ASUS M2R-FVM kompitabelt med hd4850?

Permalänk
Medlem

ASUS M2R-FVM kompitabelt med hd4850?

Har ett ASUS M2E-FVM moderkort.

Mitt grafikkort är inte så värst bra (Radeon x1550) så ja skulle vilja kunna sätta i ett nytt hd4850. Skulle detta gå?

Permalänk
Medlem

Gissar att det är en fujitsu-simens dator du har? Tror att den har en pci-e plats.

Men frågan är om det är värt det, verkar ju vara rätt klen hårdvara och frågan är om nätagget skulle klara att försörja ett sådant grafikkort. Om det nu skulle kunna göra det så kommer troligen din processor att flaska rätt rejält.

Vad jag vill komma till är att det förmodligen inte är lönt att införskaffa det grafikkortet då resterade komponenter kommer vara en begränsande faktor.

Men kolla gärna upp mer precis vad för cpu och minne du har. Program som du kan göra det med är bland annat PC wizard 2008(googla namnet + techpowerup så hittar du det) eller everest.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Antielefant

Gå borde det göra, visst, men det ligger väldigt mycket i vad Hotfuzz säger. Det är antagligen inte värt pengarna om du inte byter resten också.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag har:

AMD Athlon 64 2500+ @ 2.2Ghz

1GB DDR2 minne

Det e PCI express me "link width x16" och Max supported "16 x"

Anledningen till att ja frågar e för att jag inte köper datorkomponenter så ofta så ja vet inte riktigt hur saker och ting funkar (:

Permalänk
Medlem

nja, den cpun är tyvärr alldeles för dålig för att göra någon större skillnad. Man bör ha en dubbelkärning cpu med en klockfrekvens runt 2.5 ghz för att det ska värt det.

Skulle råda dig att kika på en ny burk alternativt bygga en och det finns många som kan hjälpa dig med det här.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Antielefant

Jupp, det är nytt moderkort, minne, CPU och grafikkort som gäller.
Ett bra system ligger på ~5000:- för dessa, en tusenlapp till om du även behöver byta nätagg.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync