Permalänk

Beskriv en bild

Hej, Vi går en fotoutbildning på gotland och ahr fått i uppgift att fråga människor att beskriva en bild. Vi vill att ni tar en titt på bilden nedan och med snabba ord beskriver den.

Vad har den för kön? Och varför ni tror så!

Permalänk
Avstängd

Jag tror att det är en flicka, då ungen har blåa kläder på sig.
Orsaken är väll den att jag tror att bilden valdes för att man felaktigt skulle anta att det var en pojke då blått brukar förknippas med pojkar, för att visa någon knepig poäng.

Mycket annat har jag inte att gå på, jag kan inte se någon skillnad på deras ansikten när de är så unga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag tror att det är en flicka, då ungen har blåa kläder på sig.
Orsaken är väll den att jag tror att bilden valdes för att man felaktigt skulle anta att det var en pojke då blått brukar förknippas med pojkar, för att visa någon knepig poäng.

Mycket annat har jag inte att gå på, jag kan inte se någon skillnad på deras ansikten när de är så unga.

+1

Du får ju vara mindre tydlig med könsfrågan, annars fattar man att det är en kuggfråga.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är en flicka, eftersom hon liknar min kusin en aning.

Beskriva bilden med några snabba ord? Ja, det är väl en liten flicka i blå babykläder på ett poserat foto.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Tror det är en kille och cirka 1.5år gammal och definitivt en scientolog

Permalänk
Medlem

flicka ser det på skallen.. oops haha ok menar de iaf. vet ju inte ändå men!

Permalänk
Korsordsguru

Jag tycker det ser ut som någon som har tagit kort på ett kort, vilket är lustigt då bildscannern uppfanns 1957.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Jag tycker det ser ut som någon som har tagit kort på ett kort, vilket är lustigt då bildscannern uppfanns 1957.

Det ser t.o.m. ut som om någon har tagit ett kort på ett kort bakom glas

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Jag tror att det är en bild på trådskaparen och eftersom majoriteten här är killar/män, så gissar jag på att det är en pojke. Annars såklart att blå kläder antyder om det är en pojke, fotot är dessutom gammalt och det var nog inte så många förr åkte till en fotograf och fotograferade en flicka med blåa kläder.

Annars bara jag som får ont i ögonen genom att gå från det mörka partiet på bilden till det ljusa med blixten?

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Med snabba ord beskriva den?
Undermåligt fotad utan blixtskärm.

Pojken är en flicka.
För att hon ser lite "off" ut.

Tillika schizofreon och buktallare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Min skärm har blivit svartvit, så jag ser inte klänningen, men jag tror att det är en pojke, för den har så stora öron!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

en liten pojke som är väldigt flint

Visa signatur

Ludacris@live.se

Permalänk
Glömsk

Bilden har någon slags lattice framför motivet, som i min mening är rätt intressant. Vad beror det på?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

Det ser ut som ett fotografi av en utskrift av en inscannad bild av en flicka.
Tycker den ser feminin ut men det är svårt att avgöra i så unga år.