Permalänk
Medlem

UT 3 hjälp!!

hej var lite sugen att spela lite UT3 idag men när jag starta de så gick spelet ganska sakta mot va de ska göra.

de konstiga är ju att jag spelade utanproblem innan jag installerade om datorn.

jag har också prövat UT 2004 men de är samma där.

jag har prövat dom nya patcherna.
nya drivdrutiner till grafikkortet också men de är likadant endå.

här är lite saker jag har i datorn.

E8400
HD4850
4gb pc-8500
använder vindows vista 64

så de borde ju inte va något med sakerna att göra.

skulle vara glad om någon vet hur man gör för att fixa detta.

Permalänk
Medlem

hade samma problem med alla ati-kort jag testade tidigare, slutade med att jag gick över till nvidia. deras [ati] drivrutiner äter cpu av nån anledning.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

men de konstiga är att de funka innan jag intsallera om datorn.
och så tror jag de inte är cpu kraft för min cpu ligger typ på 40%.
tror de är någon inställning av något slag

då menar jag UT2004

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxc1992
men de konstiga är att de funka innan jag intsallera om datorn.
och så tror jag de inte är cpu kraft för min cpu ligger typ på 40%.
tror de är någon inställning av något slag

då menar jag UT2004

Men om det fungerade innan du formaterade HDD:n så måste det vara någon drivrutin eller program som du har missat att installera. Har du exakt samma delar som innan och samma OS som innan?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

aa de e samma som förut.
men jag kommer inte på något jag inte har installerat som jag hade förut

Permalänk

Du sa att det gick sakta, är det lägre fps eller springer du långsammare? Det finns någon mutator som gör att det går snabbare, du kanske hade den aktiverad förut men inte nu?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

de är inte fpsen som är dåliga de är att jag springer och hoppar saktare. men vad menar du är med mutator finns de i spelet eller är de ett program?

Permalänk
Medlem

ställ in svårighetsgraden på hardcore om dfet finns nåt sånt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxc1992
de är inte fpsen som är dåliga de är att jag springer och hoppar saktare. men vad menar du är med mutator finns de i spelet eller är de ett program?

Inne i spelet kan du välja mutators. Först väljer man vilket spelläge det ska vara (DM, TDM, CTF osv) sedan väljer du vilken bana (Diesel, Shangri La osv), sedan väljer du hur många som ska vara med i banan, hur länge man spelar osv.
På den sidan där man väljer hur många som ska vara med, längst ner i mitten där kan man gå in på mutators och välja vilka mutators som ska vara med i matchen. Man kan välja att spelet ska gå i slow motion, snabbare, sämre spelare får mer sköld och liv, man kan bli titan och flera andra.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W