CrossfireX-grafikkort på Crossfire moderkort

Permalänk
Medlem

CrossfireX-grafikkort på Crossfire moderkort

Jag har köpt ett asus maximus formula och två st Sapphire radeon 4670 grafikkort för att köra i crossfire. min fråga är:

korten är CrossfireXkompatibla och har ingen extern strömförsörjning. Moderkortet stöder enbart CrossFire. Kommer allting att funka ändå? Dvs ingen crossfirebrygga och ingen extern ström?

tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Om inte grafikkortet behöver någon extra ström, alltså om de inte finns någon port för 6/8pin på grafikkortet så ska de funka..

Dock måste du ha en Crossfire Brygga, brukar medfölja både grafikkort och moderkort..

Mina som medföljde grafikkortet va för korta dock så jag använder en som medföljde moderkortet..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Testpilot

Om ditt moderkort inte är flera år gammalt är det CrossFire X det har stöd för och alla dagens grafikkort är CrossFire X.

CrossFire utan X:et var den gamla varianten som hade extern DVI-kabel för att koppla ihop korten och använde sig av master- och slave-kort. Extern strömförsörjning eller ej har inget med CrossFire att göra.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]