Permalänk
Medlem

Mafia 2 Gameplay!

Jag hittade en gameplay video på youtube som har lagts upp idag, det är dock ganska ful kvalité på videon.
Men det ser ju fortfarande sjukt snyggt ut
Den är tagen från gamespot så ni hittar den säkert där med bättre kvalité.
http://www.youtube.com/watch?v=dHp4GK7CUKE

Permalänk
Medlem

Ettan och Zelda Ocarina of Time är dom 2 bästa spelen jag någonsin spelat.

Detta är spelet jag mest ser fram emot av alla! Skyhöga förväntningar, tack för länken.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara lika stämningsfullt som ettan.

Permalänk
Medlem

Gillade inte alls det jag såg/hörde. En av huvudanledingarna till att jag älskade första Mafia var just den realistiska simuleringen av fordonen, nåt som verkligen separerade det från GTA med sin rena arkandstil.

Jag älskade att bara åka runt i mafia, just på grund av detta. Nu verkar de valt att gå samma väg som GTA...

Mycket besviken! :/

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot detta!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Gillade inte alls det jag såg/hörde. En av huvudanledingarna till att jag älskade första Mafia var just den realistiska simuleringen av fordonen, nåt som verkligen separerade det från GTA med sin rena arkandstil.

Jag älskade att bara åka runt i mafia, just på grund av detta. Nu verkar de valt att gå samma väg som GTA...

Mycket besviken! :/

Håller fullständigt med. Åkte omkring med min forcefeeback ratt i staden och bara njöt kom jag ihåg.
Men som till allt annat så gynnas vi PC användare av en moddar community som förhoppningsvis kommer släppa moddar som "löser" just detta.

Permalänk
Avstängd

Ser verkligen fram emot detta spel. Men lite rädd att man kommer att bli besviken, hur ska det kunna slå ettan?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Jag älskade att bara åka runt i mafia, just på grund av detta. Nu verkar de valt att gå samma väg som GTA...

Verkar? Det ser ju exact ut som GTA med 1940 setting :/

Jag håller helt och hållet med. Det var realismen som satte Mafia över allt annat. Jag är inte alls imponerad av videon, allt jag ser är GTA.

Permalänk
Medlem

Fast poängen med bilarna här är ju att spelet ska utspela sig typ 30 år senare. Passar mig perfekt. Som att först kolla in Gudfadern, och sedan följa upp med Goodfellas och A Bronx Tale.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Fast poängen med bilarna här är ju att spelet ska utspela sig typ 30 år senare. Passar mig perfekt. Som att först kolla in Gudfadern, och sedan följa upp med Goodfellas och A Bronx Tale.

De behöver ju inte ta bort hastighetsmätaren, varvmätaren och den manuella växellådan som var en stor del av första mafia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
De behöver ju inte ta bort hastighetsmätaren, varvmätaren och den manuella växellådan som var en stor del av första mafia.

håller fulständigt med...

men det jag hoppas mest på är inomhus miljöerna.
det har nämligen rycktats att samtliga lägenheter/hus/bostäder ska vara möjliga att bryta sig in i utan ladningstider... dock tror jag inte på dessa ryckten själv, men man kan ju altid drömma och hoppas på det omöjliga
(tänk typ oblivion)

Edit:stavfel

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Ny Ingame och gameplay video här(norsk sida):
http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=31326

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Ny Ingame och gameplay video här(norsk sida):
http://www.dagbladet.no/tv/index.html?clipid=31326

Tycker spelet ser bra ut för ett FPS/TPS men ärligt talat tror jag att man har gjort det för många ggr för att det här spelet ska bli riktigt kul. Grafiken ser väl ut att vara helt ok men som alla andra spel som kommit sedan Crysis så är det inget speciellt på den fronten.

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker de ser lite stelt ut att köra bil? lite tegelsten, nfs känsla..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
Bara jag som tycker de ser lite stelt ut att köra bil? lite tegelsten, nfs känsla..

Jo håller med dig ser lite stelt ut när man kör bil. Annars så tycker jag spelet ser riktigt kul ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Ser verkligen fram emot detta spel. Men lite rädd att man kommer att bli besviken, hur ska det kunna slå ettan?

Bara det matchar första spelet så kommer man bli nöjd.

Men finns givetvis stor risk för att man ska bli besviken ändå.

Permalänk
Medlem

Håller med många att det går för fort, fick känslan av gta 4 vilket är mkt dåligt. Hoppas det blir bättre när man väl testar det.

Visa signatur

Pentium 3.6 |8800gs | E2400hd | modded X-fi extreme music |Marantz sr 4010|Dynavoice m-85 ||~*

Permalänk
Medlem

Inte riktigt så bra som jag väntat mig. Mafia var realistiskt överlag, väldigt svårt ibland (vilket är bra), mycket bra kontroll/kamera trots att det var i tredje person (om man kör mus+tangentbord alltså), extremt verkliga/mjuka animationer, någorlunda verklig bilfysik och annat som gjorde det så bra. Känns inte som det riktigt når upp till första Mafia men jag kommer fortsätta hoppas...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Så länge det är bättre, längre,friare och svårare än Godfather 2 så är jag nöjd:P

Alla spel är så sjukt korta nuförtiden.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Gillade inte alls det jag såg/hörde. En av huvudanledingarna till att jag älskade första Mafia var just den realistiska simuleringen av fordonen, nåt som verkligen separerade det från GTA med sin rena arkandstil.

Jag älskade att bara åka runt i mafia, just på grund av detta. Nu verkar de valt att gå samma väg som GTA...

Mycket besviken! :/

Det är nog omöjligt att skapa samma atmosfär som i första Mafia spelet, bara njuter av spelet gång efter gång, nästan som att man lever in i spelet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Så länge det är bättre, längre,friare och svårare än Godfather 2 så är jag nöjd:P

Alla spel är så sjukt korta nuförtiden.

Om du jämför Godfather 2 med Mafia 2, så kan jag lova dig att du kommer vara nöjd bara efter intro scenerna till Mafia 2!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaXx
Håller med många att det går för fort, fick känslan av gta 4 vilket är mkt dåligt. Hoppas det blir bättre när man väl testar det.

Gta Iv är ju inte dåligt nånstans.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aboya
Gta Iv är ju inte dåligt nånstans.

Nu tror jag han menar att om Mafia 2 blir som GTA 4 så anser han att det är dåligt, och då håller jag med honom. Inte att GTA 4 är dåligt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

UUUNDERBART! Om spelet är lika bra som trailern är hela hösten räddad!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd, men såg en ny gameplay film, 15 minuter lång;
http://ve3d.ign.com/videos/52264/PC/Mafia-II/Gameplay/Fifteen...

Gillar det, ser riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Gammal tråd, men såg en ny gameplay film, 15 minuter lång;
http://ve3d.ign.com/videos/52264/PC/Mafia-II/Gameplay/Fifteen...

Gillar det, ser riktigt bra ut.

Schyst, tack.
Ser bra ut, ja.

Men vad är det med bilfysiken?
Det är ju snötäckta vägar men bilen agerar som att det är sommarväg? Eller så kanske de hade ruskigt bra dubbdäck på -40talet?

Det såg helt klart löjligt ut...