån där ute som har tips på ett bra stridsflyg simulator spel som är hyfsat nytt.

Säg inte H.A.W.X.... För orealistiskt för min smak.

Tacksam för svar!

Permalänk

IL2: Sturmovik? WWII, det va rätt skoj tycker jag.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
IL2: Sturmovik? WWII, det va rätt skoj tycker jag.

Lite väl gamla spel, kass grafik, några nyare flyg spel med bättre grafik? Battlefield 2 flyg är helt ok så sådan grafik eller bättre, finns det såna spel?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

hawx, men seriöst det är bra

Permalänk

Battlefield 2 är absolut inte särskilt realistiskt eller har någonsånär skön flygkänsla.
jag skulle väl säga Falcon 4.0 eller Lock on : Modern Air combat är de nyaste inom genren.
Rätta mig gärna om jag har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
hawx, men seriöst det är bra

Visst de kanske är bra om man är ute efter ett spel som saknar nån som helst form av verklighet.

De jag tyckte va löjligast va att på elite så hade man över 80 missiler och de känns ungefär som att man nyss skrivit in ett fusk, väldigt tråkigt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andrew_Swe
Battlefield 2 är absolut inte särskilt realistiskt eller har någonsånär skön flygkänsla.
jag skulle väl säga Falcon 4.0 eller Lock on : Modern Air combat är de nyaste inom genren.
Rätta mig gärna om jag har fel

Ska kika närmare på dom spelen, tackar!

Kom gärna med fler tips.

Alltså de jag är ute efter är att komma så nära verkligheten man kan utan att sätta sig i en riktig simulator eller riktigt stridsflyg.

Gärna samma spel som dom använder sig av i simulatorerna, de skulle va mäktigt!

Permalänk

HAWK är väll helt okej? Så länge du bara kör i cockpiten så är det juh rätt realistiskt...Fast det är juh framtiden så...

Permalänk
Medlem

hittade nått intressant nu, de är en expansion till Flight simulator X som heter F16 fighting falcon och de släpptes december -08.
Tror jag ska beställa efter de.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
HAWK är väll helt okej? Så länge du bara kör i cockpiten så är det juh rätt realistiskt...Fast det är juh framtiden så...

Jo helt ok om du inte är så kräsen som jag är. Självklart körde jag från cockpit men mycke som förstörde spelet va just känslan av att du har oändligt med missiler, och du missar aldrig.. Jag gjorde då aldrig de. Jag blev bara träffad en gång av en AA, visserligen så spelade jag bara nått uppdrag innan jag tröttnade. :/

Permalänk
Medlem

Lock On Moder Air Combat.

Permalänk

http://www.x-plane.com/

Tror dom använder det i riktiga simulatorer. Dock försvinner halva känslan om man inte har joystick/yoke och pedaler

Tror inte xplane eller microsoft har stridssim utan det är nog bara flygning.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk

Som en tidigare sa: Falcon 4.0 är en redig simulator. Känslan av att lyckas landa på ett hangarfartyg i storm är rätt fet Tror dock att man bara kan flyga F-16, men det var många år sen jag lirade det.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Falcon 4.0 och Lock On är väl dom "senaste" riktiga stridsflyg sim som finns.
Tror att DCS har nån helikoptersim man kan skjuta på
Längtar också tillbaks på den tid Janes gjorde riktiga bra sim F-15, F-18.
Men kolla in fighterops
http://www.fighterops.com/
Vet inte när det kommer, men det kommer bli givet köp

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

jag önskar att de fanns ett spel liknande f22 air dominance fighter, de va alldeles precis lagom avancerat å simulatorliknande, underbart roligt att spela med avancerad joystick, ett remake på det vore inte helt fel, men de finns fan inga bra spel nu för tiden, visst, hawx har ja redan klarat 3 gånger och kommit till level 29, grymt kul, men de är för enkelt och oavancerat.. såg nåt spel som verka nytt och lovande, men var enbart till konsoll såklart..

