Age of empires 2 "Multiplayer"

Permalänk

Age of empires 2 "Multiplayer"

Hej!

Jag och min kompis hade tänkt att spela Age Of Empires 2 över internet. Men vi får det inte att fungera, vi vet att man ska in på multiplayer men sedan vet vi inte så mycket mer. Jag creatar en server men han hittar inte den, vad kan problemet vara?

Permalänk
Medlem

Hej, är det original aoe2 eller ingår även expansionen?

Ni vill lira mot varandra? Annars kan du googla på igzones som har flest spelare när det gäller det spelet.

Du säger internet så jag antar att ni inte är på lan. Därmed ska ni använda TC/IP funktionen under multiplayer. En väljer "create" och ger ut sin ip adress till den andre som söker på den med "show games".

Är det så ni gjort och det ändå inte funkar? Kolla ni har samma version av aoe2. Dvs. någon inte har en extra patch eller så. Ett annat problem kan vara att ni har router eller brandvägg. Hör av er så löser vi det!

Mvh
En gång sveriges bästa age spelare men numera glad rpg nörd. Säg till om ni vill ha några tips

Permalänk

Hade också problem med aoe2 på min dator när jag och min kompis skulle Lana. Vi provade med 3 olika datorer men de funkade inte. Vi hittade varandra men det gick inte ansluta, "Unable to join game". Så vi testade utan min dator och då funkade det utmärkt. Det beror nog på vad man har för nätverksadapter. För jag hade öppnat port och har inga brandväggar eller liknande.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Det bästa är att spela via antingen hamachi eller garena.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem

http://www.gameranger.com/

Där har du, bara att du och din vän skapar ett konto och sen blir 'friends', så är det bara att lira

Funkar för de flesta äldre multiplayer spelen som inte fungerar på vanligt sätt!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Tack så hemskt mycket BorN! Fyfan vad braaaa!

Permalänk
Medlem

för mig och mina vänner så var det brandväggen på min maskin som blockade men på vännens dator så kan vi ansluta till allihoppa

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Det bästa är att spela via antingen hamachi eller garena.

Jag gör det själv. Och detta TROTS att jag faktiskt äger en LAGLIG version av spelet.

Oftast så brukar LAN fungera bättre än MULTIPLAY/INTERNET.

Permalänk
Medlem

Jag har problem att köra vista - xp.

Vi har testat både LAN och Internet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Jag har problem att köra vista - xp.

Vi har testat både LAN och Internet.

Kanske beror på problem med portar i BRANDVÄGG/ROUTER? Ifall nu sådan finnes?

Permalänk
Medlem

använd hamachi eller liknande och joina samma nätverk

och sen behövs det ibland att man öppnar vissa portar i sin router.
lite olika på olika routers men för säkerhets skull ska man öppna portarna och guide till det finns här:

http://www.portforward.com/english/a...es_IIindex.htm

välj din router och gör som guiden säger. portarna som används är 2300-2400,47624

Sen startar nån någon server med tcp/ip funktionen och sen letar den andra efter spel där, alt. skriver in den andras hamachi ip-adress

så brukar vi köra

// Hojte

Permalänk
Medlem

Det går också att köra Age of Empires 2 Exp med Gamespy

Visa signatur

Chassi: Antec Ninehundred Two V3 | Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M (1000 Watt Modulärt) | Moderkort: Asus X79 Deluxe | Cpu: Intel Core i7 4820K (Fläkt Zalman CNPS9900 MAX Blå led) | Ram: Corsair 2 x 8 Gb (1866 mhz) | Grafikkort: Asus 6950 (2 Gb minne) (GDDR5 5000 mhz) | Ljudkort:X-fi Titanium Pro | Hårddisk OCZ Vertex 3 120 GB och Westen 2 TB 7200 RPM | Operativsystem: Windows 7 Ultimate RTM |