Hej all på detta forum e ny här skulle behöva er hjälp

Permalänk
Medlem

Hej all på detta forum e ny här skulle behöva er hjälp

Spelar nu för tiden ett spel som heter battle for middle earth 1 vet att 2an e mer poppulär men endå. Har ett problem med lag när jag spelar quick match och när man är off host i clanmatcher. Lixom e man inte host tex att den andra hostar. Brukar va så i quick match där man blir rankad den som har ett bättre host name helt sjukt är det. Han får fördel. Tex attt det bli lagg för mig om den andra är host. Lixom riktigt mycket delay blir det kan va från 1-7 sec. Helt sjukt beror på vad den andra har för internet också. Vet inte hur jag skall fixa detta finns det någon internet stabiliserar program eller typ Delay reducer som man kan ha. Vad kan jag ha för program för att fixa detta eller hur kan jag göra någon som vet skulle va väldigt tacksam för all hjälp man kan få här på sweclockers

Har även sökt kollat runt på google hittar dock delay reducer till warcraft3 dock men funkar den till andra spel? Skulle va as nice. Eller typ något prgram som tar bort delay från internet eller stabiliserar upp connections :D. Tack på förhand....

Permalänk

prova att googla efter "delay in battle for middle earth 1 online games" eller liknande? det är gansk lätt att hitta folk med samma problem som en själv när get gäller det mesta på internet, men kruxet är att hitta någon med en lösning...

Har aldrig spelat WC3, men har inte hört talas om någon "delay reducer" och om det finns till andra spel. Har nämnligen aldrig erfarit det problem du beskriver (i något spel alls). och om du har hittat info om det där programmet via google är väl det oxå det bästa stället att kolla om det funkar med andra applikationer på dom sidor som påstår att det programmet finns?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

och har kollat battle for middle earth delay. Dom vet typ inte hur man ska göra i detta spel. Har frågat på bfme tech support. Dom säger typ kolla detta. Men det e likadant för alla som e off host. Så e ganska trött på att det ska lagga för jag e gämt off host så det måste ju finnas något progra mtack i alla fall för hjälpen

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad och dubbeltråd raderad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

tack oskar. Det blev något fel när jag postade. Typ gick så segt kanske råkade trycka 2 ggr :/ aja det e löst nu i alla fall. Har hört med lita polare om detta. Verkar inte finnas något läste om ett program som höjer hastigheten på internet. Kommer inte ihåg vad det hette. Vet inte om det kan va till någon hjälp. Verkade lite överdrivet med 200% höjning av speeden när du spelar haha :S

Permalänk

Om officiell support är medveten om problemet och arbetar på det så är det nog bara att sitta å vänta på en patch tror jag...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

jo men dom gör inga nya patcher har snackat med dom på telefon dom skiter i felet. Det finns en win loss bugg också så om man inte är host så om man dödar den andra förlorar man lol. Helt seriöst sjutk spel men det e kul så skulle vilja ha någon hjälp med detta vore tusen tacksam för det