Permalänk
Medlem

Ipredkoll.

http://www.ipredkoll.se/

Ett tips som kan vara bra

Permalänk
Medlem

Underbart. Låt säga då att man är övervakad och har en vecka på sig. Om man då tar bort all data man laddat ner (med tex. Eraser), kan dom fortfarande bevisa att man har fildelat?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Underbart. Låt säga då att man är övervakad och har en vecka på sig. Om man då tar bort all data man laddat ner (med tex. Eraser), kan dom fortfarande bevisa att man har fildelat?

Tja, ljudboksfallet som kom upp nu tidigare är ju enbart baserat på bevis för överföringar och inte på filer på de åtalades datorer så det är inte nödvändigtvis till hjälp. Dock kan man ju motverka fler bevis och t.ex. skaffa alibi för tiden ifråga Sen är det nog rätt så osannolikt att de går till domstol med bara en sammankoppling (eller hur skulle man översätta connection här?), eftersom det skulle löna sig att köra med mer när de ändå är på gång, så att säga.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Underbart. Låt säga då att man är övervakad och har en vecka på sig. Om man då tar bort all data man laddat ner (med tex. Eraser), kan dom fortfarande bevisa att man har fildelat?

Eller så öppnar man sitt trådlösa nätvärk och lämnar datorerna till en kompis "Ne jag surfar på min telefon, någon måste använt mitt nät"

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Men hur säkert är det att man blir förvarnad? Vart får de in informationen ifrån, det är väl inte bara tips på sidan antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Men hur säkert är det att man blir förvarnad? Vart får de in informationen ifrån, det är väl inte bara tips på sidan antar jag?

Framgår inte speciellt tydligt men sidan förlitar sig på att människor sitter o kontaktar diverse tingsrätter och begär ut denna information.

Permalänk
Musikälskare

Litar inte på det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Säkert APB som startat tjänsten själva för att kartlägga alla paranoida fildelare

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Framgår inte speciellt tydligt men sidan förlitar sig på att människor sitter o kontaktar diverse tingsrätter och begär ut denna information.

Eftersom det är piratbyrån som har hand om sidan antar jag att det lär bli rätt så systematiskt, i alla fall i början.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Säkert APB som startat tjänsten själva för att kartlägga alla paranoida fildelare

Skrev in mitt ip och mail först, sen dök samma tanke upp. Stängde ner illa kvickt

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Skrev in mitt ip och mail först, sen dök samma tanke upp. Stängde ner illa kvickt

Fast nu är det ju piratbyrån som har "tjänsten".