Svart skärm i 1sek lite då och då

Permalänk
Medlem

Svart skärm i 1sek lite då och då

Har problem med att min skärm blir helt svart i ca. 1sekund lite då och då, både när jag spelar och även när jag surfar runt på diverse sidor. När jag surfar kan det bli svart när jag scrollar med musen tex. Och när jag spelar händer det rätt ofta. Börjar bli lite irreterande nu.

Just nu använder jag ett ATI Radeon HD4850 1024mb. Hade ett likadant kort innan, dock var det inte samma storlek på själva kortet utan en äldre version men fick det kortet bytt för att fläkten lät lite konstigt.
Kan det vara så att just det kortet jag fick istället är defekt eller nåt?

Försökt söka runt lite varstans och hittat lite om folk som pratat VPU Recover men det tror jag inte det kan vara för jag får inte upp nåt som säger att det är det, utan skärmen blir bara helt svart sen kommer allt tillbaka ibland, som om att den slutar skicka signal till skärmen för en sekund.

Provat att avinstallera alla drivrutiner helt, Catalyst osv och lagt in på nytt men fortfarande detta fel.
Någon som vet om det är vanligt med liknande fel eller haft det själv? Min burk är ca 6månader gammal, Intel e8400 dual core, 4gb ram.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kan det vara glapp i någon av skärmens kontakter?

Permalänk
Medlem

Samma problem för mig, sen några dagar senare blev det artifakter och skit. Sen dog grafikkortet.
Inte säkert att det blir så för dig, jag hade ett 8800 GTS och inte ngt ATI-kort.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Dålig kabel?

Permalänk
Medlem

om du har vista pröva dra ner temat till vista basic eller lägre

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Inget glapp eller dålig kabel. Kör med Windows XP också. Är jäkligt irreterande, blir tom när jag scrollar i denna post att det blir svart.

Permalänk
Medlem

Låter som att det är drivrutiner eller liknande.
Men eftersom du testat avinstallera osv. så har jag ingen aning om vad det är. Testa omformatera datorn och installera ALLT på nytt.
(Fast vänta ett tag och se om någon skriver ett svar som hjälper dig.)