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oradd
free falcon

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=901...

bara att tanka hem och inst.

har du testat och kan ge ett utåtande?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

IL2 om du vill ha ww2,
Lomac / Falcon 4.0 om du vill ha modernt jox
Black Shark om du vill lira über-realistisk strids-helikopter-sim.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Lock On lär skall vara den mest realistiska flygstridssimulatorn på länge...
... men den är besudlad med Star Force, ett tillräckligt argument för att jag skall hålla den borta från min dator.

/Olle

Permalänk
Medlem

Lock On Modern Air Combat (som för övrigt går på 15kr på ginza just nu) innehåller INTE starforce. Endast tilläggspaketet "Flaming cliffs" innehåller starforce (det kostar fortfarande närmare fullpris dessutom...).

För 15kr har man inte råd att missa Lock On - bästa jetflygspelet med en lagom realismnivå till dagens datum. Oerhört väl investerade pengar om ni frågar mig

Vill man se sig omkring för att hitta det absolut mest realistiska flygspelet idag så är det (enligt mig) DCS: Black Shark som gäller. www.digitalcombatsimulator.com
Går att få för strax över 300kr i butik i Sverige tror jag. VÄLDIGT välgjort och en utomordentligt bra simulator. Simulerar "endast" Kamov Ka-50 Black Shark, men som flera säkert sagt före mig så har utvecklarna (Eagle Dynamics, ED) planen att DCS (Digital Combat Simulator) ska utökas med en ny modul med ~9mån intervaller. Nästa modul som kommer är Fairchild-Republic A-10C Thunderbolt II. (Notera A-10C, inte A-10A som modellerades i Lock On; A-10C har så kallad glascockpit och lite uppgraderade system).

Permalänk
Medlem

Lock On, helt klart. Det är sjukt bra, speciellt om du orkar ta dig tid att ladda hem mods. Finns allt från bättre texturer till nya funktioner.

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk

Måste slå ett slag för Strike Fighters spelen , det uppfräschade Strike Fighters 2 släpptes i julas och Strike Fighters 2 : Vietnam nu i veckan . Till skillnad från lomac och IL2 så är det enormt modvänligt och scenen är enorm.

http://www.thirdwire.com/

http://www.biohazcentral.com/

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
Vill man se sig omkring för att hitta det absolut mest realistiska flygspelet idag så är det (enligt mig) DCS: Black Shark som gäller. www.digitalcombatsimulator.com
Går att få för strax över 300kr i butik i Sverige tror jag. VÄLDIGT välgjort och en utomordentligt bra simulator. Simulerar "endast" Kamov Ka-50 Black Shark, men som flera säkert sagt före mig så har utvecklarna (Eagle Dynamics, ED) planen att DCS (Digital Combat Simulator) ska utökas med en ny modul med ~9mån intervaller. Nästa modul som kommer är Fairchild-Republic A-10C Thunderbolt II. (Notera A-10C, inte A-10A som modellerades i Lock On; A-10C har så kallad glascockpit och lite uppgraderade system).

SUPERTACK för det tipset. Har längtat och längtat efter någonting bra sen Gunship och Longbow 1 & 2 för hundra år sen.. Nu är det läge att köpa joystick.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Black Shark har jag läst någon tidigare tråd om och det verkar vara det mest realistiska du kan komma idag

Desert Combat modden till BF1942 var rätt realistisk flygkänsla till skillnad mot bf2 osvosv... Helikopterkänslan var faktiskt riktigt svår och väldigt realistisk(Nej, jag har aldrig flygit en helikopter men endå) om jag inte minns fel!

Såg också högre upp då någon nämnde Xplane, har inte spelat det men det ska väl vara ännu mer realistiskt än FlightSim har jag läst... Huuuur mkt patcher och moddar etc som helst som ger ultra realistiska "kartor"/värld samt plan... Hann omformatera förra datan innan jag hann testa det men tror det fanns mååånga GB av tillägg som typ hela sverige osv.... Jaja, vad jag har läst, sett lite på internet men inte sett/kännt på själv...

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k