Permalänk

Dead island tråden

Hejsan

hittar ingen tråd om detta spel så då skapar jag en då.
Nån mer än jag som ivrigt väntar på Dead Island?
http://www.deadislandgame.com/community/index.php?go=press

liten intervju om spelet och saker man kan göra i det.
http://www.thatvideogameblog.com/2008/04/16/interviewtechland...

Har inte hittat nåt realese datum än men hoppas det kommer snart, kommer till xbox 360 och Pc, eventuellt Ps3 då dom håller på att lägga in stöd för det i sin Chrome engine.
Så finns det fler zombie slasher´s där ute som gärna vill kasta sig in i spelet?

Läste lite i en intervju att man inte kommer få skjuta så mycket i spelet utan använda det som ligger runt omkring.

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

att plocka upp nåt i närheten å börja puckla på zombies eju askul..

ja ser framemot spelet

Permalänk
Medlem

Verkligen intressant!, ska ha ett öga på detta spel.

Permalänk
Medlem

Vad finns det för liknande spel ute nu? Alltså sådana där man bara mejar ner horder av zombies och inte behöver tänka särskilt mycket. ^^

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

Läste jag rätt, Chrome engine?
Alltså dom som gjorde spelet chrome?

Tror detta hamnar snabbt i 99kr lådan på Jula/Rusta som deras tidigare spel (2st?)
Tror dom spelen blivit freeware till och med, ingen vill ha skiten.

Yep it is Techland..
Chrome = http://www.chromethegame.com/en/show.php?016

Techland = världens sämsta spelutvecklare, motsvarar filmbranschens Troma Entertainment, Uwe Boll.. nej föresten, Uwe Bolls filmer går faktiskt kolla på.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Nja, så kassa är dom inte. De har även gjort Call Of Juarez och Xpand rally.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt dyker slutscenen i Dawn of the Dead från 2004 upp i huvudet så fort jag såg översta bilden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Vad finns det för liknande spel ute nu? Alltså sådana där man bara mejar ner horder av zombies och inte behöver tänka särskilt mycket. ^^

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green
Inte det bästa spelet men det är iaf ett av de lite bättre spelen som involverar zombies

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green
Inte det bästa spelet men det är iaf ett av de lite bättre spelen som involverar zombies [/B]

Håller med dig helt där, köpte det häromdagen från tvspelsbörsen för 79kr.
Spelat det förr men ville ha det i samlingen

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Nog för att det är till X360 men Dead Rising innehåller massvis av underbar zombieslakt :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illusi0n
Vad finns det för liknande spel ute nu? Alltså sådana där man bara mejar ner horder av zombies och inte behöver tänka särskilt mycket. ^^

Mosigaste zombie spelet nånsin, Dead Rising till 360.
http://www.youtube.com/watch?v=C91IYcj-3Og

Sen har vi Oneechanbara(sp?) som Dead Rising fast sämre men man spelar som bikini-klädda japanska anime brudar.
http://www.youtube.com/watch?v=ZkQQQ6KxbIw&feature=related

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

undrar om Dead Rising sålde bra i USA? där lär det vara censurerat i det mesta av spelet xD.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

ser ju ut att kunna bli något!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
undrar om Dead Rising sålde bra i USA? där lär det vara censurerat i det mesta av spelet xD.

Våld censureras knappt i USA. Där är det naket som får de konservativa att skrika högt... det är i Tyskland man inte gillar våld och där blod förr måste vara grönt och så. De har dock skärpt lite på reglerna, men är ändå strängare än resten av europa.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Helt plötsligt dyker slutscenen i Dawn of the Dead från 2004 upp i huvudet så fort jag såg översta bilden

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green
Inte det bästa spelet men det är iaf ett av de lite bättre spelen som involverar zombies

Ah, där fanns ett, men recensionen var ju långt ifrån positiv, men jag kanske ska prova på det ändå, internet gör ju mycket gratis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Nog för att det är till X360 men Dead Rising innehåller massvis av underbar zombieslakt :D.

Har spelat det lite med en polare, kul spel men har ingen 360 själv så det går tyvär inte. :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Mosigaste zombie spelet nånsin, Dead Rising till 360.
http://www.youtube.com/watch?v=C91IYcj-3Og

Sen har vi Oneechanbara(sp?) som Dead Rising fast sämre men man spelar som bikini-klädda japanska anime brudar.
http://www.youtube.com/watch?v=ZkQQQ6KxbIw&feature=related

Som sagt, har ingen 360, annars skulle jag def. skaffa det!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Nja, så kassa är dom inte. De har även gjort Call Of Juarez och Xpand rally.

Det är inte precis mina favorit spel heller, men dom är klart mycket bättre än Crome och dess uppföljare.

Så jag tror att denna spel har en chans, hoppas det också

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
undrar om Dead Rising sålde bra i USA? där lär det vara censurerat i det mesta av spelet xD.

Ungefär en halv mille, dom första 2 månaderna
Själv längtar jag mer till dead rising 2

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Nja, så kassa är dom inte. De har även gjort Call Of Juarez och Xpand rally.

Call Of Juarez är förvånansvärt bra (tycker jag)... synd att Western-temat inte är så stort som WW2-temat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Ungefär en halv mille
Själv längtar jag mer till dead rising 2

Tänk på att tråden är nästan 8 månader gammal.

Permalänk
Medlem

Aha, men ser fortfarande bra ut, dead island förväntas komma ut 2009 och dead rising 2 2010, snacka om bra planering.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Det var inte så mkt snack om Dead Island här, mest om andra zombiespel
Jag har inte hört/sett nåt om det sedan typ 1 år tillbaka:

http://www.youtube.com/watch?v=bO4CGzxgw_Q&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RqzUJLUpKfk&feature=related

Multi Layer Damage system:
http://www.youtube.com/watch?v=vz4X__dpTsk&feature=related

Måste säga att de flesta screenshotsen ser riktigt kassa ut, men de är säkert gamla oxå.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Det här spelet ser inte ut att utmana Left 4 Dead på något vis!

Jag längtar efter ett spel som mixar GTA 4 och l4d, hur nice vore det inte med en hel stad full av zombies med massor av delmål på en stor karta som man kan springa vart man vill i.

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det här spelet ser inte ut att utmana Left 4 Dead på något vis!

Inte meningen i heller tror jag.
Du kan jämföra Dead island och L4D med Saint row 2 och GTA4 där dead island och sainrow är dom som är lite oseriösa men roligare och L4D och GTA mer seriösa. Hoppas det blir så iaf

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det här spelet ser inte ut att utmana Left 4 Dead på något vis!

Jag längtar efter ett spel som mixar GTA 4 och l4d, hur nice vore det inte med en hel stad full av zombies med massor av delmål på en stor karta som man kan springa vart man vill i.

Jisses jävlar vilken häftig idé.

Med begränsad antal fungerande fordon, land, luft och vatten.. Byggnader man kan gå in i, soldater som ska rensa staden och lämnar ingen levande kvar.. eller zombie.

Men jag skulle föredra blandning mellan Fallout 3 och L4D, GTA4 är ju så jävla dåligt optimerad, plus att Fallout 3 är klart mycket snyggare och kräver inte något i princip.

Kanske skicka en mail till bethsoft så dom fixar en mod till Fallout 3, fixar staden lite, några fordon... resten finns redan där, dom där muterade människorna behöver bara göras om i beteendet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jisses jävlar vilken häftig idé.

Med begränsad antal fungerande fordon, land, luft och vatten.. Byggnader man kan gå in i, soldater som ska rensa staden och lämnar ingen levande kvar.. eller zombie.

Men jag skulle föredra blandning mellan Fallout 3 och L4D, GTA4 är ju så jävla dåligt optimerad, plus att Fallout 3 är klart mycket snyggare och kräver inte något i princip.

Kanske skicka en mail till bethsoft så dom fixar en mod till Fallout 3, fixar staden lite, några fordon... resten finns redan där, dom där muterade människorna behöver bara göras om i beteendet.

Grafik motorn från Fallout 3, GTA: San Andreas Karta (Blandat land och stad) och Left 4 Dead känsla, då har vi nog en fullträff!

Skulle vara härligt att bli omringad av zombies mitt i en skog/gata med 8-10 medspelare

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra idée, sen för att öka pulsen lite kan en "tank" komma då och då. Så man får lite utmaning zombiesar är lätta att döda ;P

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det här spelet ser inte ut att utmana Left 4 Dead på något vis!

Jag längtar efter ett spel som mixar GTA 4 och l4d, hur nice vore det inte med en hel stad full av zombies med massor av delmål på en stor karta som man kan springa vart man vill i.

Hellre Dead rising+GTA IV, Skulle vara tråkigt med L4D zombisar som bara springer och anfaller en. Med Dead Rising zombies så skulle man ju kunna göra sakor som att döda dem med lite roliga metoder utan att dö.

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Det blir inte mycket till utmaning om det liknar Dead Rising, men antagligen roligt!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Grafik motorn från Fallout 3, GTA: San Andreas Karta (Blandat land och stad) och Left 4 Dead känsla, då har vi nog en fullträff!

Skulle vara härligt att bli omringad av zombies mitt i en skog/gata med 8-10 medspelare

Hehe, nu fick jag stå päls..

Sen lite stilpoäng hur man dödar zombierna, typ från manhunt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Det blir inte mycket till utmaning om det liknar Dead Rising, men antagligen roligt!

Säg inte det, 6000 zombies samtidigt kan bli svårt

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame