Permalänk

TV-programvara i Vista

Jag har Vista samt ett Hauppage win-tv pvr pci II (analogt) och jag letar efter ett program som gör att jag kan se på tv på min dator.

Jag har testat många olika Win-Tv, sage-TV (krashade nästan min dator), Dscaler 4 får jag inte att funka, Media portal fungerar men skapar en massa buffringar i inspelningen så att att ett inspelning på 1 timme blir 7-10 olika klipp som jag måste foga samman i nero innan jag kan klippa ner det till den längden jag vill ha = tidsödande som attan.

Är det någon som har några tips på hur jag får det att fungera? Antingen några av de programmen jag redan haft eller något nytt?

Permalänk
Hedersmedlem

Är jag dum eller, men gick vi inte över till digitaltv, och du har analog?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Är jag dum eller, men gick vi inte över till digitaltv, och du har analog?

T ex ComHem kör basutbudet analogt fortfarande och har inga planer på att upphöra med det.

Permalänk
Medlem

Re: TV-programvara i Vista

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mournfather
Jag har Vista samt ett Hauppage win-tv pvr pci II (analogt) och jag letar efter ett program som gör att jag kan se på tv på min dator.

Jag har testat många olika Win-Tv, sage-TV (krashade nästan min dator), Dscaler 4 får jag inte att funka, Media portal fungerar men skapar en massa buffringar i inspelningen så att att ett inspelning på 1 timme blir 7-10 olika klipp som jag måste foga samman i nero innan jag kan klippa ner det till den längden jag vill ha = tidsödande som attan.

Är det någon som har några tips på hur jag får det att fungera? Antingen några av de programmen jag redan haft eller något nytt?

DVBViewer är bra, men jag kör iofs med digitalt kort

Permalänk

Teejee

Oki hur funkar det?? hur får man bild? har installerat det nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
T ex ComHem kör basutbudet analogt fortfarande och har inga planer på att upphöra med det.

Kortet är analogt och har funkat både med boxer och nu senast satelit. Har nog provat alla möjliga programvaror för att se på TV på datorn nu. Vet något ett program som funkar med ett Hauppage-kort i Vista??

Permalänk
Medlem

Re: Teejee

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mournfather
Oki hur funkar det?? hur får man bild? har installerat det nu.

Det funkar inte alls då det är för digitaltv..

Använd Media Center!?

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Har samma problem.. Fast med ett Analogt Asus TV7134 och Vista x64.. ChrisTV funkade och hittade kanaler.. Men när ja skulle spara dom kraschade datorn.. :S Går inte använde det kortet i Media Center heller då MC inte hittar nåt kort.. :S

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk

Sage tv funkar men inte riktigt listat ut hur programmet funkar fullt ut än men jag får bra bild och det går att spela in. Tips till dig Nevil.