Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5

När lanseras GT 5 och kommer det finnas skademodeller?

Permalänk

Re: Gran Turismo 5

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chievo
När lanseras GT 5 och kommer det finnas skademodeller?

Undrar samma sak!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Det har pratats om att skademodeller kommer att finns till de flesta (om inte alla bilar). Och det som inte finns vid release, kommer att rätas till i kommande patchar

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |

Permalänk

Fråga är om de nånsin kommer släppas:P

Bättre o dissa PS3 o skaffa en X360 med Forza 3 som ska släppas i slutet på året! XD

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

julen 09 var det sebaste jag läste. men källorna till det vet jag inte om man kan lita på :S

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Fråga är om de nånsin kommer släppas:P

Bättre o dissa PS3 o skaffa en X360 med Forza 3 som ska släppas i slutet på året! XD

Alldrig kört forza men finns värkligen inget Racingspel som någonsin kommer kunna hålla samma klass som Gran Turismo serien IMO.

Och ärligt talat så tror jag nästan skademodeller skulle förstöra en del av spelet, känns lite som om de har focuserat på fel saker då. Gran Turismo ska inte vara ett "häftigt" spel med en massa skador och explotioner utan ett sepl som focuserar 100% på Racing och billarnas Induvidule körkänsla, mängd och finjusteringar. Kan de bevara det så finns det en anledning till att köpa PS3

Permalänk
Medlem

Vad jag har läst så kommer det antingen i slutet av 09 eller början av 10 och det kommer inte finnas skador på bilarna enligt uppgifterna...

jag tror att det finns mer info på gamespot.com

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönstrputtsaren
Alldrig kört forza men finns värkligen inget Racingspel som någonsin kommer kunna hålla samma klass som Gran Turismo serien IMO.

Då tycker jag att du ska prova forza 2 så kommer du säkerligen ändra uppfattning, GT har inte alls samma körkänsla tycker jag dessutom är xboxens handkontroller skönare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Då tycker jag att du ska prova forza 2 så kommer du säkerligen ändra uppfattning, GT har inte alls samma körkänsla tycker jag dessutom är xboxens handkontroller skönare.

vem kör med handkontroll när det finns ratt?

Men jo får väll passa på och testa då tillfället kommer, har hört att det ska vara ett bra spel. Dock verkar det mer vara inriktat på "customizing" av bilarna, får mig att tänka på NFS

Permalänk
Medlem

Forza är faktiskt bättre än GT serien. Har själv varit ett GT fan tills jag började spela forza 2 och insåg att det va mycket skönare känsla i det. Men smaken är väl som baken, ser dock mer fram imot Forza 3 än GT 5.

Permalänk
Medlem

Gran turismo är för mig mer ett "samla på de olika bilarna" spel inte ett äkta racing spel som tex Forza alltid varit. Realism = Forza, Grafik = GT.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk

Har som sagt alldrig kört forza, så vore nice om ni kunde utväckla lite mer om vad som just gör forza serien så speciell.

Permalänk
Medlem

Bättre bilkänsla i forza spelen. Väntar verkligen in Forza 3. Tror inte GT 5 kommer i år, men man vet aldrig. E3 är ju snart med så får väl se då om dom har nån ny info.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Ni som snackar om bilkänsla, syftar ni på kontroll eller ratt?

Permalänk
Medlem

Konsoll spelar man med handkontroll lätt avslappnat i soffan tycker jag så mitt svar gällde handkontroll.

Jag var också ett GT fan, köpte till å med playstation 1 och 2 pga det spelet men när jag testade forza så kändes GT som ett blekt minne, därefter kom forza2 och det visade sig vara ännu bättre

Permalänk

Forza spelar man men ratt i en racingstol med 5.1 ljud:D

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Har alltid varit såld på GT. Men sen skaffade jag forza 2. Och gt är fortfarande riktigt grymt, men forza har lite goare bilkänsla, helt underbart o drifta tex.
Sen tycker jag bilurvalet är bra mycket bättre på forza, finns i stort sett alla bilar jag vill ha.

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk

Forza ser ut att vara bättre nu när man läser, Synd dock att ingen släps till PC känns bara inte värt att betala 4-5k respektive 2k för spel som man vet skulle fungera bättre till ens dator om bara stödet fanns :(:(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönstrputtsaren
Forza ser ut att vara bättre nu när man läser, Synd dock att ingen släps till PC känns bara inte värt att betala 4-5k respektive 2k för spel som man vet skulle fungera bättre till ens dator om bara stödet fanns :(:(

Var får du dina siffror ifrån?

Du får en Xbox 360 Premum för 2300kr o sen Forza 2 för 99kr om du hittar de i fyndlådan på Clas Ohlson:P

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Var får du dina siffror ifrån?

