Permalänk
Medlem

Enfrågepartier

Många är både upprörda och förbannade över att IPRED-lagen gick igenom och en och annan har dessutom redan gått med i Piratpartiet och kommer antagligen rösta på dem i nästa riksdagsval. Ett parti vars främsta ståndpunkter fokuserar på patentfrågor och upphovsrättsliga sådana. Att integriteten är en väldigt viktig fråga är det inte tal om, men att lägga sin röst på ett enfrågeparti vars politikfrågor om jämställdhet och skola och utbildning är lika med noll. Är inte det lite att ta i? Ska Piratpartiet bilda sig en uppfattning om dessa viktiga frågor efter att ha passerat 4%-gränsen och röstats in i riksdagen?

Permalänk

Nej, piratpartiets främsta ståndpunkter är inte bara upphovsrätt, utan även integritet, vilket på senare tid har blivit väldigt knutna till varandra. Det borde du veta. Försöker du bara trolla?

Ditt sista påstående tyder också på okunskap: piratpartiet har inte direkt försökt gömma vad de tänker göra.
http://www.piratpartiet.se/vagmastarstallning

Sedan behövs det väl inte allt för mycket argumenterande för att vissa att saker såsom demokratins fortlevnad är mycket viktigare än saker såsom utbildning och jämställdhet? Det är inte direkt så att PP kommer att regera som en majoritet... skillnaden mellan de andra partiernas utbildnings- och jämställdhetspolitik är ändå ganska så minimal, i jämförelse med skillnaderna mellan pp:s och de andra partiernas integritetspolitik.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hur skulle det fungera om vi bara hade enfrågepartier? Jag är iallafall inte villig att lägga min rösta på ett parti som är redo att kompromissa med andra viktiga frågor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Hur skulle det fungera om vi bara hade enfrågepartier? Jag är iallafall inte villig att lägga min rösta på ett parti som är redo att kompromissa med andra viktiga frågor.

Men för helvete, vi har inte bara enfrågespartier. Din frågeställning är irrelevant. Sålänge du inte på allvar tror att pp kommer att få 50% av rösterna eller något liknande absurt så är det en poänglös fråga.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Hur skulle det fungera om vi bara hade enfrågepartier? Jag är iallafall inte villig att lägga min rösta på ett parti som är redo att kompromissa med andra viktiga frågor.

Men du är villig att rösta på partier som kompromissar med integritetsfrågan? Den fråga som antagligen är den absolut viktigaste just nu och en av de viktigaste i Sveriges historia.

Permalänk
Medlem

De andra partierna har ju inga frågor än hur A-kassan skall fördelas, så sett till alternativen är PP ett extremt mycket bättre alternativ.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Men du är villig att rösta på partier som kompromissar med integritetsfrågan? Den fråga som antagligen är den absolut viktigaste just nu och en av de viktigaste i Sveriges historia.

Precis, för mig väger dessa frågor tyngre än de procentsatser riksdagspartierna bråkar om.

Permalänk

Alla partier kompromissar ju?
Ta sossar, vänster och miljöpartiet nu t.ex. En jävla röra där ingen vet exakt hur de ställer sig i någon fråga eftersom de kompromissar när sitationen uppstår.

Blir lite som med regeringspartierna nu, där vissa valfrågor för vissa partier får stryka på foten för att kunna stödja helt andra idéer. Som t.ex. KD och fastighetsskatten.

Hellre ett parti som öppet säger att de inte vet hur de ställer sig i frågan om skolor på landsbygden men att de brinner starkt för något särskilt ämne istället.
För som det är nu så tjatar partiet om alla sina frågor och sen när det är dags för dem att rösta så kanske de röstar något helt annat.

Att endast välja parti efter att de har ett komplett partiprogram är lika smart som att rösta på ett parti för att de har någon vettig person som du personröstar fram.
I slutet är det inte dina åsikter som stöds och av de som drivs har du ingen kontroll över.

Piratpartiet vet du alltid kommer driva integritetsfrågorna.
Därför får ni inte glömma att rösta på dem i EU-valet.
Ta med egna lappar för många val-lokaler vägrar att lägga ut till dem.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

om piratpartiet hade blandat in andra frågor i politiken hade de blivit som vilket annat parti som helst, och troligen inte alls kommit någon vart(se på FI)

men nu har de inga andra frågor på tanken och kan därmed ses som helt neutrala:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

PP är ju inget enfrågeparti. De har ju hela 3 frågor.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
PP är ju inget enfrågeparti. De har ju hela 3 frågor.

Ungefär som feministiskt initiativ, som också har fler frågor, men alla frågor handlar om samma sak. Detsamma med de främlingsfientliga partierna, som ofta är för yttrandefriheten att alla skall få säga vad de vill, såvida de nu säger saker som de tycker är bra. Jag skulle dock inte komma med påståenden som om man är för yttrandefrihet, rösta då på ett främlingsfientligt parti.
Så man kan gott se de alla som enfrågepartier.

*edit*
För många så kvittar det om det blir en höger eller vänsterregering, då de står så nära varandra. Däremot finns det frågor som de verkligen bryr sig om, och då är det inte konstigt att de röstar på ett sådant parti.
Sedan att många politiker beter sig som svin bara för att förstöra är inte så lätt att göra något åt. T.ex. röstar nej på förslag tills de får sin vilja igenom.
PP har i sin partiprogram med att de skall sabotera:
http://www.piratpartiet.se/vagmastarstallning Nu finns det sådana politiker på alla nivåer, likaså länder som håller på med samma idioti.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag är inne på samma spår som usb.

Jag arbetar heltid. Hälften av pengarna som jag drar in förs över till staten i en härva av olika skatter och avgifter. Det känns inte riktigt seriöst att rösta på ett parti som inte har någon åsikt om hur alla de pengarna ska användas.

Om Piratpartiet kommer in i riksdagen så kommer de visserligen att börja lägga sig i även andra frågor förr eller senare. Men eftersom det inte går att ha en aning om vad de börjar syssla med då så avstår jag hellre från att rösta på dem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Ungefär som feministiskt initiativ, som också har fler frågor, men alla frågor handlar om samma sak. Detsamma med de främlingsfientliga partierna, som ofta är för yttrandefriheten att alla skall få säga vad de vill, såvida de nu säger saker som de tycker är bra. Jag skulle dock inte komma med påståenden som om man är för yttrandefrihet, rösta då på ett främlingsfientligt parti.
Så man kan gott se de alla som enfrågepartier.

Vilka är dessa främlingsfientliga partier är det du menar? Folkfronten?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vilka är dessa främlingsfientliga partier är det du menar? Folkfronten?

Ja och nationaldemokraterna. Man skall dock vara noggrann att skilja på rasistiska partier och främlingsfientliga, nu är jag dock ej insatt i exakt var dessa partier står.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vilka är dessa främlingsfientliga partier är det du menar? Folkfronten?

Ja eller SD som inte har kommit i speciell ljus dager efter deras senaste stund i rampljuset.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Ja och nationaldemokraterna. Man skall dock vara noggrann att skylla på rasistiska partier och främlingsfientliga, nu är jag dock ej insatt i exakt var dessa partier står.

Det är bara och läsa.

http://www.nd.se/principprogram/default.asp
http://www.folkfronten.nu/punktprogram/

Skulle dock inte vilja kalla ND för enfrågeparti. Folkfronten kan jag däremot hålla med om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja eller SD som inte har kommit i speciell ljus dager efter deras senaste stund i rampljuset.

Haha. SD är varken främlingsfientligt eller ett enfrågeparti. Att efter 6 månaders infiltration har sett 3 st sjunga lite sånger som bl.a handlade om palmemordet och sånger skriva av vänsterextremister och högerextremister på en färja, ja det är ju bara löjligt.

EDIT: Och den där Nina ifrån SR som sitter och säger att det är olämpligt att lyssna på Ultima Thule. Vad är det för fel med att lyssna på det nu då? Jävla stolpskott.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Det är bara och läsa.

http://www.nd.se/principprogram/default.asp
http://www.folkfronten.nu/punktprogram/

Skulle dock inte vilja kalla ND för enfrågeparti. Folkfronten kan jag däremot hålla med om.

Haha. SD är varken främlingsfientligt eller ett enfrågeparti. Att efter 6 månaders infiltration har sett 3 st sjunga lite sånger som bl.a handlade om palmemordet och sånger skriva av vänsterextremister och högerextremister på en färja, ja det är ju bara löjligt.

EDIT: Och den där Nina ifrån SR som sitter och säger att det är olämpligt att lyssna på Ultima Thule. Vad är det för fel med att lyssna på det nu då? Jävla stolpskott.

Jag tycker SD är främlingsfientliga. Har aldrig kommenterat något om huruvida de är ett enfrågeparti eller inte. Om det är så löjligt (på ett oviktigt sätt enligt dig) varför ber då deras partiledare om ursäkt på SVT?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jag tycker SD är främlingsfientliga. Har aldrig kommenterat något om huruvida de är ett enfrågeparti eller inte. Om det är så löjligt (på ett oviktigt sätt enligt dig) varför ber då deras partiledare om ursäkt på SVT?

Tråden handlar om enfrågeparti, så det var ganska onödigt att dra upp SD då ifrån din sida i tråden öht om du nu inte anser de vara ett sådant.

Du får gärna visa mig i deras partiprogram de är främlingsfientliga, här i tråden eller i PM. Jag väntar med spänning då jag inte vill rösta på några främlingsfientliga i framtiden.

Han bad om ursäkt för att de sjöng om Palmemordet. Såg du inte det?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Tråden handlar om enfrågeparti, så det var ganska onödigt att dra upp SD då ifrån din sida i tråden öht om du nu inte anser de vara ett sådant.

Du frågade vilka dessa partier som var främlingsfientliga är. Jag svarade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Du får gärna visa mig i deras partiprogram de är främlingsfientliga, här i tråden eller i PM. Jag väntar med spänning då jag inte vill rösta på några främlingsfientliga i framtiden.

Ja du, jag har ingen ork att leta upp sånt åt dig. Det borde ju ändå vara ditt ansvar eftersom det är du som röstar. Men det räckte ju med att se på debatt senast när de frågade om Zlatan. Man kan ju sammanfatta det hela med "snide mofos".

Eller så kan du ju läsa lite här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Ideologi

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Han bad om ursäkt för att de sjöng om Palmemordet. Såg du inte det?

Ja, det var ju det jag sa? Du tyckte att det var löjligt (nu antar jag att i det sammanhanget du använde ordet så menar du att det var oviktigt, irrelevant), men om det nu var så, varför ber de då om ursäkt? Uppenbarligen tyckte han att det var allvarligt eftersom han bad om ursäkt för sina handlingar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Jag arbetar heltid. Hälften av pengarna som jag drar in förs över till staten i en härva av olika skatter och avgifter. Det känns inte riktigt seriöst att rösta på ett parti som inte har någon åsikt om hur alla de pengarna ska användas.

Återigen, vad är viktigast? Skillnaden mellan alliansens och de rödgrönas ekonomiska politik är minimal.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Du frågade vilka dessa partier som var främlingsfientliga är. Jag svarade.

Nej, det gjorde jag inte. Läs igen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja du, jag har ingen ork att leta upp sånt åt dig. Det borde ju ändå vara ditt ansvar eftersom det är du som röstar. Men det räckte ju med att se på debatt senast när de frågade om Zlatan. Man kan ju sammanfatta det hela med "snide mofos".

Eller så kan du ju läsa lite här:

[url]http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverigedemokraterna#Ideologi[/url

Jodå, jag har läst på om deras åsikter och politik. Jag hittar inte någonstans att de skulle vara främlingsfientliga. Men du verkar ju tydligen veta något som jag inte vet så du får gärna upplysa mig. Kan du inte det får du gärna spara mig skitsnacket.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja, det var ju det jag sa? Du tyckte att det var löjligt (nu antar jag att i det sammanhanget du använde ordet så menar du att det var oviktigt, irrelevant), men om det nu var så, varför ber de då om ursäkt? Uppenbarligen tyckte han att det var allvarligt eftersom han bad om ursäkt för sina handlingar.

Nej det har jag inte skrivit. Jag skrev att det är löjligt att man efter 6 månader har sett de sjungit 3 sånger och därmed kunnat se "vad partiet står för".

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Nej, det gjorde jag inte. Läs igen.

Dina språkkunskaper är ju inte de bästa, men utifrån detta inlägg (se citatet nedan) tolkade jag det så. Jag har läst ditt inlägg igen och det är fortfarande så jag tolkar det, dock är det ju lite svårtolkat eftersom det inte följer svenska språkregler och då kan det ibland bli problem med förståelsen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Vilka är dessa främlingsfientliga partier är det du menar? Folkfronten?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Jodå, jag har läst på om deras åsikter och politik. Jag hittar inte någonstans att de skulle vara främlingsfientliga. Men du verkar ju tydligen veta något som jag inte vet så du får gärna upplysa mig. Kan du inte det får du gärna spara mig skitsnacket.

Men om du nu har läst på borde du ju då även vara medveten om vad främlingsfientlighet är? Jag har ju länkat till en sida där de kortfattat beskriver vad som uppenbarligen är ett främlingsfientligt parti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Nej det har jag inte skrivit. Jag skrev att det är löjligt att man efter 6 månader har sett de sjungit 3 sånger och därmed kunnat se "vad partiet står för".

Du har skrivit det. Se citatet nedan:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Haha. SD är varken främlingsfientligt eller ett enfrågeparti. Att efter 6 månaders infiltration har sett 3 st sjunga lite sånger som bl.a handlade om palmemordet och sånger skriva av vänsterextremister och högerextremister på en färja, ja det är ju bara löjligt.

I ovan nämnda citat kan man se att du benämner det hela som löjligt. Jag förstår inte riktigt vart du vill komma? SD har uppenbarligen gjort något väldigt olämpligt, i alla fall enligt deras egen partiledare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Dina språkkunskaper är ju inte de bästa, men utifrån detta inlägg (se citatet nedan) tolkade jag det så. Jag har läst ditt inlägg igen och det är fortfarande så jag tolkar det, dock är det ju lite svårtolkat eftersom det inte följer svenska språkregler och då kan det ibland bli problem med förståelsen.

Självklart menade jag främlingsfientliga partier som handlade om topic, dvs enfrågeparti. Kanske var svårt att förstå...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Men om du nu har läst på borde du ju då även vara medveten om vad främlingsfientlighet är? Jag har ju länkat till en sida där de kortfattat beskriver vad som uppenbarligen är ett främlingsfientligt parti.

Fast då du verkar vara allvetande så kan ju du förklara för mig vad som är främlingsfientligt i deras politik. Jag har läst deras politik och har inte hittat något, men sen så är jag ju mänsklig och kan ha missat något. Du får som sagt var gärna skriva det, här eller i PM.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
I ovan nämnda citat kan man se att du benämner det hela som löjligt. Jag förstår inte riktigt vart du vill komma? SD har uppenbarligen gjort något väldigt olämpligt, i alla fall enligt deras egen partiledare.

Jag skrev vad jag tyckte var löjligt. Palmesången i sig är inte löjlig utan att dessa tre sånger skulle visa att partiet har en dold agenda.

EDIT: Men då SD precis som du skrev inte är ett enfrågeparti är detta way of-topic så jag tycker vi slutar här. Men jag är fortfarande tacksam om du skriver till mig via PM. Väntar med spänning.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Re: Enfrågepartier

Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Många är både upprörda och förbannade över att IPRED-lagen gick igenom och en och annan har dessutom redan gått med i Piratpartiet och kommer antagligen rösta på dem i nästa riksdagsval. Ett parti vars främsta ståndpunkter fokuserar på patentfrågor och upphovsrättsliga sådana. Att integriteten är en väldigt viktig fråga är det inte tal om, men att lägga sin röst på ett enfrågeparti vars politikfrågor om jämställdhet och skola och utbildning är lika med noll. Är inte det lite att ta i? Ska Piratpartiet bilda sig en uppfattning om dessa viktiga frågor efter att ha passerat 4%-gränsen och röstats in i riksdagen?

Till att börja med vill jag fråga om det finns något parti som har ett heltäckande åsiktspaket gällande precis alla tänkbara frågor och om det i sådana fall kan vara lämpligt att som väljare köpa hela det paketet rakt av. Måste Piratpartiet ha åsikter om fiskekvoter i Östersjön och bistånd till Tuvalu innan du kan tänka dig att rösta på dem? Sådant tar bara fokus och energi från sådana frågor som Piratpartiet tycker är viktiga och engagerar sig i. Sossar finns det redan gott om i riksdagen. Alla riksdagspartier är någon sorts sossar, så vad ska det tjäna till att rösta på dem? De kan gott besluta om "jämställdhet, skola och utbildning", oavsett om Piratpartiet får 4 % eller 60 % av rösterna. Jag kan inte förstå hur man inte kan tänka sig att rösta på ett "enfrågeparti" när det gäller så viktiga frågor som demokrati, rättssäkerhet och integritet. Istället röstar man på etablerade partier som fullständigt skiter på medborgarna, men de har åtminstone ett åsiktspaket om allt oväsentligt som du kan köpa. Visst får du rösta på vilket parti du vill och av vilken anledning du vill, men det vore ju tråkigt om du skulle känna dig *tvingad* att rösta på Putins marionett, bara för att etablissemanget säger så. Det är inte demokrati, det är skendemokrati.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Angående SD. Om man lyfter ur invandrarfrågan ur deras partiprogram, vad har man kvar då? Lite folkhemsromantiska idéer som andas S och sextiotal, vad mer?

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

sen så vore det väl en rejäl pik mot politiker ifall PP kom in i riksdagen, liksom en signal som säger "dags att tänka på medborgarna":)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Skrev tidigare ett inlägg om SD som jag igen referrerar till: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=82999...

Bara för att SD:s invandringspolitik får mycket uppmärksamhet betyder det inte att de är ett enfråge parti / populistiskt parti. Kan själv hålla med om att mycket tyngd läggs på just denna fråga men partiet är mycket mer än de frågorna. Läs på om deras partiprogram som finns sammanfattat på deras hemsida http://www.sverigedemokraterna.net

Det intressanta med argumentationerna mot SD grundar sig ofta i vad personen som vill diskreditera partiet anser vara korrekt syn på moraliska och etiska frågor, inte i fakta om vad partiet faktiskt säger sig stå för och arbetar för att genomföra.

Angående Sveriges radios undersökning av SD så har de faktiskt inte fått tag i mycket diskrediterande, förvånande lite t.o.m. Att lyncha Jimmie Åkesson (SDU partiledare) för han sjöng en snapsvisa om Olof Palme är bara löjligt, kanske inte riktigt passande men fortfarande löjligt. Dock är det oroväckande att SDU:s ordförande sjöng med i en låt från Fyrdung (antagligen så har han lyssnat på den tidigare då han kan texten) som är ett högerextremistiskt band som spelar så kallad frihetsrock vars låttexter innehåller anti-semitiska och rasistiska texter (dock inte i just den låten han sjöng med) (avskyr egentligen benämningen anti-semitism då det används felaktigt - Semitiska folk innebär inte bara judar, utan araber och kringliggande folk också).

Utöver det har de fått några enstaka ljudklipp där någon använder ord som neger och skämtar om somalier vad jag förstått. Sen säger sig reportern ha mer material, underligt att de inte publicerar det då?

Min syn på Piratpartiet är att den politik de för är ett skämt och man kan inte jämföra det partiet med SD.

EDIT: En länk blev fel.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Angående SD. Om man lyfter ur invandrarfrågan ur deras partiprogram, vad har man kvar då? Lite folkhemsromantiska idéer som andas S och sextiotal, vad mer?

Sök och du vill finna.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Lalalala... Heidenstam hit och det svenska arvet dit.

SD är för mig, och kommer troligen att förbli, ett parti som riktar sig till halvt misslyckade muppar som försöker projicera sin ilska på "de andra".

Anyway, en fråga vill jag dock verkligen framhålla (som jag dessutom älskar att framhålla)... Ni som sympatiserar med SD - tag gärna fram statistik på andelen akademiker som hör till Er falang. Jag själv skulle väl anta att det är en obetydlig andel och enligt mig är det nuff' said om partiet samt politiken som det står för. Utbildning vidgar och upplyser, så enkelt är det (i de flesta fall åtminstone).

Själv hoppas jag innerligt att man ska ge SD mer utrymme i media, det vill säga, direktsända debatter etcetera. Det lär leda till att en väljarflykt uppstår (KAN MAN SOM RATIONELLT TÄNKANDE INDIVID HOPPAS).

Ja, jag har en syn som påminner lite om en teknokrati. Det vet jag.

Piratpartiet har jag för övrigt ingen direkt åsikt om...

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Ni som sympatiserar med SD - tag gärna fram statistik på andelen akademiker som hör till Er falang.

Vad spelar det för roll? En åsikt är alltid en åsikt och det enda som spelar roll i en demokrati är att man har majoritet för den. Visst kan man tycka att välutbildade bör styra och ställa, men då kliver man samtidigt tillbaka sådär en 100 år.

EDIT: Varför jag antagligen kommer lägga min röst på SD i nästa val är för att de stödjer mina tre viktigaste frågor. Resten har jag inga/mindre åsikter om.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W