Permalänk
Medlem

Två EAH4850?

Tjena, jag har ett MSI K9A2 Platinum moderkort. Jag har även ett ASUS EAH4850
och funderar på att köpa ett till.

Problemet är att jag inte kan sätta ett kort i min första, mörkblåa PCI-port då mina heatpipes är ivägen så jag får ha kortet i den andra. Går det att köra korten i bara dom ljusblå portarna eller funkar det inte då?

Blev lite rörigt skrivet

Permalänk
Medlem

Om jag förstått produktbeskrivningen rätt så ska det fungera men att du då kör korten i 2 PCI Express 2.0 x16 ( x8-läge ) .

Permalänk
Medlem

vad innebär x8-läge då?

Permalänk

x8 är att de presterar lite sämre (brukar bara vara 5-10% eller inte ens det). Men vilken miss av MSI? Kan du inte slipa bort skiten för detta är ju skandal...

EDIT: eller är det cpu-flänsen som är för stor?

Permalänk
Medlem

nej, det e dem på modekortet, men man kanske kan böja till dom lite annars för det är verkligen en miss som du säger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jerkabo
nej, det e dem på modekortet, men man kanske kan böja till dom lite annars för det är verkligen en miss som du säger

Vore bra om du kunde lägga upp en bild på vart det tar enomt så kanske man kan ge något bra tips. Annars som nilsie säger så testa böj lite, men var försiktig.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Helt klart ett tillverkningsfel:

Detta borde gå på garantin för man måste ju kunna unyttja hela moderkortet. Ta ett snack med återförsäljaren eller varför inte MSI direkt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

undrar om alla kort ser ut såhär eller det bara är mitt...?

Gav mig på att försöka böja lite och dem verkade ganska mjuka men jag vågade ändå inte ta i för mycket då det knakade otäckt vid minsta försök.

Permalänk
Avstängd

Tycker du ska tala med återförsäljare och ta det som ett garanti ärende då du inte kan använda kortet fullt ut, sen får dom ta det med MSI sen.

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]