Piratpartiets UF större än MUF

Permalänk
Medlem

Piratpartiets UF större än MUF

Sedan den fällande domen för The Pirate Bay kom har Piratpartiets ungdomsförening växt explosions artat. Deras servrar har till och med överbelastats.

Piratpartiets tidigare rekord för ökning i medlemmar som låg på 1000 st slogs idag och ligger för tillfället på hela 3000 nya medlemmar/dag och det ökar ständigt rapporterar de.

Politiksajten med nyheten.

Länk till Piratpartiets hemsida.

Permalänk
Avstängd

Snälla, kan de inte skärpa sig och döpa om sig till "integritetspartiet" då detta står på agendan, är mindre populistiskt och bra mycket viktigare?

"Piratpartiet" är ett illa valt namn ö.h.t. då de låter som att lagbrott är okej snarare än att det är själva lagen som är felaktig och ej eftersträvansvärd.

Det eftersträvansvärda måste ju ändå vara en situation där artister o.dyl kan tjäna pengar utan att exemplarframställningen är i fokus och det inte finns något sådant som elektroniska piratkopior därför att kopiering i sig är en icke-fråga! Piratkopieringen är ju det upplevda problemet, inte lösningen. Lösningen är att företagen anpassar sig till marknaden i stället för vice versa.

Edit: Det trista är att även om det inte är så, så förmedlas ändå en bild att "pirater" är osnutna ungdomar som är bortskämda av teknik. Detta fjärmar säkert en stor väljarkår som misstar PP för att vara emot lag och rätt, mot marknadsekonomi, och vara upproriska idealister ingen bildad kan ta på allvar. Sådana falanger finns säkert inom PP förvisso, men vad tjänar debatten och sakfrågorna på det? Stolleparti. Synd, då det behövs ett snarlikt parti som värnar om fundamentala demokratiska principer.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Snälla, kan de inte skärpa sig och döpa om sig till "integritetspartiet" då detta står på agendan, är mindre populistiskt och bra mycket viktigare?

"Piratpartiet" är ett illa valt namn ö.h.t. då de låter som att lagbrott är okej snarare än att det är själva lagen som är felaktig och ej eftersträvansvärd.

Det eftersträvansvärda måste ju ändå vara en situation där artister o.dyl kan tjäna pengar utan att exemplarframställningen är i fokus och det inte finns något sådant som elektroniska piratkopior därför att kopiering i sig är en icke-fråga! Piratkopieringen är ju det upplevda problemet, inte lösningen. Lösningen är att företagen anpassar sig till marknaden i stället för vice versa.

Håller fullkomligt med dig. Tänkte dock att denna artikeln kunde vara värd att dra upp.

Som skrevs på ett tidigare forum som jag måste få citera från. "hur många skulle köpa ett spel om de inte prövat det innan? jag t.ex. skulle inte gå ner på stan och köpa ett spel jag inte prövat innan"

Som svar på den frågan kom det här inlägget.
"Bara för att du/ni anser att ni har rätten till att prova ett spel innan ni köper det så ger det inte er rätten till att ladda ner spelet. Sedan måste jag fråga hur många av er som egentligen köpt spelet efter att ni "provat" och tyckt om det."

Jag själv kan erkänna att jag laddar ner spel för att pröva dem och är de roliga, då köper jag dem. Många bolag måste faktiskt också erkänna att nedladdningar har främjat deras inkomster, speciellt spel som kräver en serial för att kunna spelas på internet.

Frågan dock som kommer är även den där de som laddat ner spelet utan att senare köpt det.

Permalänk

Har gått med där nu, uppmanar fler att göra likadant! Står egentligen inte bakom dem för deras politik om fildelning av upphovsrättsskyddat material, utan för integriteten som nästan alla övriga poltiker våldar och skiter fullständigt i.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Snälla, kan de inte skärpa sig och döpa om sig till "integritetspartiet" då detta står på agendan, är mindre populistiskt och bra mycket viktigare?

"Piratpartiet" är ett illa valt namn ö.h.t. då de låter som att lagbrott är okej snarare än att det är själva lagen som är felaktig och ej eftersträvansvärd.

Det eftersträvansvärda måste ju ändå vara en situation där artister o.dyl kan tjäna pengar utan att exemplarframställningen är i fokus och det inte finns något sådant som elektroniska piratkopior därför att kopiering i sig är en icke-fråga! Piratkopieringen är ju det upplevda problemet, inte lösningen. Lösningen är att företagen anpassar sig till marknaden i stället för vice versa.

Edit: Det trista är att även om det inte är så, så förmedlas ändå en bild att "pirater" är osnutna ungdomar som är bortskämda av teknik. Detta fjärmar säkert en stor väljarkår som misstar PP för att vara emot lag och rätt, mot marknadsekonomi, och vara upproriska idealister ingen bildad kan ta på allvar. Sådana falanger finns säkert inom PP förvisso, men vad tjänar debatten och sakfrågorna på det? Stolleparti. Synd, då det behövs ett snarlikt parti som värnar om fundamentala demokratiska principer.

Behövs det verkligen ett snarlikt parti? Vad tjänar det till? Ibland får man faktiskt kompromissa och om man läser dina inlägg så känns det som om det är det du får göra. 2 snarlika partier ökar ju bara risken att ingen kommer i riksdag eller EU-parlament. Jag har aldrig röstat eller haft sympatier med ett parti jag kommer överens med helt, men just nu är Piratpartiet det som har träffat rätt på flest punkter av alla partier.

Permalänk

Jag tycker det skulle vara riktigt märkligt om Piratpartiets UF inte skulle bli den största, i sådant fall har de något fel på deras politik. För den riktar sig främst till ungdomars problem, därav inte sagt att andra inte påverkas av upphovsrätt/integritet och att ungdomar inte påverkar av bl.a. arbetsmarknadspolitiken.

Så jag tror helt klart att PP kommer bli det största partiet bland yngre folk, nu finns dock finanskrisen hängande över oss, vilket kan få folk att tänka på andra saker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Som skrevs på ett tidigare forum som jag måste få citera från. "hur många skulle köpa ett spel om de inte prövat det innan? jag t.ex. skulle inte gå ner på stan och köpa ett spel jag inte prövat innan"

Svaret på denna fråga hur man skulle göra är att bara se tillbaka på hur man gjorde förr.
Köpte man musikcds som man inte visste ett skit om, t.ex Yabba-Dabba-Dance skivorna?
Med spel, så köpte man spel som man inte hade testat? Samma fråga med filmer..

Sedan att det är skit att inte kunna testa håller jag med om.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

piraternas ungdoms förening är störst i landet nu, och jag hoppas PP slår KD snart i medlems antal:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iprenen
Håller fullkomligt med dig. Tänkte dock att denna artikeln kunde vara värd att dra upp.

Som skrevs på ett tidigare forum som jag måste få citera från. "hur många skulle köpa ett spel om de inte prövat det innan? jag t.ex. skulle inte gå ner på stan och köpa ett spel jag inte prövat innan"

Som svar på den frågan kom det här inlägget.
"Bara för att du/ni anser att ni har rätten till att prova ett spel innan ni köper det så ger det inte er rätten till att ladda ner spelet. Sedan måste jag fråga hur många av er som egentligen köpt spelet efter att ni "provat" och tyckt om det."

Jag själv kan erkänna att jag laddar ner spel för att pröva dem och är de roliga, då köper jag dem. Många bolag måste faktiskt också erkänna att nedladdningar har främjat deras inkomster, speciellt spel som kräver en serial för att kunna spelas på internet.

Frågan dock som kommer är även den där de som laddat ner spelet utan att senare köpt det.

OT: Det hade varit ganska bra om spelbolagen hade lagt in ett program som såg hur länge man spelade spelet, laddar man ner det och inte gillar det så spelar man det bara en kort stund och rör det aldrig mer sen. Gillar man det så spelar man det längre sedan köper man det, köper man det inte fast man spelat länge kan spelbolagen se det och begära ut IP-adress osv.

Sedan kommer ju frågan hur länge man ska spela spelet för att man ska tycka om det. Kanske bättre om spelbolagen själva lägger ut torrents på TPB mm. som är halva spelet och sedan kommer det upp något i stil med "gillar du det köp det", typ demo med andra ord Tyvärr kommer det inte demos till så många spel längre

Inte konstigt att piratpartiet ökar mycket nu med både ipred och TPB blir fällda, återstår att se hur länge det håller i sig. Man kan ju hoppas på att politikerna undrar över varför folk går med PP.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Snälla, kan de inte skärpa sig och döpa om sig till "integritetspartiet" då detta står på agendan, är mindre populistiskt och bra mycket viktigare?

"Piratpartiet" är ett illa valt namn ö.h.t. då de låter som att lagbrott är okej snarare än att det är själva lagen som är felaktig och ej eftersträvansvärd.

Det eftersträvansvärda måste ju ändå vara en situation där artister o.dyl kan tjäna pengar utan att exemplarframställningen är i fokus och det inte finns något sådant som elektroniska piratkopior därför att kopiering i sig är en icke-fråga! Piratkopieringen är ju det upplevda problemet, inte lösningen. Lösningen är att företagen anpassar sig till marknaden i stället för vice versa.

Edit: Det trista är att även om det inte är så, så förmedlas ändå en bild att "pirater" är osnutna ungdomar som är bortskämda av teknik. Detta fjärmar säkert en stor väljarkår som misstar PP för att vara emot lag och rätt, mot marknadsekonomi, och vara upproriska idealister ingen bildad kan ta på allvar. Sådana falanger finns säkert inom PP förvisso, men vad tjänar debatten och sakfrågorna på det? Stolleparti. Synd, då det behövs ett snarlikt parti som värnar om fundamentala demokratiska principer.

Jag kan hålla med om delar av detta, men jag håller inte med om slutsatserna.

Att många skräms bort av bilden av Piratpartiet som ett gäng osnutna ungdomar som bara vill aldda ner ifred är måhända sant, men det finns en annan sida av myntet. Många av partiets anhängare ÄR nämligen ungdomar och det är inte orimligt att tro att dessa lockas av partiets namn, dess okonventionella uppbyggnad och dess ungdomliga prägel. Det finns en stor entusiasm bland partiets medlemmar och ett stort stöd bland bloggare runtom i landet. Dessutom är Piratpartiet ett starkt och relativt inarbetat namn, vilket Integritetspartiet inte är.

Frågan är alltså om namnet i högre utsträckning drar eller stöter bort väljare. Själv har jag ingen aning och vill inte uttala mig så länge inte ordentliga opinionsundersökningar har gjorts. "Skulle du kunna tänka dig att rösta på PP", "varför/varför inte", etc. När underlaget finns, då kan man prata om förändring.

Det gäller att inte låta det bästa bli det godas fiende. Jag är inte heller någon större anhängare av de populistiska inslagen i Piratpartiet, men det kan jag överse med eftersom de är det enda partiet med chans på inflytande som faktiskt har integritetsfrågorna i sitt partiprogram. Jag är definitivt beredd att förlåta vissa stollerier eller nybörjarmisstag så länge de driver mina frågor.

När det gäller valet till EU-parlamentet är det Christian Engström, tidigare folkpartist och stor motståndare till mjukvarupatent, som är PPs förstanamn på listan. Jag skulle varken känneteckna honom som upprorisk idealist eller stolle, utan ser honom gärna i Bryssel.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Hedersmedlem

Om nån timme eller tre så är pp större än kd också, och har därmed gått om både fp och kd på mindre än två dygn.
https://pirateweb.net/Pages/Public/Data/MemberCountHistory.as...
http://www.piratpartiet.se/medlemsantal
... för att inte tala om att tillväxten från igår kl 11 till nu är runt 54.4%.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Om nån timme eller tre så är pp större än kd också, och har därmed gått om både fp och kd på mindre än två dygn.
https://pirateweb.net/Pages/Public/Data/MemberCountHistory.as...
http://www.piratpartiet.se/medlemsantal
... för att inte tala om att tillväxten från igår kl 11 till nu är runt 54.4%.

Gick precis med. Men håller med om att piratpartiet inte är det smartaste namnvalet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Jag kan hålla med om delar av detta, men jag håller inte med om slutsatserna.

Att många skräms bort av bilden av Piratpartiet som ett gäng osnutna ungdomar som bara vill aldda ner ifred är måhända sant, men det finns en annan sida av myntet. Många av partiets anhängare ÄR nämligen ungdomar och det är inte orimligt att tro att dessa lockas av partiets namn, dess okonventionella uppbyggnad och dess ungdomliga prägel. Det finns en stor entusiasm bland partiets medlemmar och ett stort stöd bland bloggare runtom i landet. Dessutom är Piratpartiet ett starkt och relativt inarbetat namn, vilket Integritetspartiet inte är.

Jag är medveten om detta. Det är just därför partiet ÄR populistiskt. Flera riktigt stora partier har bytt namn genom åren och företag gör det lika så, ibland med värdeminskning av namnet, ibland inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Frågan är alltså om namnet i högre utsträckning drar eller stöter bort väljare. Själv har jag ingen aning och vill inte uttala mig så länge inte ordentliga opinionsundersökningar har gjorts. "Skulle du kunna tänka dig att rösta på PP", "varför/varför inte", etc. När underlaget finns, då kan man prata om förändring.

Det var inte riktigt den frågan som jag ställde utan snarare vilken politik partiet kommer föra i allmänhet beroende på vilka väljare det just drar till sig. Förr eller senare, om det går enligt planerna, och partiet får inflytande så _kommer_ det att behöva ta ställning till helt andra frågor. Skattefrågor. Försvarsfrågor. Sjukvårdfrågor. Detta kommer helt enkelt avkrävas av partiet. Agendan här tycks vara att inte ha någon agenda, vilket går bra nu men kan bli en vilande bomb om partiets inflytande består i ungdomar från yttersta vänsterkanten eller något annat obehagligt. Partiet har också den uttalade ambitionen att bli ett vågmästarparti vilket är snudd på ohederligt; detta är ett oundvikligt problem i vårt system med felet här är att detta problem, denna dåliga egenskap, vill man utnyttja aktivt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
Det gäller att inte låta det bästa bli det godas fiende. Jag är inte heller någon större anhängare av de populistiska inslagen i Piratpartiet, men det kan jag överse med eftersom de är det enda partiet med chans på inflytande som faktiskt har integritetsfrågorna i sitt partiprogram. Jag är definitivt beredd att förlåta vissa stollerier eller nybörjarmisstag så länge de driver mina frågor.

Finns det inte små liberala partier som värderar integriteten högt? Jag tror hur som helst att det är dumt att ha överseende med tidiga "stollerier" eller "nybörjarmisstag". PR-missar är att vänta till en början, men partiets politik bör inte vara föremål för inledande "tabbar". Risken är att vi får ett parti som MP eller KD med en måhända sansad fasad och några kompetenta företrädare men gräsrötter som är fullkomligt galna, vilket visar sig på partikongresser. Peter Ericsson i MP var ju mer eller mindre tvungen att skälla ut sina egna gräsrötter för just stollerier.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jerka^
När det gäller valet till EU-parlamentet är det Christian Engström, tidigare folkpartist och stor motståndare till mjukvarupatent, som är PPs förstanamn på listan. Jag skulle varken känneteckna honom som upprorisk idealist eller stolle, utan ser honom gärna i Bryssel.

Som sagt, jag tvivlar inte på att det finns folk med huvudet på skaft i partiets styrelse och vettiga 'ideologer', men svansen då? Vad består den av? Antikapitalister (då har man ju verkligen missförstått något)? Myndighetshatare i allmänhet och rättshaverister likt "survivalister" i USA (en jäkligt knepig och mångfacetterad grupp som bara har "hata staten" gemensamt)? Nu låter jag kanske demagogisk, men jag menar inte att sprida FUD utan att få svar på vissa frågor. Integritetsfrågan är kanske en av de viktigaste, men det är ett dåligt utbyte om man som väljare måste kompromissa bort #2, #3, #4 i sin egna prio- och sakfrågelista. Detta gör att åtminstone jag får en vänta-och-se-attityd. Men det är inte utan ett leende jag ser UP gå om de andra ungdomsorganisationerna!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Snälla, kan de inte skärpa sig och döpa om sig till "integritetspartiet" då detta står på agendan, är mindre populistiskt och bra mycket viktigare?

"Privatpartiet"?

Visa signatur

Scud: The other day, in the park, I was wondering why frisbees look bigger and bigger as they get closer to you
Scud: And then it hit me

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gannon
"Privatpartiet"?

Hehe, kanske inte vore så dumt, namnet har ju sex appeal!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Mjo. Men vi har inte samma värderingar heller. Jag tycker inte det är så viktigt att hålla stenhårt på marknadsekonomin i alla lägen, och jag är inte helt säker på om jag verkligen tar till mig ditt argument om marknadsvärdet på exemplarframställning.

Angående prioritet: För mig är skatter, sjukvård, utbildning osv såklart viktiga frågor, men jag har inga starka åsikter i dem. Jag tror inte det blir någon katastrof på de områdena oavsett vilka partier vi röstar in i riksdagen. Frågor om integritet, patent och upphovsrätt är däremot ett område som jag både tycker är viktigt och där mina åsikter skiljer sig starkt från de etablerade partiernas. Därför röstar jag på Piratpartiet (även om jag starkt ogillar Falkvinges förakt mot "etablissemanget").

Det viktiga för mig är vad partiet kan åstadkomma, inte vilka de är eller vad de har för anhängare. Jag tror att de mer radikala elementen kommer rensas ut gradvis om partiet vinner framgångar i riksdagsvalen, men det är inte det som är poängen. Poängen är att de eskalerande övergreppen mot vårt privatliv måste stoppas nu innan det är för sent, och då är en röst på Piratpartiet ett effektivt sätt. Inte bara för det de skulle kunna uträtta i EU-parlamentet och Riksdagen - om de ens tar sig dit - utan även för att det sänder ett budskap till de andra partierna att dessa är frågor som måste tas på allvar.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Finns det inte små liberala partier som värderar integriteten högt? Jag tror hur som helst att det är dumt att ha överseende med tidiga "stollerier" eller "nybörjarmisstag". PR-missar är att vänta till en början, men partiets politik bör inte vara föremål för inledande "tabbar". Risken är att vi får ett parti som MP eller KD med en måhända sansad fasad och några kompetenta företrädare men gräsrötter som är fullkomligt galna, vilket visar sig på partikongresser. Peter Ericsson i MP var ju mer eller mindre tvungen att skälla ut sina egna gräsrötter för just stollerier.

Klart det finns. www.liberalapartiet.se borde alla rösta på!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Liberala partiet är dock irrelevant i sammanhanget. Målet med piratpartiet är inte att skapa ett helt nytt och stort politiskt parti. Piratpartiet är ett protestparti, det är nog ingen som påstår något annat. Det yttersta målet är att piratpartiet stänger ner eftersom de andra partierna har börjat bry sig om frågan.

MBY, givetvis är vågmästarpartier ett problem med vårt system, men varför skulle piratpartiet inte nyttja detta? Ändamålen helgar medlen i det här fallet. "Demokratisk hederlighet" är poänglös om demokratin är avskaffad. Jag anser att PP nyttjar precis de metoder de borde nyttja. De är väldigt "på", men de försöker inte nyttja våld eller tvinga någon att bli vänster eller höger.

