Permalänk
Medlem

Sapphire vs HIS

Hej,

Är det någon större skillnad på ett kort från Sapphire jämfört med HIS.

Vad jag har sett förstått så skiljer sig kanske inte korten särskild mycket åt, ej heller kylningen etc men Sapphire har en betydligt bättre support och hemsida för användarna etc.

Vid köp av produkt spelar ju faktiskt mer än bara själva hårdvaran roll.

Jag hade ett Sapphire kort som jag varit väldigt nöjd med men då det gick sönder och jag returnerade fick jag ett HIS istället och känner mig j-ligt besviken. Inte på kortet men på hur de hanterade mig som kund.

Försöker lyfta mig över ilskan mot leverantören nu och vill helt enkelt höra med er om jag även har befogenhet att vara förbannad för att jag fick HIS istället för Sapphire tillbaka.

Permalänk
Medlem

Fel forumdel.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd Flyttad*

Permalänk

Det är ju faktiskt samma kort, men olika tillverkare och då olika support som sagt... Försök kräva att få samma märke igen av butiken och se vad de säger!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Vilket kort är det? Jag råkade köpa ett ful-4870 med analoga vrm moduler så jag kan inte ändra volten i bios så för min del hade jag blivit glad över ett his.

Visa signatur

Simlärare