var köper jag spel lagligt?

Permalänk

var köper jag spel lagligt?

Hej!

Jag undrar var jag ska köpa The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition, på laglig väg här i Sverige. Använder en nerladdad version av spelet just nu, men det är så bra att jag vill ha det som original och då även ha expansionerna. Men såvitt jag kan se så säljs det bara i webbutiker utomlands för typ 500:- och det är lite för dyrt för ett spel som har några år på nacken. Vet någon var jag kan köpa spelet i Sverige? Det finns till PS3, Xbox360, men inte till PC.

Tack på förhand!

/Henrik

Permalänk
Medlem

Borde gå att köpa hos någon fysik butik. EB Games eller liknande.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

haha "vart köper jag spel lagligt?" antar att du föddes med romflaskan i handen och lappen på ögat direkt? och nu har du råkat ut för lite backfire nu när ipredlagen kom igång?
steg ett:
stäng av utorrent
steg två:
ta på dig kläder efter väder
steg tre:
gå till din lokala spelbutik eller stormarknad och fråga därefter om spelet du söker
steg fyra om steg tre misslyckades:
se steg ett och upprepa!

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

tack

Tack... ja jag har hört talas om prisjakt och använt det utan att hitta någon butik som faktiskt har det hemma eller som kan beställa. jag tänker inte köpa det begagnat på tradera, annars var det ett bra tips. Faktum kvarstår - GOTY edition av spelet finns inte i någon av de svenska affärerna. Har någon haft erfarenhet av Amazon.com och beställt av dem? Där kostar GOTY edition 20 dollar + frakt. Inte så blodigt kanske?!

/Henrik

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
haha "vart köper jag spel lagligt?" antar att du föddes med romflaskan i handen och lappen på ögat direkt? och nu har du råkat ut för lite backfire nu när ipredlagen kom igång?
steg ett:
stäng av utorrent
steg två:
ta på dig kläder efter väder
steg tre:
gå till din lokala spelbutik eller stormarknad och fråga därefter om spelet du söker
steg fyra om steg tre misslyckades:
se steg ett och upprepa!

Jag antar att du inte har den blekaste om hur många spel det är som är snudd på omöjliga att få tag i på lagligt vis idag.

Finns det några spelaffärer online som säljer t.ex. Grim Fandango, Monkey Island-serien eller Safecracker?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Jag antar att du inte har den blekaste om hur många spel det är som är snudd på omöjliga att få tag i på lagligt vis idag.

Finns det några spelaffärer online som säljer t.ex. Grim Fandango, Monkey Island-serien eller Safecracker?

så länge man har kontakter så är du behov av de spelen du precis nämnde? dra iväg ett pm isåfall
den enda spelet jag har relativt svårt att hitta i sverige är den japanska versionen av smb2 alltså inte fegis versionen beg eller intakt

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk

http://www.game.co.uk/PC/RolePlaying/~r332066/The-Elder-Scrol...

Engelsk affär, borde bli runt 220kr inklusive frakt.

Permalänk

Såg nu att CDON har denna tjänst, verkar ju schysst!

http://digital.cdon.com/tag/Games

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Jag antar att du inte har den blekaste om hur många spel det är som är snudd på omöjliga att få tag i på lagligt vis idag.

Finns det några spelaffärer online som säljer t.ex. Grim Fandango, Monkey Island-serien eller Safecracker?

Kanske bättre å nämna Manhunt, Postal 2 och Deer Avanger 4 (a.k.a 3D)
Just nu skulle det vara svårt då dom är gamla, men dessa gick fan inte ens få när dom kom ut.

Så man fick beställa utomlands.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

Re: var köper jag spel lagligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikBergander
Hej!

Jag undrar var jag ska köpa The Elder Scrolls IV: Oblivion Game of the Year Edition, på laglig väg här i Sverige. Använder en nerladdad version av spelet just nu, men det är så bra att jag vill ha det som original och då även ha expansionerna. Men såvitt jag kan se så säljs det bara i webbutiker utomlands för typ 500:- och det är lite för dyrt för ett spel som har några år på nacken. Vet någon var jag kan köpa spelet i Sverige? Det finns till PS3, Xbox360, men inte till PC.

Tack på förhand!

/Henrik

Jag köpte mitt på www.megastore.se

[Edit]
Såg att det inte fanns kvar till PC

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
så länge man har kontakter så är du behov av de spelen du precis nämnde? dra iväg ett pm isåfall
den enda spelet jag har relativt svårt att hitta i sverige är den japanska versionen av smb2 alltså inte fegis versionen beg eller intakt

Fin attityd du har. Antar att du är en riktig storfräsare IRL. Med den sköna attityden.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Avstängd

nae är väll en vanlig Svensson men tröttnar på folk som håller på med "men amagd är ju helt omöjlig att få tag i! har ju kolla i alla mataffärer som säljer spel men dom har juh dom inte!"
har man polare som gillar udda spel så är inget omöjligt
läs tex annonserna i tidningen efter folk som vill bli av med grejer köpte tex för ett bar år sedan en hel pall med nes spel konsoler och andra tillbehör kolla i begagnat spel butiker eller lite andra udda underground affärer finns en tex i halmstad som säljer allting ifrån nazist prylar till oöppnade nes kartonger och andra samlar objekt dockor... finns även en hel porr för den kåte
eller kanske sätta ut en egen annons kanske?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
nae är väll en vanlig Svensson men tröttnar på folk som håller på med "men amagd är ju helt omöjlig att få tag i! har ju kolla i alla mataffärer som säljer spel men dom har juh dom inte!"
har man polare som gillar udda spel så är inget omöjligt
läs tex annonserna i tidningen efter folk som vill bli av med grejer köpte tex för ett bar år sedan en hel pall med nes spel konsoler och andra tillbehör kolla i begagnat spel butiker eller lite andra udda underground affärer finns en tex i halmstad som säljer allting ifrån nazist prylar till oöppnade nes kartonger och andra samlar objekt dockor... finns även en hel porr för den kåte
eller kanske sätta ut en egen annons kanske?

Då kanske du istället för att samla idiotpoäng bara kan peka vart trådskaparen kan köpa det han vill ha? Du kanske kan gå och kolla din butik i halmstad eller varför inte sätta ut en annons på blocket om att du vill köpa det?

Permalänk
Avstängd

redan sakt till honom att pma mig om han vill ha det
och varför skulle jag slösa bensin pengar på att hjälpa någon främmande person då jag inte får ett ruttet öre? föredrar idiotpoäng
så kan väll peka lite dårra
\ pm /
\ /
\ /
\/

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Jag antar att du inte har den blekaste om hur många spel det är som är snudd på omöjliga att få tag i på lagligt vis idag.

Finns det några spelaffärer online som säljer t.ex. Grim Fandango, Monkey Island-serien eller Safecracker?

Har dem Grim Fandango i orginal upplaga (kartong) ??

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Jag köpte mitt av en kille online, dock var inte det GOTY edition.. Titta på diverse köp/sälj forum så borde du hitta något. Shivering isles, den enda vettiga expansionen till oblivion kostar 138:- enl prisjakt.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bra att man vill köpa spel men att uppge innehav av piratkopia av spel är mot reglerna för forumet.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM