Grafikkort till 4 år gammal dell dimension 5000.

Permalänk
Medlem

Grafikkort till 4 år gammal dell dimension 5000.

Har just upptäckt att dom bästa korten från denna tid ej finns att få tag på.
Jag spelar endast project torque och RBR så jag tycker mig ej behöva köpa ny dator för dessa spel. Jag har en pentium4 på 3ghz och 1gb ram och radeon x300 grafik nätagget klarar 305w. Hade inte tänkt byta nätagg då jag tror att processorn ändå inte lever upp till några värstingkort. Skulle vara jätte tacksam om jag fick några bra förslag. Glömde tillägga jag har pci-e och kör windows xp home edition. Jag behöver ett kort som har både vga och dvi och som klarar 10 meter dvi.

Skulle det vara så att min gamla projektor ask m3(den klarar 120hertz) skulle klara av att köra nvidias 3d-brillor så skulle jag skaffa mig ett grafikkort med minimumkravet för 3d-brillor, skulle det funka med ett nytt nätagg? eller är datorn för gammal. Minimumkravet tror jag var 8600gt. Sedan krävde det också vista. Är det nån som vet nånting om tv/projectorer och 3d-kompatibelitet så svara gärna på detta.

Permalänk

Skaffa ett Geforce 9500GT, det borde fungera tillsammans med det där nätagget.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Skaffa ett Geforce 9500GT, det borde fungera tillsammans med det där nätagget.

Tack så mycket för ett svar men kollar jag på det kortet så står det att det kräver 350 watt. Kollade 9400gs och det verkar klara 300 watt är det ett bra kort som jag borde nöja mej med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stekarn
Tack så mycket för ett svar men kollar jag på det kortet så står det att det kräver 350 watt. Kollade 9400gs och det verkar klara 300 watt är det ett bra kort som jag borde nöja mej med.

Dom skriver alltid mer watt än vad som behövs bara för att vara på säkra sidan. Många lågkvalitetsagg håller inte vad watten lovar, medan kvalitets agg oftar klarar av mer än dom lovar.

Märke på ditt agg? FSP är rätt vanliga i Dell-datorer o dom brukar hålla hög kvalite.

Hursomhelst så ska du klara av 9500gt eller ATI 4670. 9400gs är inget att hänga i granen, knappt att det klarar äldre spel som HL2 bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Dom skriver alltid mer watt än vad som behövs bara för att vara på säkra sidan. Många lågkvalitetsagg håller inte vad watten lovar, medan kvalitets agg oftar klarar av mer än dom lovar.

Märke på ditt agg? FSP är rätt vanliga i Dell-datorer o dom brukar hålla hög kvalite.

Hursomhelst så ska du klara av 9500gt eller ATI 4670. 9400gs är inget att hänga i granen, knappt att det klarar äldre spel som HL2 bra.

jag hittar direkt inget namn på nätagget mer än att det står dell på det. Sen ser jag att det skiljer en hel del mellan ett 9500gt av ett märke och 9500gt av ett annat och likadant med ati och på vissa står det att dom kräver Core 2 Duo. Men jag hittade detta kort http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=426717&view=detailed#Pro...

I recensionen står det att han stoppade i det i 4 år gammal dell och att det funkade vad tror ni ska jag chansa. Det står 400 watt på det så det verkar ju lite väl svårt. Eller ska jag gå ner på ett 3450 för att vara säker.

Permalänk
Medlem

Kör på ett 9500GT Alt. 3650