Permalänk
Medlem

Högskoleprovet - kurser

Den 28:e är det dags. Jag ser fan i vitögat och gör högskoleprovet.
Jag siktar på 1,7 eftersom jag vill läsa arkitektur/teknik på Chalmers.

Aldrig gjort det förut, men jag har ändå goda förhoppningar, skam den som ger sig.

Hursomhelst.

Jag letar efter kurser som hjälper mig att öka mina chanser, men allting verkar så dyrt.

Någon som känner till någon billig, max 500kr?
Kursen ska vara datorbaserad, lättare för mig att engagera mig då.

Är även tacksam för tips från gamla rävar.

mvh

Gustav

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Re: Högskoleprovet - kurser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Den 28:e är det dags. Jag ser fan i vitögat och gör högskoleprovet.
Jag siktar på 1,7 eftersom jag vill läsa arkitektur/teknik på Chalmers.

Aldrig gjort det förut, men jag har ändå goda förhoppningar, skam den som ger sig.

Hursomhelst.

Jag letar efter kurser som hjälper mig att öka mina chanser, men allting verkar så dyrt.

Någon som känner till någon billig, max 500kr?
Kursen ska vara datorbaserad, lättare för mig att engagera mig då.

Är även tacksam för tips från gamla rävar.

mvh

Gustav

Rent spontant så funderar jag på varför du kommer på detta så här pass sent? Är det inte lättast att ladda ner lite högskoleprov från ett universitets hemsida och sätta dig ner på något lugn studieplats och läsa in dig på dem? Du borde nog ha börjat för ett tag sen för att kunna få bättre möjligheter.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Högskoleprovet - kurser

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Rent spontant så funderar jag på varför du kommer på detta så här pass sent? Är det inte lättast att ladda ner lite högskoleprov från ett universitets hemsida och sätta dig ner på något lugn studieplats och läsa in dig på dem? Du borde nog ha börjat för ett tag sen för att kunna få bättre möjligheter.

Ja, möjligen, men att du påpekar det hjälper inte mig ett dugg.

Gamla prov har jag redan i åtanke.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle säga att den bästa metoden är att öva på gamla prov. Det är då viktigt att man verkligen skriver ut proven. Att bara läsa på skärmen är inte alls samma sak. Vidare rekommenderar jag att man är noga med att ta tiden när man övar på gamla prov. Gör man inte det, missar man en stor del.

Det gör nog inget att du börjar öva så här sent. Högskoleprovet är inte ett prov som kräver så mycket övning, utan det handlar mer om vad man har för allmänna förkunskaper. Poängen med att öva på gamla prov är mest att man ska få lite rutin när det gäller hur det hela fungerar rent praktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar hpguiden.se

En hel del hjälpsamma tips där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Jag skulle säga att den bästa metoden är att öva på gamla prov. Det är då viktigt att man verkligen skriver ut proven. Att bara läsa på skärmen är inte alls samma sak. Vidare rekommenderar jag att man är noga med att ta tiden när man övar på gamla prov. Gör man inte det, missar man en stor del.

Det gör nog inget att du börjar öva så här sent. Högskoleprovet är inte ett prov som kräver så mycket övning, utan det handlar mer om vad man har för allmänna förkunskaper. Poängen med att öva på gamla prov är mest att man ska få lite rutin när det gäller hur det hela fungerar rent praktiskt.

Det kanske är vist det där! Ska prova det.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Jag rekommenderar hpguiden.se

En hel del hjälpsamma tips där.

Deras billigaste medlemskap kostar 995:-.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Det bästa är nog att öva på gamla HP-prov även om särskilt HPGuidens forum kan vara användbart. Såväl matte som statistik är lätta att spika med en måttlig arbetsinsats innan provet. Jag har själv skrivit 2.0 genom att lägga 1-2h om dagen ca två veckor innan provet på att öva på gamla prov. Man lär sig snabbt hur frågorna fungerar.

Permalänk
Medlem

bah. trodde inte det var för sen att anmäla sig än. Får väl göra det i höst istället då.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Ta det lugnt sen när du äter lunch, ät så du klarar dig igenom det sista. Blir inte övermätt som jag blev. Efter lunchen så skulle vi ha läsförståelse i engelska, jag höll på att somna, verkligen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen alla, det gick vägen!

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Tack för hjälpen alla, det gick vägen!

Grattis!