Permalänk
Medlem

svart skärm

min kompis får svart skärm när han startar bf2. vad ska han göra?

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

får detta när jag valt en för hög upplösning på spelet mot vad datan/skärmen klarar av.
Kanske går att starta i rätt upplösning genom att du öppnar genvägen till spelet i egenskaper o ändrar sökväg. minns inte exkat hur man skriver men det ska stå en sökväg, sen lägger man till typ "+szx (mellanslag) siffror" för x-upplösing och "+szy (mellanslag) siffror" för y-upplösning. rätta mig om jag har fel, minns inte exakt hur man gjorde.
Jag brukar helt enkelt installera om..hänt två ggr.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

jag fattar inte vad du menar???? // saaade's kompis!:P

Permalänk
Medlem

det funkar nu

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LOLmeOUT
jag fattar inte vad du menar???? // saaade's kompis!:P

Kolla vilket upplösning din skärm klarar av.

T ex. 1680x1050.... sen högerklickar du på "genvägen" för spelet -> egenskaper och sen letar du efter en ruta med texten "mål:" till vänster om det.. alltså rutan ska vara till höger av texten.

I rutan finns det en text där det står var genvägen hänvisas till, sudda inte ut texten utan lägg till texten "+szx 1680, +szy 1050" (utan ") i slutet av ursprungs texten..

Hoppas det hjälpte, jag har aldrig testat det.

EDIT: inte snabb nog

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Kolla vilket upplösning din skärm klarar av.

T ex. 1680x1050.... sen högerklickar du på "genvägen" för spelet -> egenskaper och sen letar du efter en ruta med texten "mål:" till vänster om det.. alltså rutan ska vara till höger av texten.

I rutan finns det en text där det står var genvägen hänvisas till, sudda inte ut texten utan lägg till texten "+szx 1680, +szy 1050" (utan ") i slutet av ursprungs texten..

Hoppas det hjälpte, jag har aldrig testat det.

EDIT: inte snabb nog

Haha, fast du gjorde det ganska mkt snyggare ^^

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

det funkar nu!!

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft