Permalänk
Medlem

FPS i Gta IV

Jag har precis installerat de senaste Nvidia drivrutinerna för att jag skulle se om jag får bättre fps i gta.
jag märker ingen större skillnad sen innan, kanske lite bättre utomhus på gatorna.
Det jag tycker är väldigt konstigt är att jag kan ligga runt 25 - 35 fps utomhus (40 på vissa ställen om jag har tur) men bara 15 - 25 inomhus.
Det borde väll ha varit tvärtom isåfall?
det blir svårt att sikta med vapnet inne på t.ex ett sjukhus när det är lite efterdröjning.
Jag kör med det mesta på medium och upplösningen är 1440 x 900, skuggorna har jag stängt av helt för annars åker fps:en ner rejält.
Går det på något sätt förbättra sin fps?

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid prova att klocka.

kan vara bra att veta vad du har för delar, kan nog underlätta om folk ska ge dig tips.

Edit : du har väll patchat spelet fullt?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

När du är inne på sjukhuset kanske det är mycket folk på samma ställe? Och som föregående trådskapare skrev så är det bra att veta dina datorspec

Permalänk
Medlem

nu när jag kollade så låg jag på 20+ fps inomhus i den första lägenheten, det är bara det att när man kollar runt så hänger det inte med hur jag rör musen riktigt.
jag var med om det här i Arma demot då var det bara att stänga av V-sync så funkade det bra sen.
Men det verkar inte funka här.

Permalänk
Medlem

det blir ju som sagt svårt att sikta :S

Permalänk
Medlem

4gb ram, 9500gs, amd phenom 8450 triple-core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
du kan ju alltid prova att klocka.

kan vara bra att veta vad du har för delar, kan nog underlätta om folk ska ge dig tips.

Edit : du har väll patchat spelet fullt?

japp det är patchat den patchen laddades ner automatiskt när jag loggade in på windows live.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
4gb ram, 9500gs, amd phenom 8450 triple-core

kan ju säga att dina komponenter inte direkt är vad som rekomenderas till GTA IV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
kan ju säga att dina komponenter inte direkt är vad som rekomenderas till GTA IV

Kanske inte men jag tror inte det är det som är problemet. Med datorn i sign spelar jag på maxinställningar och jag får samma problem. Kan ligga på ca 55fps utomhus men helt plötsligt kan den dippa ner till runt 22fps i ett visst område, ofta inomhus. Jag vet inte vad som är problemet men det började hända efter att jag la in dom senaste grafikkortsdrivrutinerna, men jag vill inte utesluta att det är det för alla andra spel flyter på bra.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