GTA 4 grafik problem...

Permalänk
Medlem

GTA 4 grafik problem...

Okej, köpte idag GTA4, installerade uppdaterad och allt (=
Men till min stora förvåning när jag började spela så såg det förjävligt ut :S
Kanterna är helt hackiga... Ingen AA typ x(.
Skuggorna är genomskinliga på ett konstigt sett och alla texturer och modeller (människor, bilar etc) ser helt fuckade ut.
Har spelat spelet hos en kompis på Xbox360 där det ser braaa mkt bättre ut, det jag får på min dator är fulare än GTA san andreas tom. Har såklart provat installera om spelet.
Har även försökt med alla möjliga olika grafikinställningar från max till lägsta men det vill sig inte =/

Min dator:

Mobo: M2N32-SLI Deluxe
CPU: 6000+ x2
GPU: 8800GTS 640mb
RAM: 4Gb 800Mhz
Agg: 620w Corsair
OS: Vista Premium 64bit

Lixom, detta borde räcka för att iaf hålla sig runt 25-30fps med medium grafik och typ 1680x1050.

OBS!!! inga fps problem med "rätt" inställningar dock, bara grafiken...

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

ja det borde gå, har unge fär samma specs på en annan dator och där är det ganska så snyggt påå medium. Kan vi få en Pic på hur det ser ut tack!:)

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

Bild1

Kolla kanterna :S de bör inte se ut så vid den upplösningen, gämför man med GTA4 på Xbox så ser dt såå mkt bättre ut...

Specs screenen är tagen i.

EDIT: ser värre ut irl, lr vad man nu vill kalla de, när man tittar på skärmen x'D

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutinerna?

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Hade samma typ av problem på min burk tidigare, men allt blev bra när jag bytte vista mot XP sp2. Med XP sp3 fick jag dock en massa laggproblem.

Visa signatur

Asus P5Q DL P45, Intel Q9550, 4GB OCX PC9600, XFX GF GTX285

Permalänk
Medlem

Prova med senaste 1.03 patchen

www.gta4.net

Permalänk
Medlem

Tryck på P då, eller uppdatera ditt GTA4, och det ser faktiskt ut som orginalreleasen men varför ha den när patch 1.03 har kommit ut...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulaper
Hade samma typ av problem på min burk tidigare, men allt blev bra när jag bytte vista mot XP sp2. Med XP sp3 fick jag dock en massa laggproblem.

trodde man var tvungen att ha sp 3 i xp för att det skall fungera??

Permalänk
Medlem

Nope, sp3 ställer till det i massor av spel för mig. Varför skulle den behövas för ett spel? den innehåller väl bara säkerhetsuppdateringar som kommer i konflikt med diverse spel.

Visa signatur

Asus P5Q DL P45, Intel Q9550, 4GB OCX PC9600, XFX GF GTX285

Permalänk

Du har inte uppdaterat till senaste uppdateringen av spelet, Så kan du stänga av diverse inställningarna. men skuggorna kommer alltid se ut sådär även fast du sätter på högsta inställningarna för skuggor.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Ojoj hur kunde jag missa att uppdatera DET!? (103 lr nått sånt ,p ) aja, tack för alla svar (= tråden kan raderas lr låsas ^^

Visa signatur

Questions are the beginnings of wisdom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulaper
Nope, sp3 ställer till det i massor av spel för mig. Varför skulle den behövas för ett spel? den innehåller väl bara säkerhetsuppdateringar som kommer i konflikt med diverse spel.

Man måste visst ha sp 3.. avinstallera 3an nyss... kommer upp en ruta där det står Windows XP: Need to have service pack 3 or higher to proceed..

Permalänk
Proffsmobbare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Co Rolla
Man måste visst ha sp 3.. avinstallera 3an nyss... kommer upp en ruta där det står Windows XP: Need to have service pack 3 or higher to proceed..

Jag kör GTA IV på SP2, det var bara att ändra ett servicepacknummer i kontrollpanelen.

Står massor om det på Google!