Letar kul fps [sniper, smyga]

Permalänk
Hedersmedlem

Letar kul fps [sniper, smyga]

Tja!

Spelade nyligen färdigt Crysis Warhead och tyckte det var väldigt kul att få smyga runt med sniper och plocka gubbar i smyg. Även att kunna ta sig in på ställen genom att hitta ställen att kunna hoppa över väggar gjorde det kul. Men det är väl lite begränsat till crysis och sin nanosuit. Lirar igenom GRAW2 igen och det är väl något i den stilen jag är ute efter, dock finner jag det lite svårt att smyga då man blir upptäck väldigt lätt tycker jag.

Så kom gärna med tips på liknande spel!

Permalänk

Hitman serien skulle väl kunna vara något? Då måste man smyga för att klara det.

Visa signatur

Real Madrid estará siempre en mi ciervo.
Hala Madrid!

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag nästan säga deerhunter eller något liknande då de är mer verklighetstrogna än andra fps;er, men det är kanske inte riktigt vad du letar efter

Permalänk
Medlem

Vet inte ifall du bara kommer spela på konsol, pc eller båda.
Men Assasin Creed
Rainbow Six Vegas
(Swat4)
far Cry
metal gear solid
Hitman blood money
Splinter cell

Permalänk

Splinter Cell serien kanske? Inte så mkt sniprande men mer än tillräckligt av smygande och coolt dödande av soldater "i smyg".

Sitter och spelar Rainbow Six Vegas 2 nu och där tjänar man också på att hålla en låg profil. Lite sniper blir det där med plus att man har ett (oftast bara jobbigt) team att beordra runt.

Permalänk

far cry 2 kan man smyga runt med snipern typ hela tiden

Permalänk
Medlem

Sniper Elite är ju ett sniper spel, har dock några år på nacken.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Stryk Rainbow Six vegas, och testa Rainbow Six:raven Shield allt efter den serien är bara skräp.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

första stalker med modden oblivion lost

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Helt klart Sniper Elite. Grymt spel.

Visa signatur

BAAH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madridaren
Hitman serien skulle väl kunna vara något? Då måste man smyga för att klara det.

Vet jag inte om jag kan hålla med om. Man kan klara det ganska bra bara genom att gå berserk och döda allt som irriterar en. Men det är det som gör spelen så grymma också, att kunna välja spelstil lite efter hur man känner sig just den dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kniffarn_
far cry 2 kan man smyga runt med snipern typ hela tiden

problemet är att det knappt går att smyga runt då fienderna har röntgensyn och ser dig på x antal km håll. även på easy... men iofs lär man sig det på fc2 så kommer man äga i alla andra spel.

som sagt hitman eller splinter cell. dock kommer bf bad company 2 snart och ettan var skitbra.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Sniper delen i CoD4 är episk

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Avstängd

Jag måste hålla med ovanstående orka_krull, bara den delen i spelet gör de till en av mina favorit fps.

Jag säger inte att resten är dåligt bara att just den delen är SJUKT bra.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Stryk Rainbow Six vegas, och testa Rainbow Six:raven Shield allt efter den serien är bara skräp.

Sedan när är Raven Shield en spel-serie? Rainbow Six är en spel-serie. Inte Raven Shield.

Raven Shield är riktigt kul, men jag tycker Vegas 2 är betydligt bättre. Gick tillbaka till Raven Shield efter nått år med Vegas 2 o jag spydde nästan på hur gubben rörde sig >< Segt som bara fan o lyder typ endast om man håller in t.ex. D (strafe right) under säg en halv sekund.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Sedan när är Raven Shield en spel-serie? Rainbow Six är en spel-serie. Inte Raven Shield.

Tack för att du redde ut vad han skrev de var ju bara nonsens, helt omöjligt att förstå kontexten överhuvudtaget. tacka gud för att det finns sådana som du.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaej
Tack för att du redde ut vad han skrev de var ju bara nonsens, helt omöjligt att förstå kontexten överhuvudtaget. tacka gud för att det finns sådana som du.

Om du vill smyga i första person, genom buskage och fungera som sniper kan du stryka följande spel från denna tråd:
Hitman
Assasins Creed
Swat
Splinter Cell
Samtliga Rainbow Six

Och sen kan du stryka Far Cry 2 då det är så sanslöst dåligt.

Permalänk

Battlefield 2 helt klart.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Delta force kanske? Eller kanske inte...vill ha samma sak och funderade på ifall det gick att köra deer hunter tournament i coop och panga varandra. Annars kanske Arma2 ger möjlighet till frismygande och jävulskap

Permalänk
Medlem

Sniper Elite - Här gäller det att räkna ut innan man skjuter...räkna med gravitation, avstånd...ja, allt som kan påverka träffen!

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Vilka renodlade sniper spel finns det?

Finns fåtal jag har spelat, Sniper Elite är en.. Marin sharpshoter är ett skämt

Men går att köra sniper stil i :
Stalker
Delta Force
Operation Flashpoint
med mera

Jag vill dock ha sådan sniper spel där man har utvalda måltavlor och dessa är dom enda man ska behöva skjuta för att klara av uppdraget, Hitman stil alltså, utan att behöva gå berserk över hela armén.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Sniper delen i CoD4 är episk

Sant!
Kort sagt grym.

Permalänk

Varför kan de inte gå tillbaka till första delen I Ghost Recon? Det bästa med det spelet var ju alla skogsbanor, både Single Player men även Multiplayer. Har fortfarande inte hittat något online-FPS som haft lika bra skogsbanor som Ghost Recon, framförallt lite krig med snipern.

Nu är dock spelet gammalt och inte så himla högaktuellt.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaej
Tack för att du redde ut vad han skrev de var ju bara nonsens, helt omöjligt att förstå kontexten överhuvudtaget. tacka gud för att det finns sådana som du.

Ok, vart bor den där "gud" då?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Sniper och smyga låter som att du söker ett Operation flashpoint eller Armed assault roliga spel när det kommer till taktik och smyga runt.

Om banorna / singel player inte är något för dig kan du både tanka ner och göra egna banor!

/Snark

Permalänk

Slår ett slag för ett grymt spel som har suverän story och känsla: Thief och dess uppföljare. Finns inte dess like.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
Sniper delen i CoD4 är episk

+1, grymt mäktigt och spännande!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

samma tanke som ovan...Thief

Stalker 1 & 2 är bra till sniping också...jag gillar att smyga omkring med VintarBC

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Sedan när är Raven Shield en spel-serie? Rainbow Six är en spel-serie. Inte Raven Shield.

Raven Shield är riktigt kul, men jag tycker Vegas 2 är betydligt bättre. Gick tillbaka till Raven Shield efter nått år med Vegas 2 o jag spydde nästan på hur gubben rörde sig >< Segt som bara fan o lyder typ endast om man håller in t.ex. D (strafe right) under säg en halv sekund.

Menade Rainbox Six seriern om man följer kronologiskt ordning på när dom gjordes så suger allt efter Ravenshield,Vegas är rena action rullen gämnfört Ravenshield,och i min mening och många andras så har Rainbowsix spelen aldrig varit ett Pang Pang shoot em up spel i den rätta bemärkelsen.
Vegas The Bastard son!

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Metal gear solid serien! Bästa smygar spelet, enligt mina omdömen

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"