GTX 260 fläkt vill ej gå på auto! hjälp

Permalänk
Medlem

GTX 260 fläkt vill ej gå på auto! hjälp

Tjena, har köpt mig ett nytt gtx 260+ och när jag sat ind et och testade spela mirrors edge så efter en stund så bara låste sig spelet och blev konstigt, jag stängde av datorn för den började pipa lite, kände på grafikortet och det var väldigt varmt, gick in i nvidia kontrol panel o fläkt hastig heten ligger på 40% idle och när jag spelar :S finns ingen "kryssa för auto ruta" så hur kan jag få kortet att ändra fläkten beroende på temperatur?

Permalänk
Medlem

Har du kollat i programvaran som följde medkortet?
Oftast följer det med program för överklocking och där finns kanske något om fläkt?

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Har instalerat allt jag fick med från moderkortet, har nån grej i nvidia kontrolpanel som heter pulsgenerator, o där inne kan man ändra alla instälningar till minne gpu cpu.

Permalänk
Medlem

I trädet till vänster i nVidias kontrollpanel borde det finnas en rad där det står "Justera GPU-enhetens inställningar".
Om du klickar på den så har du fläktreglaget längst ner i panelen som visas.

Jag minns inte säkert, men om du inte hittar reglaget kan du behöva installera/uppdatera nVidia nTune.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810