Permalänk
Medlem

Bäst grafik i spel

Vilket spel anser ni har bäst grafik?
Crysis warhead ligger väl säkert ganska högt upp på listan men finns det något som slår det?

Mvh

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Havets vargar skulle jag nog tro.....

men det beror ju helt på hur man ser det, vad är "bäst" egentligen... visst frågan kan verka simpel men det är ju helt enkelt en perspektivsfråga.

Jag tycker ju då att spel med UT3 motorn brukar vara oerhört snygga

edit: typo

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Avstängd

Jag tycker spelet Sauerbraten som använder Cube 2 motorn är snyggt. Sen är motorn väldigt snabb också.

Annars har motorn Unigine väldigt snygg grafik också, de har släppt demos som använder den som Tropics. Men det är lite långsamt på min dator.

CryEngine 2 som används i Crysis är väldigt snygg, men nu arbetar de på CryEngine 3.

Någon som har något förslag på något snyggt spel eller demo?

Permalänk
Avstängd

Med snyggare och mer fotorealistiska spelmotorer med realistisk fysik, så tror jag att machinima filmer kan komma att bli populärare om scripting är flexibelt.

Kan också göra det billigare att göra film, så kan vi se kulturen växa och mer folk bli filmproducenter och regissörer. Inte bara Hollywood film.

Permalänk

Frostbite som används i Battlefield BC är rätt fin, Unreal3... Sen tycker jag att Source fortfarande står sig riktigt, riktigt bra...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Tror inget slår Crysis Warhead med skyhöga upplösningar samt full AA och AF i dx10 och allt very high. Sen finns det även människor som gjort spelet ännu snyggare på olika sätt och tweaks.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Synd att man behöver en helt galen dator för Crysis Warhead och sånt.
Går det att spela med OpenGL, eller måste man använda DirectX 10?

Jag har inte DX10.

Permalänk
Medlem

Unreal tournament 3 har ju riktigt snygg grafik, med sjukt härligt ljus

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Unreal tournament 3 har ju riktigt snygg grafik, med sjukt härligt ljus

Håller med, UE3 spel är mina favoriter grafiskt sett

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Jag tycker spelet Sauerbraten som använder Cube 2 motorn är snyggt. Sen är motorn väldigt snabb också.

Annars har motorn Unigine väldigt snygg grafik också, de har släppt demos som använder den som Tropics. Men det är lite långsamt på min dator.

CryEngine 2 som används i Crysis är väldigt snygg, men nu arbetar de på CryEngine 3.

Någon som har något förslag på något snyggt spel eller demo?

Körde unigine tropic demot, hade runt 27FPS med mitt 9800GX2
Verkar som att Crytek har fått en motståndare i att få oskyldiga gamers att slösa hela sin förmögenhet på en Uber dator:p

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd

Jupp, Nvidia och ATI får börja göra någonting bättre.
Tråkigt när grejer går för långsamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhippeH
Havets vargar skulle jag nog tro.....

men det beror ju helt på hur man ser det, vad är "bäst" egentligen... visst frågan kan verka simpel men det är ju helt enkelt en perspektivsfråga.

Jag tycker ju då att spel med UT3 motorn brukar vara oerhört snygga

edit: typo

Självklart är det så, det var därför jag frågade vad ni tycker att är vackrast.
Många säger UT3 men vilka spel baseras på den motorn då?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Tur att man har en PS3...snygg grafik utan hack.
Vist kan aldrig bli lika nygg om på PC men det känns verklig snyggt när man lirar på sin 37" tv.

Finns många snygga spel, Crysis warhead är jätte snyygt men tyckte även att Cryostasis: The Sleep of Reason var skit snyggt!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Race drive: GRID har ganska trevlig grafik också

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Tur att man har en PS3...snygg grafik utan hack.
Vist kan aldrig bli lika nygg om på PC men det känns verklig snyggt när man lirar på sin 37" tv.

Finns många snygga spel, Crysis warhead är jätte snyygt men tyckte även att Cryostasis: The Sleep of Reason var skit snyggt!

Och man kan inte spela med TV som bildskärm med PC då eller?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Tur att man har en PS3...snygg grafik utan hack.
Vist kan aldrig bli lika nygg om på PC men det känns verklig snyggt när man lirar på sin 37" tv.

Finns många snygga spel, Crysis warhead är jätte snyygt men tyckte även att Cryostasis: The Sleep of Reason var skit snyggt!

inget hack?
Vart har du fått det ifrån?..
Jag tycker du ska googla runt lite på nätet, så kan du se hur många spel presterar. O framedrops är det gott om i många spel. Tex RE5

ontopic. beror väl på hur man ser snygghet på spel. Jag tkr fortf. super mario 3 har snygg grafik. Men verklighetstrogen o fin grafik är lätt Crysis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Självklart är det så, det var därför jag frågade vad ni tycker att är vackrast.
Många säger UT3 men vilka spel baseras på den motorn då?

UT3 är en förkortning till spelet unreal tournament 3 som bygger på Unrealengine 3 motorn men iaf, här är en lista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

Det hacka på rätt bra på min PS3:a ibland... när det händer mycket i GTA IV och i vissa lägen i Fallout 3 också. Dock känns det som en bra deal att betala fyra och ett halvt tusen för en spelmaskin, som visserligen får pisk av bra speldatorer men ändå kommer ge mig snyggare och snyggare spel i ett gäng år

Men jag tänker inte dra det här till en PS3 vs. dator-tråd, jag diggar båda.

Ett snyggt spel tycker jag har andra ingredienser än bara grafiken också... animationerna gör jävligt mycket och där har Sourcemotorn lyckats väldigt bra. Även Killzone 2 känns riktigt levande. Sen gör ju estetiken i spelet mycket också. Zelda Twilight Princess är ju knappast ett spel med massa ögongodis och ändå är det ett av de spel som imponerat mest på mig grafiskt, just för att miljöerna är så sanslöst välgjorda och stämningsfulla. Så för att verkligen få ordning på begreppen kanske man ska fråga sig vilket spel som är snyggast och få tusen olika svar. Är man bara intresserad av det rent tekniska kan man ju kolla in vilken motor som fixar att rita flest polygoner per sekund eller har flest shadereffekter...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Det hacka på rätt bra på min PS3:a ibland... när det händer mycket i GTA IV och i vissa lägen i Fallout 3 också. Dock känns det som en bra deal att betala fyra och ett halvt tusen för en spelmaskin, som visserligen får pisk av bra speldatorer men ändå kommer ge mig snyggare och snyggare spel i ett gäng år

Men jag tänker inte dra det här till en PS3 vs. dator-tråd, jag diggar båda.

Ett snyggt spel tycker jag har andra ingredienser än bara grafiken också... animationerna gör jävligt mycket och där har Sourcemotorn lyckats väldigt bra. Även Killzone 2 känns riktigt levande. Sen gör ju estetiken i spelet mycket också. Zelda Twilight Princess är ju knappast ett spel med massa ögongodis och ändå är det ett av de spel som imponerat mest på mig grafiskt, just för att miljöerna är så sanslöst välgjorda och stämningsfulla. Så för att verkligen få ordning på begreppen kanske man ska fråga sig vilket spel som är snyggast och få tusen olika svar. Är man bara intresserad av det rent tekniska kan man ju kolla in vilken motor som fixar att rita flest polygoner per sekund eller har flest shadereffekter...

Du har helt sant i det du säger, jag själv tycker att mirrors edge är bland de snyggaste spel jag spelat och då utan physx.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
UT3 är en förkortning till spelet unreal tournament 3 som bygger på Unrealengine 3 motorn men iaf, här är en lista: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unreal_Engine_games

Ska ladda ner demot till rainbow six vegas och kolla.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Har också hört att Cryostasis ska va riktigt jädra snyggt

Permalänk
Avstängd

jaa beror på vad du menar snyggast mysigast får jag nog ta och säga wow bara älskar att sitta på ett isberg och se hur snöflingorna dinglar ner
men om du vill ha något realistiskt skulle jag nog säga crysis/ crysis warhead då det är nästan mera realistiskt än själva verkligheten cryengine 3 får jag nästan ståfräs utav
men men fortfarande är wow i mitt hjärta <3 humor och myss pyss

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Source-motorn är en av dom jag gillar mest, trots att den är från 5 år gammal (2004) så håller den bra än idag. Senast i HL2 Episode 2.

UT3-motorn må vara grymt snygg men den känns likt Quake 3 motorn lite plastig och overklig. Något jag gillar med Source-motorn är just det att den känns realistisk, vilket gör det lättare att leva sig in.
Jag gillar också motorn som används i Mirrors edge

Permalänk
Medlem

Bara så att du vet, mirrors edge bygger på Unreal motorn

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Unrealmotorn har snygga effekter men platta/hårda/lågupplösta texturer både i Unreal tournament 3 och det relativt nya diosauriejägar spelet som jag inte kommer ihåg namnet på

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Kan det vara Turouk du tänker på? Jag minns det till N64, första delen i spelt Då var det helt galet snyggt och det låg en läcker dimma överallt... nu senare har jag förstått att de kunde göra det så snyggt eftersom drawdistance var två decimeter framför näsan haha! Dimman gjorde spelet spelbart på N64:an.

Senaste Turouk har jag dock inte testat.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Unrealmotorn har snygga effekter men platta/hårda/lågupplösta texturer både i Unreal tournament 3 och det relativt nya diosauriejägar spelet som jag inte kommer ihåg namnet på

Jag håller med dig, texturerna är inte mycket att hurra för.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Bara så att du vet, mirrors edge bygger på Unreal motorn

Ok, en kraftigt modifierad version iså fall

UT3 motorn brukar man direkt kunna känna igen, men inte i ME.

Permalänk

Är Crysis Warhead snyggare än Crysis? Jag trodde de såg likadan ut.

Permalänk
Medlem

Arma ser ju riktigt snyggt ut ibland