Problem med Crysis Warhead

Permalänk
Inaktiv

Problem med Crysis Warhead

Hej jag skulle behöva lite hjälp med crysis. Har ett problem att jag inte lyckas ladda banan below the thunder. Jag har kört memtest på minnen och får inga fel. Minnena är ocz flex xlc pc 9600 på 1066mhz med 4 1gb stickor. Har icke clockat 4870x2 och en q6600 @3.2ghz som går väldigt stabilt. Jag får lite olika errors då och då. Errorna jag får är:
kernel32.dll
AppHangB1
Hur ska jag lösa problemet kör på enthusiast. Om de skulle hjälpa på något sätt.
MvH Sebastian

Permalänk
Medlem

ATi har länge haft problem med Crysis/Warhead med 9 serien av drivrutiner, testa kicka AI i CCC så kanske du kan ladda nåra fler banor, jag har inte testat Crysis med 9.4 men alla andra har haft problem med att ladda levlar... Enthusiast har gjort det värre ett tag.

Permalänk

Har du senaste drivarna till chips, gpu, directx osv?

Ska tillägga att jag (som du ser i sign) har liknande system som du har, men har inte haft problem med 9.4:an.

Hade lite strul förut med att spelet ctd vid 82% av laddning av en level, men det löste sig när jag installerade om Warhead (tog bort sparade spel, profiler osv) och denna gång utan nån uppdatering utav spelet, utan v 1.00 så att säga!

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Inaktiv

till gpu och directx har jag då senaste drivrutinerna. Chipset har jag inte tittat på men många andra spel funkar utan problem. Men ska titta på chipset drivrutinerna;)

Försökte installera chipset drivrutiner men fattade inte riktigt om de uppdaterade sig eller inte. Installationen tog typ 3 sekunder. I installationen läste jag att jag installerade windows chipset installer eller vad de hette så är lite osäker om jag gjorde en installation eller inte.

Permalänk
Inaktiv

Jag har nu testat att avinstalera ccc sedan så har jag startat om tagit bort de kvarblivna delarna av drivrutiner med driversweeper. Sedan installerat om men fortfarande har jag samma fel.

Händelsenamn: AppHangB1
Programnamn: Crysis.exe
Typ av avstannande: 2048

Permalänk

Kör du med v.sync?
Isf prova ladda en bana utan, för att (om du vill ha det på) sedan aktivera det igen när allt laddat klart o du är redo att kicka lite korean ass...
Även detta har hjälpt för mig nämligen.

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig kört med Vsync