Umeåbo sökes för 4890-import från kontinenten.

Permalänk
Medlem

Umeåbo sökes för 4890-import från kontinenten.

Är det månne någon som bor i Umeå (med omnejd) som är sugen på att gå ihop och köpa några ASUS 4890 billigt från kontinenten?

(för att sedan klocka skiten ur dem?)

http://www.geizhals.eu/a418284.html ASUS 4890 2300-2400kr + delad frakt.

Skellefteå, Vännäs, Ö-vik och Nordmaling går självklart också bra!

\Mvh walp

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Avstängd

Umeå overclock contest 2009

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Umeå overclock contest 2009

haha, mjaaa! Kanske vore något, men det är nog mest för eget bruk som jag hade i åtanke

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Känns inte värt böket för typ 200kr, skulle hellre köpa i en stabil svensk nätbutik så man inte får strul med eventuella rma:er.

Permalänk
Medlem

Jag bor just nu i Umeå men tycker som Semjonov att det inte är värt 200 SEK. Då kan man lika gärna köpa på blocket o spara mer. RMA e ju borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Känns inte värt böket för typ 200kr, skulle hellre köpa i en stabil svensk nätbutik så man inte får strul med eventuella rma:er.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas13
Jag bor just nu i Umeå men tycker som Semjonov att det inte är värt 200 SEK. Då kan man lika gärna köpa på blocket o spara mer. RMA e ju borta.

Sant!
Men vissa
<--
är fruktansvärt ekonomiska (läs snåla)

RMA är inte borta helt, men det kostar litet att skicka tillbaka kortet.
Och då har man ju gått 'plusminusnoll', så ni har rätt, det är lite hazardspel över det hela

Tack för input iaf!

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Pixmania 2499kr för HD4890, glöm importen!

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Pixmania 2499kr för HD4890, glöm importen!

Haha, skulle inte beställa därifrån! Inte ens för allt smör i Småland!
Dessutom är det ASUS-korten jag är ute efter =P

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

det är inget fel på pixmanina enligt mig

mvh Umebo

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
det är inget fel på pixmanina enligt mig

mvh Umebo

Okej!

Men alltså, jag är naturvetare, så jag gillar statistiska underlag:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=374 :\

Fördelningen av betyg är ju inte sådär jättebetryggande precis..

\Mvh walp

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Ja asså om kortet är sönder vid leverans så är det jobbigt med RMA.
Men garanti är världsomfattande.
Köper jag en ny Audi i Tyskland och servar den på typ OKQ8 så kommer ändå garantin att gälla bara OKQ8 fyller i service boken.

Så köp kort om du tkr det är värt det.

/
David

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt det på komplett eller någon annan butik med bra service här i Sverige, är så lite pengar emellan. Pixmania kan man iaf säkert statistiskt säkerställa att dom suger svettig pung.

Permalänk
Entusiast

Walp, misco har 5% rabatt för studenter. Ett asus 4890 går loss på 2600 då, exklusive frakt. Sant är att det blir ~200 kr dyrare än att köpa från tyskland(?), men misco har jag bara bra erfarenheter av

Permalänk
Medlem

Åter igen så kvittar det vars man köper.
Jag bor ute i skogen och beställer dela från hela världen.
Sen om något går sönder, vilket dom brukar när man är hårdhänt så lämnar jag in grejjerna med kvitto hos min lokala radio handlare.
Då sköter han garanti frågorna oavsett vars jag köpt, bara jag har kvitto då

Edit - han tar 150kr för besväret.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Okej!

Men alltså, jag är naturvetare, så jag gillar statistiska underlag:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=374 :\

Fördelningen av betyg är ju inte sådär jättebetryggande precis..

\Mvh walp

man ska inte gå på rykten jag vet att pixmania inte fått det bästa betygen ,men jag har beställt mer en nog där i från o inte råkat ut för någonting

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whiz17
Åter igen så kvittar det vars man köper.
Jag bor ute i skogen och beställer dela från hela världen.
Sen om något går sönder, vilket dom brukar när man är hårdhänt så lämnar jag in grejjerna med kvitto hos min lokala radio handlare.
Då sköter han garanti frågorna oavsett vars jag köpt, bara jag har kvitto då

Jaså? Så han skeppar saker till USA (exempelvis vattenkylningsdelar) och får dem reklamerade åt dig för 150kr?

Det låter ju nästan för bra för att vara sant!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
man ska inte gå på rykten jag vet att pixmania inte fått det bästa betygen ,men jag har beställt mer en nog där i från o inte råkat ut för någonting

Det är just precis det jag gör:
man ska inte gå på rykten

Har ungefär lika mycket tilltro till Pixmania som som en 'dörrknackare' sent en söndagkväll. :\

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
det är inget fel på pixmanina enligt mig

mvh Umebo

Att beställa någonting över huvud taget - även om det kostar under en krona - från Pixmania är ekonomiskt självmord. Pixmania är skapat av masochister för masochister. Pixmania är de icke-sinnessjukas motsvarighet till djävulen.

Pixmania är skit. Och att uppmuntra någon att handla från dem borde vara direkt brottsligt.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Att beställa någonting över huvud taget - även om det kostar under en krona - från Pixmania är ekonomiskt självmord. Pixmania är skapat av masochister för masochister. Pixmania är de icke-sinnessjukas motsvarighet till djävulen.

Pixmania är skit. Och att uppmuntra någon att handla från dem borde vara direkt brottsligt.

ööh jadu alla anser olika, Och med din inställning så kanske man skulle säga till att alla kompisar man har,att dom skriver en dålig rad om Komplett.se o ger lägsta betyg så att komplett nu får dåligt rykte , då skulle ni sluta handla där med enligt din mening

ettt av betygen för pixmania

Detta företag behöver man inte ange någon kommentar till för att ge en 1:a i betyg, det är bara att se alla andras inlägg.

ännu ett bevis på att det finns korkade svenskar runt om ,så ge upp sluta dömma ett företag pga ett betygsystem

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Men köp du på Pixmania om du nu är så sugen. Men kom inte hit och gnäll sen om din rma tar lite tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Men köp du på Pixmania om du nu är så sugen. Men kom inte hit och gnäll sen om din rma tar lite tid.

Jag kommer aldrig falla mig in att köpa på nåt tattarställe?
För du med osanning pöjk!?!

Tyskland > Frankrike > Pixmania

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Sant!
Men vissa
<--
är fruktansvärt ekonomiska (läs snåla)

RMA är inte borta helt, men det kostar litet att skicka tillbaka kortet.
Och då har man ju gått 'plusminusnoll', så ni har rätt, det är lite hazardspel över det hela

Tack för input iaf!

snålheten före visheten, med andra ord "dumsnål"

Som sagt för liten pengaskillnad för att det ska vara värt det, risk att det kan bli en dyr/jobbig historia.

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
snålheten före visheten, med andra ord "dumsnål"

Som sagt för liten pengaskillnad för att det ska vara värt det, risk att det kan bli en dyr/jobbig historia.

detta fall håller jag med , att åka någon annan stans för att snåla in på 200-500kr är åt helvete , det kostar faktist att ta sig från A-B åxå , jag använder internet för att spara pengar men för det måste man åxå räkna på frakten det kostar att få hem varan. kostar en vara 1895:- på internet när samma vara kostar 2000:- på hemma plan då köper jag den på hemma plan av 2 skäl 1. fraktkostnaden är oftast ej inräknad o den kostar i runda tal 150kr.... 2.garanti lättare att lämna in kortet på hemma plan en att man ska måsta skicka å hålla på

en 3 punkt finns åxå som jag nu gjorde tabben Min processor kostade ena månaden 2700:- att jag inte handlade den då grinar jag för ,jag vänta på att den skulle sjunka istället så 2 månader efter så kostade processorn mig 3100:- idag så kostar den 2800:- igen ,Vad jag vill få ut med detta är att priserna går i kurvor ena dagen går priset ner ,andra dagen går priset uppåt. detta handlar om hur efterfrågat en datorkomponet är. Om nu alla införskaffar sig ett 4890 kommer åxå priset att gå ner o specielt då nu Nvidia är på väg med nya budjet kort som kanske åxå är mer klockningvänliga

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Det kanske skulle vara najs med ett HD4890.

Permalänk
Medlem

walp: Var ju inte till dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Okej!

Men alltså, jag är naturvetare, så jag gillar statistiska underlag:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=374 :\

Fördelningen av betyg är ju inte sådär jättebetryggande precis..

\Mvh walp

Läs igenom inläggen på prisjakt verkligen, vad folk bedömmer på

"Detta företag behöver man inte ange någon kommentar till för att ge en 1:a i betyg, det är bara att se alla andras inlägg. " O så gav han 1 av 10....¨

90% av pixmanias dåliga betyg är deras frakttider oftast inte hölls.

Sist jag beställde var det fransk manual till skärmen och mina USB minnen fasta i franska tullen. Men det var det fan värt då skärmen kostade billigast i sverige 5200kr och pixmania fick jag den för 3700kr.

Pixmania har alltid gett mig det dom utlåvat, dock aldrig i tid, men till bästa pris.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
walp: Var ju inte till dig.

Ah, sorry! Var solklart nu när Karate-\skogsTurksfyllan lagt sig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Läs igenom inläggen på prisjakt verkligen, vad folk bedömmer på

"Detta företag behöver man inte ange någon kommentar till för att ge en 1:a i betyg, det är bara att se alla andras inlägg. " O så gav han 1 av 10....¨

90% av pixmanias dåliga betyg är deras frakttider oftast inte hölls.

Sist jag beställde var det fransk manual till skärmen och mina USB minnen fasta i franska tullen. Men det var det fan värt då skärmen kostade billigast i sverige 5200kr och pixmania fick jag den för 3700kr.

Pixmania har alltid gett mig det dom utlåvat, dock aldrig i tid, men till bästa pris.

Du har en poäng eftersom du faktiskt kan förmedla skriven information, till skillnad från vissa andra.

Ska kolla vad man kan beställa för fräck 'test-grej' från pixmania utan att gråta blod om dom (mot förmodan) skulle gå omkull\blåsa mig på pengar. ^^

Ontopic:
Okej, vinsten är inte stor nog att rättfärdiga riskerna (vilket också verkar genomsyra intresset för import härinne).

Får helt enkelt vänta tills jag far till Frankrike i sommar

\Mvh walp

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
......
Ska kolla vad man kan beställa för fräck 'test-grej' från pixmania utan att gråta blod om dom (mot förmodan) skulle gå omkull\blåsa mig på pengar. ^^

Ontopic:
Okej, vinsten är inte stor nog att rättfärdiga riskerna (vilket också verkar genomsyra intresset för import härinne).

Får helt enkelt vänta tills jag far till Frankrike i sommar

\Mvh walp

hej igen blåsa dig lär dom nog inte göra ,jag har avbokat grejor från dom när dom redan skickat det. o när jag betalar på faktura så är inte detta nått problem , senast va i julast då jag bestälde en midi klaviatur ,men lyckades få tag på ett annat här i umeå , jag mailade dom, och dom sa det att du behöver inte hämta ut det låt det gå tillbaks ,men ta o ring dom som skriver fakturorna så du inte åker på att du måste betala , när dom sen fick tillbaks midiklaviaturet fick jag ett mail att dom mottagit försändelsen och att om jag nu hade betalat in till dom så skulle jag få tillbaks pengarna , jag behövde inte heller betala nån fraktavgift ,detta gör att jag faktist står på deras sida till 100% , nått jag åxå fick dom att göra va just att skriva ut spårningsnumret (vilket dom inte hade före jul). Nu har dom dessutom gjort om sidan att man måste bekräfta via en länk till din mail att dom du gjort en beställning så skickas den först då du bekräftat detta.

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walp
Ah, sorry! Var solklart nu när Karate-\skogsTurksfyllan lagt sig

Du har en poäng eftersom du faktiskt kan förmedla skriven information, till skillnad från vissa andra.

Ska kolla vad man kan beställa för fräck 'test-grej' från pixmania utan att gråta blod om dom (mot förmodan) skulle gå omkull\blåsa mig på pengar. ^^

Ontopic:
Okej, vinsten är inte stor nog att rättfärdiga riskerna (vilket också verkar genomsyra intresset för import härinne).

Får helt enkelt vänta tills jag far till Frankrike i sommar

\Mvh walp

Beställer du på faktura är det ju lugnt men det kanske inte går på pixmania?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Känns inte värt böket för typ 200kr, skulle hellre köpa i en stabil svensk nätbutik så man inte får strul med eventuella rma:er.

hehe "stabil svensk nätbutik" d va nått nytt DB, PCcity säger jag bara

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Beställer du på faktura är det ju lugnt men det kanske inte går på pixmania?

som jag skrev ovan så jo det går att beställa på faktura

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen