Permalänk
Medlem

WOHO!! det är ju så man blir sugen att byta ut sin sockel 478 som existerat väldigt länge ..

MEN så kommer priset...... samt klen xfi

Permalänk
Medlem

Nån som skulle va sugen på att byta ett Rampage 2 Gene mot mitt Gigabyte Extreme?

och kanske nån som har ett M-atx chassi som vill byte mott mitt Cosmos S?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonaktiv
WOHO!! det är ju så man blir sugen att byta ut sin sockel 478 som existerat väldigt länge ..

MEN så kommer priset...... samt klen xfi

Äh! 478 rules!

Jag tänker ha kvar min ett tag till, har inga pengar att uppgradera för.;)

---

Trevlig liten bräda!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Avstängd

Vad bra, jag har alltid köpt fullsize ATX fast mATX har allt jag verkligen behöver.
Men priset... nej tack.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

biffy811 -> Kör på Rougen any day. Det är det jag tänker göra efter att ha sett den live hos en polare. Gott om plats. Och för att kommentera kommentaren om att man förlorar poängen hos en htpc-rigg med så stort chassi. Visst gör man det. Men det gör man om man skaffar en i7 processor också. Nu finns det många BRA mobos som har inbyggda grafikkort som KLARAR 1080p utan problem. Ska man bara ha burken som renodlad htpc och inget annat är det ganska korkat att fundera på Rampage II Gene oxå.

För oss andra som vill ha en vanlig dator i htpc-format är kylningen väldigt viktigt. Aldrig i livet jag betalar 1500kr för ett chassi som blir så tokvarmt som thermaltakes variant. Det är dessutom urbota fult.

Det säger jag utav egen erfarenhet (då jag tidigare fick ett i present). Nej, biffy811 . Valet är ditt eget och det är Du och ingen annan som ska bli nöjd. Men att köpa ett halvtaskigt chassi för 1500kr är ingen hit. Undrar just vad SimonSez menar med att man inte vinner något på en rejäl kylare i en htpc. Ljudnivån?

Men vad i tusan ska man då med i7, DDR3 osv osv i en htpc till om man bara vill ha ett litet tyst system? Många av oss vill ju kunna spela på burken. Lönt att köpa ett så dyrt mobo som Rampage II Gene då.. om du inte tänkt varken att överklocka, spela eller annat. Över 2k rätt i sjön. haha. Underbart.

Men men. Den siste idioten är ju inte född.

Jag tänker i alla fall köpa och slänga in mobot i min antec fusion tills jag fått min rouge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Nån som skulle va sugen på att byta ett Rampage 2 Gene mot mitt Gigabyte Extreme?

och kanske nån som har ett M-atx chassi som vill byte mott mitt Cosmos S?

Varför vill du det? Bohus ligger inte långt ifrån där jag bor