Elgiganten Collect@store ?

Permalänk

Elgiganten Collect@store ?

Skrivaren skall ersättas med en ny. Jag fastnar för en Canon 2600 och kollar priser på nätet. Elgiganten är lägst med 399 kronor. Jag vandrar till närmsta Elgigantbutik. Här kostar samma skrivare 699 kronor! Jag undrar givetvis om det detta verkligen stämmer. Jodå, så var det.
Men jag fick ett gott råd. Köp den på vår nätbutik och välj leveransalternativ 'Collect@store'. Gjorde som jag blivit lärd. Beställde skrivaren för 399 spänn, inga fraktpåslag, och hämtade och betalade i samma butik som tidigare ett par timmar senare.

Permalänk
Medlem

grattis

Enda butiken det inte funkar på är i Alingsås för dom egentligen inte är en El-Giganten utan bara bär deras varumärke... Så collect @ store funkar inte där

Visa signatur

Laptop: Apple MacBook Pro 16" M1 Pro | 16GB | 512GB
Stationär: Phanteks NV5 | i9 13900K | 32GB DDR5 6000 | Asus Prime Z790-AW | RTX 4090 | 4TB m2 SSD

Permalänk
Medlem

Jaha vad är frågan?

Permalänk

ok...
allmänt kallprat på forum?

idag var det inte mycket sol ute...

Permalänk
Inaktiv

Re: Elgiganten Collect@store ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilburt99
Skrivaren skall ersättas med en ny. Jag fastnar för en Canon 2600 och kollar priser på nätet. Elgiganten är lägst med 399 kronor. Jag vandrar till närmsta Elgigantbutik. Här kostar samma skrivare 699 kronor! Jag undrar givetvis om det detta verkligen stämmer. Jodå, så var det.
Men jag fick ett gott råd. Köp den på vår nätbutik och välj leveransalternativ 'Collect@store'. Gjorde som jag blivit lärd. Beställde skrivaren för 399 spänn, inga fraktpåslag, och hämtade och betalade i samma butik som tidigare ett par timmar senare.

Haha Inget illa menat, men du måste verkligen ha MYCKET fritid du.

Permalänk

Själv tyckte jag det var ett utmärkt tips!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clarencew
ok...
allmänt kallprat på forum?

Tänkte mest på hans topic.

Permalänk
Medlem

Svaret på frågan som TS frågade är ett tveklöst "ja!"

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Ja helt kalrt ett bra tips att ha i åtanke i framtiden!

Visa signatur

Har bytt dator, orkar inte skriva in allt här just nu.

Permalänk

Absolut, bra tips. Här behövs inte frågas, det är ett konsumenträttsforum och inte "fråga olle".

Gäller collect at store ihop med Elgigantens 1 månads öppet köp med? Isåfall har jag nog hittat min framtida butik

Permalänk

det värdelösa med collectstore är att varan måste finnas både i internetbutiken och den fysiska butiken för att kunna handla.
annars är det en bra service.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte men är det bara jag som tycker det är helt sjukt att exakt samma produkt är nästan dubbelt så dyr jämfört med i deras egen internetbutik? Jag menar som kund skulle jag iallafall känna mig grymt lurad om jag köpt den där skrivaren i butik och sedan upptäckt att dom säljer den på nätet för halva priset

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag vet inte men är det bara jag som tycker det är helt sjukt att exakt samma produkt är nästan dubbelt så dyr jämfört med i deras egen internetbutik? Jag menar som kund skulle jag iallafall känna mig grymt lurad om jag köpt den där skrivaren i butik och sedan upptäckt att dom säljer den på nätet för halva priset

Det var det jag menade och avsåg med inlägget. Du är den förste som förstod och reagerade.
Jag tycker det för jekeligt helt enkelt.

(En liten parentes: ca 500 meter från Elgig finns en Coopbutik; där säljer man samma skrivare för 499 spänn.)

Håll ögonen öppna amigos!

Permalänk
Medlem

Det är säkerligen extremt få varor där det diffar så mycket som 43% mellan fysisk butik och nätbutik, om man bortser från alla billiga pryttlar som kablar o.dyl.
Att priser skiljer sig mellan fysiska och nätbutiker är inte det minsta underligt. Den fysiska butiken har helt andra kostnader för personal, lokalhyra, butiksinredning, varufrakt etc. än vad en nätbutik kan hålla. Detta slår olika hårt, mindre varor blir av naturliga skäl procentuellt dyrare än större varor.
Att EG erbjuder möjligheten att boka varan och hämta ut i butik till nätpriset är väl alldeles strålande för dig som konsument, så att beklaga sig över det framstår som tämligen felriktat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Skitbra grej som jag utnyttjat flera gånger eftersom prisskillnaden kan vara enorm!

Permalänk
Hedersmedlem

Inget diskussionsunderlag.

*tråd låst*

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan