Another World var väldigt kort =/

Permalänk
Inaktiv

Another World var väldigt kort =/

Tog äntligen tag i ett av mina stora projekt och klarade av Another World idag (inte mycket att göra när man är sjuk). Spelet är så sjukt coolt, stämmningsfullt och utmanande men jag måste verkligen säga att jag blev överaskad av att det var så kort. Trodde att slutet bara var "början" om ni förstår vad jag menar. Man skäms lite av att inte ha orkat sig igenom hela förut =/

Vad tycker ni om spelet?

Är Flashback (jag vet att det inte är kopplat till Another World) oxå kul att ta sig an?

Permalänk

riktigt gott spel..:) något kort ja men ack så trevligt

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Re: Another World var väldigt kort =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Tog äntligen tag i ett av mina stora projekt och klarade av Another World idag (inte mycket att göra när man är sjuk). Spelet är så sjukt coolt, stämmningsfullt och utmanande men jag måste verkligen säga att jag blev överaskad av att det var så kort. Trodde att slutet bara var "början" om ni förstår vad jag menar. Man skäms lite av att inte ha orkat sig igenom hela förut =/

Vad tycker ni om spelet?

Är Flashback (jag vet att det inte är kopplat till Another World) oxå kul att ta sig an?

gillade du another world kommer du nog gilla flashback..
en av mina favoriter all-time

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Inget slår Another World... jag menar inget annat spel under mina 32 år har slagit Another World.
Men Flashback är som metadon för en missbrukare om heroinet är Another world. Jag gillade Flashback riktigt mycket.

Gamla Amigatider.. usch så underbart.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Inaktiv

Jo, Another World var inte av denna värld.. fascinerande att mina två absoluta favoritspel Shadow Of The Colossus och ICO har så mycket genemsamt med detta spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Jo, Another World var inte av denna värld.. fascinerande att mina två absoluta favoritspel Shadow Of The Colossus och ICO har så mycket genemsamt med detta spel.

jag skäms över att ja inte ens kört dom 2 spelen :/ måste lägga rabarber på dem!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Flashback är riktigt najs! Har inte lyckats varva det än bara Är på sista banan liksom, men jag hinner inte ut! Gah! minnen!

Permalänk
Medlem

Another World är ett grymt lir. Spelade det mycket på Amigan. Dock tyckte jag det var riktigt svårt.

Permalänk
Medlem

Re: Another World var väldigt kort =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Tog äntligen tag i ett av mina stora projekt och klarade av Another World idag (inte mycket att göra när man är sjuk). Spelet är så sjukt coolt, stämmningsfullt och utmanande men jag måste verkligen säga att jag blev överaskad av att det var så kort. Trodde att slutet bara var "början" om ni förstår vad jag menar. Man skäms lite av att inte ha orkat sig igenom hela förut =/

Vad tycker ni om spelet?

Är Flashback (jag vet att det inte är kopplat till Another World) oxå kul att ta sig an?

Väl kämpat

Jepp, Flashback är grymt det med, och rätt mycket längre.. Tillräckligt mycket längre för att jag aldrig lirade genom hela hos min Amigaägande kompis (jag ägde Atari STE)
Tät stämning i början, men blev lite mer enformigt i längden än Another world såvitt jag minns.

___

Ni vet väl förresten att det finns en "moderniserad" version av Another world till PC för några spänn?

http://www.anotherworld.fr/anotherworld_uk/

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gillade aldrig Another World,tyckte det var så stelt och tråkigt,vara bara
''trial and error'' gång på gång.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Future Wars till Amiga, need i say more?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milkacid
Future Wars till Amiga, need i say more?

http://i44.tinypic.com/2e2l8qe.png - Jag testade pixel art för första gången i mitt liv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Jag glömmer aldrig Heart of Darkness, som utspelar sig i samma värld. Det är menat att vara ett barnspel, och det kom med kellogspaketen. Men gud vad hemskt det var.

Skall det inte finnas en Another World 2 också? Heter "Heart of the Alien" eller något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skael

Skall det inte finnas en Another World 2 också? Heter "Heart of the Alien" eller något.

Jo, sjukt dåligt. Testade att köra det genom en emulator och det var som ett tråkigt plattformsspel där man skulle hoppa över saker i typisk marioanda. MAn spelar som alien som man räddar i ettan och så har man en piska och svingar sig runt som Indiana Jones.. nej säger jag.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB