SweClockers sammanfattar Dreamhack Göteborg

Permalänk
Melding Plague

SweClockers sammanfattar Dreamhack Göteborg

Efter tre aktiva dagar är Dreamhack Göteborg över. För SweClockers besökare har det varit dygn av roliga tävlingar och intensivt spelande. Här är en sammanfattning av evenemangen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har ni några prylar kvar från DH så skicka gärna ett ex av varje då jag råkade missa det hela. Ses i alla fall på DH Summer 09

Permalänk
Medlem

Varför var jag inte där för?!
Blir till att vara där nästa gång

Permalänk
Medlem

Blir det en SweC rad på globen så kommer jag nog:D Underbart med bilder från evenemanget.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man ska bo så långt från det!

Kom till Malmö nästa år!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djjokke
Tråkigt att man ska bo så långt från det!

Kom till Malmö nästa år!

27 mil är ju ingenting! typ lite mer än 3h med bil

Permalänk
Proffsmoddare

wtf, Babes?

Mer bilder på flickorna nästa gång! Skärpning!

Trevligt ser det ju ut som att ni har i alla fall Synd att man har mer än 60 mil till götet

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk

Dreamhack Göteborg var fantastiskt! Känslan att omges av Sweclockers var helt klart utöver det vanliga! Jag sov dock när gruppfotot togs... =/ Om någon vill diskutera stämmningen och dela med er av foton så får ni gärna dra iväg ett PM och fråga efter min hotmail!

Permalänk

Trevliga bilder men hur kom tjejerna in i bilden?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vore spännande att veta det:p

Aldrig sett såna chicks på Dreamhack tidigare gånger? (Nu har jag inte varit där alls men sett många bilder.)

Permalänk
Geeks
SweClockers

De var från Mediamarkt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
...

Finns mer bilder på www.dreamhack.se. Jobbar själv på mediamarkt och tyckte att jag kände igen några av dem så var tvungen att kolla om det verkligen stämde. Det gjorde det

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Ser ut att ha varit väldigt roligt.
Får försöka hänga med nästa gång.

Permalänk
Medlem

SweClockers var absolut något av det bästa på plats - Good job!

Permalänk
Medlem

hade jävligt kul ! kommer Sweclockers att vara på plats på elmia ?

Permalänk
Medlem

DreamHack gillar SweClockers. Tjatar ni tillräckligt på dem så lär de även bjuda upp till dans på kommande evenemang!

Permalänk
Avstängd

Hoppas också de fixar till Elmia.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

......nu ångrar man sig rejält..... men nästa gång så ska jag se till och vara med..^^
(om inte sweclockers bestämer sig för att antingen komma till Elmia eller globen)

och ni får se till och ha en överclocknings tävling nästa gång...
typ med gamla processorer och grafikort.... (forumet och sidan är väl till för överclockare, eller har jag missat nått?)

Edit: stavfel

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Tjena!

Hehe, oj vad åldern har sjunkit på här på Sweclockers. Ser man ju klart och tydligen på bilderna.

Nu förstår man varför vissa trådar är som de är

/Mvh sedde.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjena!

Hehe, oj vad åldern har sjunkit på här på Sweclockers. Ser man ju klart och tydligen på bilderna.

Nu förstår man varför vissa trådar är som de är

/Mvh sedde.

Du gör det felaktiga antagandet att deltagarna på Dreamhack är representativa för SweClockers läsare i allmänhet. Det var väldigt ungt på DH GBG, men det är kul det med.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ser ju utan tvekan roligt ut man skulle åkt :/
Nån som kan hjälpa mig bära min dator nästa gång ?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

Maho du får se det som en motivering till att börja träna
(kan iofs erkänna att jag var helt slut efter jag hade burit min xD)

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara klent med folk, många platser som stod tomma. Har den gamla eliten försvunnit?

Permalänk
Hedersmedlem

Var också där och hälsade på lite snabbt men hade inte tid för dataplats denna gången För er som är sugna på mer LAN så kom gärna och hälsa på oss när vi kör BSLx2.6 under kristihimmelfärdshelgen. Jag la upp ett galleri för ett tag sen på hur det kan se ut hos oss http://www.sweclockers.com/album/?id=2972

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Ser ut att vara klent med folk, många platser som stod tomma. Har den gamla eliten försvunnit?

Det du får tänka på är också att det var under en påsk helg.

Grymt skoj var det! Perfekt som vi satt. Lagom högt förutom när de drog upp tetris med högsta bas.

Visa signatur

Rise and rise again and again. Like the Phoenix from the ashes. Until the Lambs become Lions and the Rule of Darkness
is no more.

Permalänk
Medlem

Trevligt att vara med på 3dje sista bilden längst till vänster ^^
Förövrigt var det riktigt kul även denna gång

Permalänk

Kommer DH vara i gbg igen i år?

Visa signatur

MSI B85M-P33 mATX, Intel Core i5 4440 3.1 GHz, 8GB CL9 1600MHz , ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB

Permalänk
Medlem

Såg trevligt ut, speciellt brudarna i rött

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Såg ut att vara ett nice lan från de bilder jag sett från göteborg!
Kommer nog infinna mig på dreamhack jönköping i sommar, förhoppningsvis sweclockers då med : )

Visa signatur

Asus p6t deluxe V2 | Intel core I7 920 | Ocz 6gb | Asus GTX 285 | Ocz vertex 2 120gb | Wd 500gb | Fractal design R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjena!

Hehe, oj vad åldern har sjunkit på här på Sweclockers. Ser man ju klart och tydligen på bilderna.

Nu förstår man varför vissa trådar är som de är

/Mvh sedde.

Precis det jag oxå tänkte. Lite trist. (eller inte swec då men åldern på DH)
Skulle dom fixxa ett Dreamhack med 25+ åldersgräns skulle jag åka direkt!