PC CITY, Komponentcenter and Cygate connection

Permalänk

PC CITY, Komponentcenter and Cygate connection

Hej!

Kan någon förklara kort för mig vad Komponentcenter är för en butik? Vad har PC CITY med Komponentcenter att göra? Jag förstår inte alls det sambandet. Om det är meningen att man ska handla i "Komponentcenter" när man vill beställa saker via Internet och i sin vanliga PC CITY butik när man vill handla direkt i butik, varför har då PC CITY en egen webbplats på Internet vid sidan av Komponentcenter?

Vilka är "Cygate - alltid där"? Varför har de en webbplats som ser ut och fungerar som den hos Komponentcenter?

Jag sökte på en GL690AA laddare från HP till bärbara datorer via Google och då fick jag fram följande två webbsidor:

https://komponentcenter.pccitybusiness.se/m4n?info=1&cat1id=9...

http://shop.avansys.se/m4n?info=5&cat1id=890&famid=0&manid=23...

Handlar jag från samma handlare oavsett i vilken butik jag väljer att köpa?

Jag har hittills räknat upp tre olika webbplatser, och alla verkar de ha anknytning till PC CITY... men jag fattar fortfarande inte sambandet. Kan någon förklara? Finns det ens något samband?

De har en så invecklad och ogenomtränglig organisation som den värsta maffian och det får mig att misstänka att det rör sig om något bluffmakarnätverk... eller ändå bara en ärlig verksamhet men med mycket konstig organisation... svårt att säga.

Är det någon av er här som har handlar saker från Komponentcenter eller någon av de andra webbplatserna jag uppräknat?

Tack på förhand!

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem

Inget konstigt med att företag bedriver verksamhet med olika namn och inriktning bara för att öka marknadsandelar.
Det är väldigt vanligt.

Siba äger Radars exempelvis.

När det gäller PC-City så står det tydligt att komponentcenter drivs av dem.

Cygate ägs av TeliaSonera.
Detta hade du sett om du kollat på hemsidan.

Permalänk
Medlem

Även Komplett äger Inwarehouse så det är inget ovanligt med att ha flera hemsidor för att tjäna Cash

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Dom använder samma lösning för sin e-handel. Netset e-tailer.

Permalänk
Medlem

jag har handlat från komponentcenter och har vara bra saker att säga dom, skillnaden är att komponentcenter tar hem sakerna direkt från leverantörerna, pc city har lager. Får se ifall komponenctcenter kommer bli kvar nu, hoppas det hittat många trevliga erbjudanden där ifrån.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Det kommer inte vara kvar. Komponentcenter lägger ner också.

Permalänk

Elgiganten är också samma företag och de blir ju kvar.
De kommer t.o.m. att utöka PC-delen i några av deras butiker.
Med andra ord så är det en större koncern som sparar pengar och inser att det inte går att ha för många företag med samma kundkrets i en lågkonjunktur.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if