Skärmen svart nytt gtx 260

Permalänk
Medlem

Skärmen svart nytt gtx 260

Skärmen svart, nytt gtx 260, testat på två datorer köpt från Dustin, va kan de va för fel? Skärmen blinkar inte ens till o fläkten är död, fick med en strömkabel, finns två:rolleyes: kontakter på kortet att stoppa in i, testat bägge med samma resultat. 450 watt på bägge datorerna, även om det skulle kunna va för lite borde inte i alla fall skärmen blinka till eller i alla fall fläkten snurra?:confused:

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Medlem

Någon som vet, haft eller sett något liknande? Är kortet kasst eller blir det så av att det är för klent med watt? Hjälp! 2200 kr gick det på.

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Medlem

Du skall plugga in 2st 6-pins kontakter till ett GTX295 och ja ditt 450 watts nätagg är lite klent tror jag, iofs beroende på resten av din spec, vad har du för processor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jensih
Du skall plugga in 2st 6-pins kontakter till ett GTX295 och ja ditt 450 watts nätagg är lite klent tror jag, iofs beroende på resten av din spec, vad har du för processor?

Tack för svar men det är ett gtx 260 kort och jag fick bara med en 6-pins kontakt till det, processorn är en 65 watts athlon 3200+ socket 939 winchester på nyköpt moderkort asrock 939N68PV-GLAN, har även testat på ett "nytt" system AMD phenom 9600 asus M3A M2+ socket med samma resultat både VGA och DVI olika sladdar olika monitorer, Båda aggen är på 450 watt. Om 2st 6-pinns gäller även för gtx 260 kortet kan det ha blivit fel leverans från början och borde räcka som svar.

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asloke
Tack för svar men det är ett gtx 260 kort och jag fick bara med en 6-pins kontakt till det, processorn är en 65 watts athlon 3200+ socket 939 winchester på nyköpt moderkort asrock 939N68PV-GLAN, har även testat på ett "nytt" system AMD phenom 9600 asus M3A M2+ socket med samma resultat både VGA och DVI olika sladdar olika monitorer, Båda aggen är på 450 watt. Om 2st 6-pinns gäller även för gtx 260 kortet kan det ha blivit fel leverans från början och borde räcka som svar.

GTX260 ska ha 2 st 6-pin strömkontakter och inget annat. Det finns inga alternativ - det SKA vara 2 st 6-pin.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
GTX260 ska ha 2 st 6-pin strömkontakter och inget annat. Det finns inga alternativ - det SKA vara 2 st 6-pin.

Tack för svaret, det var vad jag trodde, klantigt av dom att bara skicka med en, och till det en bruksanvisning till 8800gt som är ett helt annat kort med bara en vanlig strömkontakt, eller ens det. Hoppas kortet inte är förstört.
Ska ringa och be dom skicka en till 6 pinne till mej då.
En musmatta i läder fick man på köpet och ett dvd fodral

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Medlem

Klantigt av dem vet jag inte, rättare sagt du som borde se till att ditt nätagg hade MINST 1 sån PCI-E sladd innan du köpte. Även ifall du kopplar in 2st 6-pin adapters så kommer du nog ha problem med nätagget. Skulle du däremot haft en sån 6-pin redan i nättagget så skulle det klara sig på gränsen med en PCI-E adapter.

Så ta o köp ett nytt nätagg så är problemet nog löst ^^

Modulärt: Köp Corsair 520W lr 620W
Ej Modulärt: Köp Corsair 550W lr 650W

Kan rekomendera 620W modellen, kör på den själv och är jävligt nöjd. Ifall du inte vill slösa allt för mkt pengar så räcker 450W modellen men kör helst minst på 500w+.

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asloke
Tack för svaret, det var vad jag trodde, klantigt av dom att bara skicka med en, och till det en bruksanvisning till 8800gt som är ett helt annat kort med bara en vanlig strömkontakt, eller ens det. Hoppas kortet inte är förstört.
Ska ringa och be dom skicka en till 6 pinne till mej då.
En musmatta i läder fick man på köpet och ett dvd fodral

Det är nog inte förstört, det vill bra inte gå igång om det inte har 2 st 6-pin

Extra strömsladdar finns för runt 50kr

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=376200

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

Jag rekommenderar dig att köpa ett nytt nätaggregat!
De corsair aframo nämner är riktigt bra.

Har själv varit med om att ett billigt/svagt nätaggregat dog helt vid högre belastning och samtidigt tog med sig ett 939socket-moderkort.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Lyssna nu, köper du en adapter och kopplar det så anstränger du ditt nätagg rejält. Visst det kommer funka, men frågan är hur länge? Din dator kommer gå från knappt säker till en tidsbomb. Vilken dag som helst kommer agget att smälla, och kan ta skada på andra komponenter. Köp nytt agg och var på den säkra sidan!

Ge lite info om din dator och hur mkt pengar du kan tänka dig att lägga p åett agg så ska jag rekomendera dig en för pengarna.

Jag har själv råkat ut för detta misstag , som tur så skadades inget annat i datorn när mitt agg dog.

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem

Har redan smällt ett agg en gång i en annan dator, utan att något gick sönder, testar om det går med det jag har nu så märks det väll om det behövs något nytt, kan väll inte köpa ett nytt agg bara för säkerhets skull om det gamla skulle smälla, skulle inte det här räcka får det bli ett 1500 w (för säkerhets skull) i fall SLI kommer i tankarna senare har jag redan köpt mej ur situationen i förväg.

Hade nog ett 6 eller 4 pinn som är stoppat i moderkortet, kan vara för drivning av det inbyggda grafikkortet.
Hur som helst goda nyheter, trodde det va rätt kört ett tag.
Det är det här kortet med pang damen.
http://www.dustinhome.se/pd_5010151729.aspx?intcmp=Flik_home

Tack för hjälpen, ska bli spännande att se om det funkar och hur, i hop med en Athlon 3200+ blir en rätt ovanlig kombination, har bara sett sådana i hop med nyare ATI kort i 3d eller pcmark. Sedan klocka upp till 2400 mhz om det skulle visa sej att processorn är för långsam och får jobba för mycket.

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Medlem

Dator

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Rekomenderar hellre detta...

https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/cooler-mast...

Corsair har en stor fördel framför Cooler Master: 4 år längre garanti.

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asloke
får det bli ett 1500 w (för säkerhets skull)

haha, Corsair 850w räcker, 750w o 650/620w räcker bra med ifall du tänker köra sli.

Modulärt ta 620w
icke modulärt 750w kommer du långt med.

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Avstängd

Så är Watt-hysterin igång igen. Han kommer inte steka agget om han kopplar in en adapter.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Killen har ett nätagg utan någon PCI-e sladd, och han kopplar 2 adapters.

Jaja, får hoppas inget sprängs då

Visa signatur

Aframo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aframo
Killen har ett nätagg utan någon PCI-e sladd, och han kopplar 2 adapters.

Jaja, får hoppas inget sprängs då

Återkommer om det

Visa signatur

Processor: Athlon 3200+ socket 939 winchester Grafikkort: GTX 260 Moderkort: Asrock 939N68PV-GLAN Agg: Deltako 450W

Permalänk
Medlem

klarar det sig så klarar det sig.. precis som med bilstereo så finns det nätagg som är klart överspecade, och kanske anger absolut maxeffekt, medans andra kanske specar vad dom klarar 24/7 med god marginal..

har han då ett agg som verkligen lämnar 450W, så kommer det räcka helt garanterat, då knappt en riktig vürsting drar så mkt ström.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
klarar det sig så klarar det sig.. precis som med bilstereo så finns det nätagg som är klart överspecade, och kanske anger absolut maxeffekt, medans andra kanske specar vad dom klarar 24/7 med god marginal..

NR 1
Bilstereo har inte nätagg tror du menade slutstegsdelen med yp 4x50watt.

Alla bilstereos är överspecade med max watt. det finns inga ska ska kunna pumpa på 4x50 watt i 24/7.

som alla slutstegsdelar i olika stereos 12volt 14 volt och 230volt så MAX är MAX håller kanske några minuter med rätt hötalare element

RMSWatt är angivet i flesta fall som hälften av max watten och är de eatt som slutstegsdelen ska kunna pumpa på hela tiden i 8timmar i sträck.

Det är stora skillnader mellan slutsteg och förstärkare......

Blir bara så arg hur man kan gemföra med något som inte ens finns.....
Kan stereo Tävlar med bil ljud.....

Förlåt för OT

Det ända jag kann säga är att satsa på ett kvalitets agg

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

sen kan ju undra vem köper ett gtx 260 till en single core cpu idag? din prolle lär ju bromsa grafikkortet rätt hyffsat.