Permalänk
Medlem

Crysis Ultra High ?

Jag tänkte att det va dags att spela crysis nu både 1:an och warhead.

Läst lite och sett att man ska kunna spela på Ultra high. Jag har laddat ner patch 1.2. Men hur är det man ska gå till väga för att få ultra high?

Är det en patch man ska använda eller är det bara så att man ska ändra i configen?

Och är det bara till för xp för att komma förbi very high stoppet eller blir det bättre på vista också ? (jag kör w7)

Permalänk

tror att ultra high är patchen på xp som gör att det ser ut som very high på vista. annars kan du ladda ner natural mod från crymod.com
det blir rejält mycket snyggare men kräver lite mer av datorn

Permalänk
Avstängd

Snor traden lite, crysis warhead kan man inte spela 1920 x 1200 dar? / jag kan namligen spela nan muppig 1750 x nat som hogsta..

???

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

Ja precis det va den jag pratade om, att det bara var en config man skulle ersätta. Den ger ju sjukt mycket snyggare och tror jag ska klara den utan problem. Men ska man sätta allt på very high innan man lägger in configen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeino
Ja precis det va den jag pratade om, att det bara var en config man skulle ersätta. Den ger ju sjukt mycket snyggare och tror jag ska klara den utan problem. Men ska man sätta allt på very high innan man lägger in configen ?

det beror på , är det bara ett configpack så får du kolla vilken inställningsnivå paketet ersätter i filerna , det kan vara så att den tar bort low inställningarna och lägger sig där istället.

om du laddar ner en hel installer , typ ccc 2.21 så behöver du inte pilla nått i inställningarna efter att du installerat.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Hörrni:
Kan man alltså köra "DX10-principen" på XP med en bara patch? Alltså med en patch kan man få jättesnyggt på XP ungefär som DX10 på vista. Fast man inte äns har DX10 kort och kör XP?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Ja det går. Ladda ner CCC 2.21. Ser skit bra ut och flyter som smör.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Hörrni:
Kan man alltså köra "DX10-principen" på XP med en bara patch? Alltså med en patch kan man få jättesnyggt på XP ungefär som DX10 på vista. Fast man inte äns har DX10 kort och kör XP?

det är för att inga av effekterna i crysis kräver dx10.
det är bara lögn. precis som med farcry , då de påstog att det blev snyggare med en 64bit proccessor.

så ja, det är fullt möjligt att få det lika snyggt som very high , och till och med snyggare med mods som ccc även om man köra XP.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |