Permalänk
Medlem

GTX 295 problem

Halloj swec.

Köpte Geforce GTX 295 för ett par veckor sedan och när jag skulle se på film för första gången så märkte jag att det "laggade" som bara den.
Det gick inte alls se, datorn blev dessutom helt seg medan media-spelaren (vlc, wmp) var igång. Har XP codec pack och allt annat som behövs också tror jag.
Kör med 185.20 drivrutinerna för kortet (XP x32), då jag tycker de nya funkar sämre.

Hade inte det är problemet med mitt förra kort, Geforce 8800GT. Kan det vara någon video inställning i NVIDIA:s kontrollpanel som är fel inställd eller så?

Mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

....om hela datorn blev seg så ligger antagligen inte felet i grafikortet eller dess drivrutiner...
jag skulle gissa på processorn eller raminnet. alternativt att du har virus eller kör något program som segar ner datorn....

men för att vi ska kunna hjälpa dig så måste vi ha lute mer information, t.e.x. vilen sorts videofil det var. datorns komponenter och om du har några skumma programm instalerade på datorn..

sen kan du ju alltid testa och defragmentera hårdisken..

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg? GTX 295 kräver ju bra mycket mer ström än ett 8800GT. Avinstallerade du dom gamla drivarna och installerade nya när du bytte kort?