Counter-Strike 1.6 Lagg

Permalänk
Medlem

Counter-Strike 1.6 Lagg

OK, har nyligen installerat om datorn och fått ett lagg i CS jag aldrig varit med om. Har windows xp och sp3, vet inte om de kan ha något med det att göra men jag tror jag hade de innan jag formatera också. Saken är den att jag har kollat på hur många forum som helst och prövat allt dom sagt men jag får inte bort Lagget hur jag än gjort.

Skriver in dom commands jag gjort sen innan och det som folk rekomenderat att testa.

Det som hände till en början var att det laggade var 4-5 sekund, men nu har jag pillat och trixat en massa så nu tar de kanske 10sek mellan varje.

Det händer inget med Choke eller det andra eller fpsen eller något liknande, men när jag sätter på Net_graph 2 så ser jag i den översta att varje gång de fryser till så går den NER under där den brukar, men de visar inget på choke eller fps eller något annat, bara den översta delen när man visar Net_graph 2.

Har 30/30 och min kompis sitter på samma lina och har inte detta problem. Såg också att han inte använder SP3.

PLX HELP!

mvh Pretext!

Permalänk
Medlem

Beror inte på sp3 iaf, det är jag säker på. Eftersom du säger att du testat allt folk sagt åt dig att testa antar jag att det inte är lönt att nämna rates, vertical sync, drivrutiner osv?

Är CS det enda spel som du har problem i, eller är det samma sak med andra?

Permalänk
Medlem

lirar bara cs just nu, så de är bara de som jag upplever det i. har hittat vart man ser felet och har bild på de, finns i länken nedan: Visas bara i Net_graph 2

http://img133.imageshack.us/my.php?image=namnls.jpg

Permalänk

Vad har du för speccs på datorn?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Vad har du för speccs på datorn?

Mainboard : Asus M2N-X
Chipset : nVidia nForce 520
Processor : AMD Athlon 64 X2 5000+ @ 2600 MHz
Physical Memory : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Video Card : ASUS X1950 Series
Hard Disk : HDS722580VLAT20 (82 GB)
Hard Disk : SAMSUNG (250 GB)
DVD-Rom Drive : Optiarc DVD RW AD-5170A
DVD-Rom Drive : JIXAVI 38D6FG5QNO SCSI CdRom Device
Monitor Type : ViewSonic E92f+ - 18 inches
Network Card : Nvidia Corp MCP65 Ethernet
Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Version 9.0c (oktober 2008)

Ska vara allt inte bäst men de har aldrig krånglat sen jag formatera :S

Permalänk
Medlem

jaha, va fan ska man ta sig till då.. ingen verkar veta hur man löser det. trodde någon skulle veta mer än mig här :S störande skit spel.

Permalänk
Medlem

nu har jag provat med sp2 igen o de är samma problem, måste vara nätverkskortet som krashat eller något...

Permalänk
Avstängd

Ingen virusdödare igång?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Får du samma lagg i singelplayer eller är det bara i multiplayer?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Inte helt säker att det är samma problem som det var för mig men prova det här ändå.

Start -- Kör -- msconfig -- Tjänster -- Kryssa ur Ati hotKey Poller.

Permalänk
Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

testa med nya drivrutiner

om det är fryslagg så kolla om datorn använder för mycket ram, stäng onödiga processer och så

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight