Crysis dör hela tiden!!

Permalänk
Medlem

Crysis dör hela tiden!!

Tjena alla!:D

Jag har ett problem med Crysis Warhead, det är så att jag kan spela i ca 5 min sen så blir skärmen svart, (den stängs av) å ljudet i spelet hackar upp sig å bara loopar,det kommer alldrig upp nån BSOD å jag kan inte göra ett skit förutom att trycka in reset knappen!?!

Jag minns att jag hade liknande problem med vanliga crysis, men de försvann på nåt sätt.

Jag har dem senaste drivrutinerna, jag har inte änndrat något i grafik inställningarna, så dom e på default, ni kan se vad ja använder för kort å sådant nedan...

Sen vill jag säga oxå att jag tycker mitt 9800GX2 presterar dåligt, jämfört med vad anndra säger om sina kort=/

Tack i förväg!!

Permalänk
Medlem

Det är inte crysis det är fel på, utan snarare att ditt grafikkort blir överhettat skulle jag säga.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Visst är grafikkortet varmt men jag kan spela anndra spel, men dom kanske inte e lika krävande:/

Jag har hört mkt om hur varma GX2 kort e, finns det nån bra å smidig lösning på att få de svalare, typ nån bra ny grafikorts kylare för gx2, som inte e allt för krånglig å dyr??

Permalänk
Medlem

Installera tex. rivatuner och höj fläkthastigheten, låter mer men gratis.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Bättre chassi är väl det som hjälper mest och är simplast för bättre kylning.

Visa signatur

||I9 13900kf, 96gb DDR5 5600MHz, Gigabyte RTX4090||
||Nikon Z6ii, 24-200 f4-5.6||
https://www.speedtest.net/result/16090287443.png
--------------------------------------
http://www.speedtest.net/result/213595932.png

Permalänk
Medlem

Både Crysis och Crysis Warhead drar upp GPUs i högre temp än några andra spel.

För mig är de faktiskt de enda spel som gör att fläktarna på mina kort drar upp i högre hastighet än de 40% jag har satt som lägsta. De enda spel som tar upp korten över 70c.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk

Det var antingen Crysis(1) eller Warhead som lyckades fixa en bsod för mig en gång, det var CPUn som blev för varm på en "isbana".....kolla vad tempen drar upp på dom banorna.

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

ZiOnaS om du vill vara säker på att det inte är tempen så tag och ladda ner furmark och kör burn test i ca en kvar. Inte futuremark, utan furmark,

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

Detta pressar grafikkortet mer än något annat, ungefär som linpack fast till grafikkortet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|