Du får en Xbox 360 Premum för 2300kr o sen Forza 2 för 99kr om du hittar de i fyndlådan på Clas Ohlson:P

360 kostar cirka 2k som du just sa och PS3 kostar runt 4-5k spelen är usless innan man har consolen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönstrputtsaren
Alldrig kört forza men finns värkligen inget Racingspel som någonsin kommer kunna hålla samma klass som Gran Turismo serien IMO.

Okej.

Jag har aldrig ätit ost, men jag VET att det inte är godare än skinka.

Jag har aldrig, ALDRIG NÅGONSIN varit i Italien, men jag VET att jag gillar tyskland bättre.

Jag har aldrig sett ens en bild på Angelina Jolie, men jag VET att jag tycker Heather Graham är snyggare.

Forza 2 är asgrymt så testa det först innan du slänger ur dig en massa skit. Och om ni vill ha en bra simulation kan ni kasta både GT och Forza och köpa Live for Speed istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Okej.

Jag har aldrig ätit ost, men jag VET att det inte är godare än skinka.

Jag har aldrig, ALDRIG NÅGONSIN varit i Italien, men jag VET att jag gillar tyskland bättre.

Jag har aldrig sett ens en bild på Angelina Jolie, men jag VET att jag tycker Heather Graham är snyggare.

Forza 2 är asgrymt så testa det först innan du slänger ur dig en massa skit. Och om ni vill ha en bra simulation kan ni kasta både GT och Forza och köpa Live for Speed istället.

Du det är ganska så stor skillnad mellan "att aldrig ha spelat ett visst spel" och "inte ha någon som helst aning om ett spel".

Tänk efter innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Okej.

Jag har aldrig ätit ost, men jag VET att det inte är godare än skinka.

Jag har aldrig, ALDRIG NÅGONSIN varit i Italien, men jag VET att jag gillar tyskland bättre.

Jag har aldrig sett ens en bild på Angelina Jolie, men jag VET att jag tycker Heather Graham är snyggare.

Forza 2 är asgrymt så testa det först innan du slänger ur dig en massa skit. Och om ni vill ha en bra simulation kan ni kasta både GT och Forza och köpa Live for Speed istället.

Jo du har nog rätt, men det var mer min formulering som var konstig menade att det är jävligt svårt att göra ett spel bätrte en gran turismo, har länge varit den mäst realistiska bilsimulatorn få se hur 5an blir och om forza3 blir bättre får vi se.

Permalänk
Medlem

Är man ute efter ren bilsimulator så finns det mycket bättre spel till det än både forza eller gt spelen.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fönstrputtsaren
menade att det är jävligt svårt att göra ett spel bätrte en gran turismo, har länge varit den mäst realistiska bilsimulatorn få se hur 5an blir och om forza3 blir bättre får vi se.

Bara för att det är svårt betyder det ju inte att det är omöjligt. Kolla in lite hur betygen för Forza 2 ser ut så kan du ju fundera lite på om det inte skulle kunna vara ett grymt bra spel.

Dessutom är ju knappast varken Forza eller Grand Turismo speciellt bra ur simulatorsynpunkt om man jämför med t.ex. Live for Speed (som jag personligen tycker har bäst fysik av alla bilspel jag testat) eller spel som GTR Evolution eller rFactor.

Det är liksom något som spärrar att ett spel blir realistiskt när man spelar det med kontroll.. Nu kan man ju iofs koppla in en schysst ratt i stil med G25:an och spela GT5 med. Trist att Microsoft är så gay med sin Xbox på den punkten.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spenderat x hundra timmar framför GT-serien sedan 2:a spelet (läs fanboy), och kört genom större delen av utmaningarna i GT5: Prologue kan jag tala om att det är en helt annan spelupplevelse numera. (De har föressten gjort om hela spelmotorn till GT5, därför tar det lite längre tid - Det satsas inte dåligt på det spelet, vilket märks på kvalitén). Gravitation och rörelseenergi spelar en fantastisk roll i GT5.
Forza må vara bra men har inte själv testat... än, men GT5 kommer att bjuda på något underbart. Oavsett hur mycket bättre/sämre andra spel är...) Att sen uppleva det på en BRA FullHD-skärm är något som skarpt rekommenderas

Hade jag pengarna så hade jag köpt en Ps3:a, för jag tycker att det känns så lovande. Ps3:an är en konsol som inte är "half ass" med tanke på att Sony går ~1000 spänn back per konsol.

Visa signatur

| Intel i5 3770K @ 4.2 Ghz | Evo 212 | 24 GB 2400Mhz RAM | MSI GTX 1080 Ti | Corsair HX620W |

| Intel i7 4770 | Evo 212 | 32 GB RAM | GTX 970 |