Ryggradslöst? Irrelevant!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Klart det finns. www.liberalapartiet.se borde alla rösta på!

problemet med det partiet jämfört med PP är att de har andra frågor än de viktiga på agendan

jag fördrar sossarna här i Sverige, DOCK INTE MED MONA bakom rodret...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag har inte läst hela tråden men namnet fastnade på min radar.

Anledningen till att piratpartiets UF är större än MUF är ganska självklar.

Vi har nämligen en avgift på 40 kr, ej stor summa men individer tänker i alla fall till en extra gång när de måste plocka upp plånboken. Jag säger inte att piratpartiet UF gör fel då de har avgiftsfri medlemskap, men det är därför de är större.

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

http://www.ungvanster.se/template/sida/?pageID=164 är ju också gratis för nya medlemmar, men de är inte så stora.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Finn ett fel

On Topic: http://www.piratpartiet.se/medlemsantal
PP nu fjärde största partiet i Sverige. 10,000 nya medlemmar de senaste tre dagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaite
Finn ett fel

http://pici.se/pictures/FqftyjfEy.jpg

On Topic: http://www.piratpartiet.se/medlemsantal
PP nu fjärde största partiet i Sverige. 10,000 nya medlemmar de senaste tre dagarna.

tyvärr behövs det långt fler än så som röstar på dem för att de ska få fjärde mest platser i riksdagen:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Hur blir man medlem i piratpartiet då? Gissar på att det är någon enkel knapptryckning på deras sida eller liknande. Det är bra att de använder detta som gratis PR för sig själv men jag tror inte man ska tolka in så mkt i deras medlemsantal.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Hur blir man medlem i piratpartiet då? Gissar på att det är någon enkel knapptryckning på deras sida eller liknande. Det är bra att de använder detta som gratis PR för sig själv men jag tror inte man ska tolka in så mkt i deras medlemsantal.

Man blir ju medlem i ungvänster på exakt samma sätt...

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Hur blir man medlem i piratpartiet då? Gissar på att det är någon enkel knapptryckning på deras sida eller liknande. Det är bra att de använder detta som gratis PR för sig själv men jag tror inte man ska tolka in så mkt i deras medlemsantal.

Ja på samma sätt som för t.ex. moderaterna och antagligen för de flesta andra partier.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ungdomsstyrelsen borde läggas ner och att inga ungdomsföreningar ska få bidrag. Vi kan lägga de pengarna på bättre saker än ett gäng smygkommunister.

Rösta på ett parti om ni gillar deras politik. Att däremot klicka på en länk och bli medlem i UP gör bara att pengar som kunde gå till någonting vettigare istället går till Falkvinge.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Rösta på ett parti om ni gillar deras politik. Att däremot klicka på en länk och bli medlem i UP gör bara att pengar som kunde gå till någonting vettigare istället går till Falkvinge.

ja, och? det är en sån människa som borde ha betalt för att jobba som politiker

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja på samma sätt som för t.ex. moderaterna och antagligen för de flesta andra partier.

På moderaternas sida t.ex. så kostar medlemskapet 100kr och du måste fylla i en mängd information. Piratpartiet är väl gratis?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
På moderaternas sida t.ex. så kostar medlemskapet 100kr och du måste fylla i en mängd information. Piratpartiet är väl gratis?

Ja, Piratpartiet är gratis, men det är lika svårt att signa upp sig för moderaterna. Om nu kan kalla det svårt, man måste nog vara lite lätt handikappad när det gäller internet då.

Dock tror jag folk inte väljer att gå med i ett parti p.g.a. hur svårt det är. Jag tror folk väljer parti efter sympati med politiska åsikter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Ja, Piratpartiet är gratis, men det är lika svårt att signa upp sig för moderaterna. Om nu kan kalla det svårt, man måste nog vara lite lätt handikappad när det gäller internet då.

Nu handlar det väl ändå inte om att det ska vara "svårt" i benämningen att det är avancerat att skriva upp sig. Men det är väl självklart att du kan gå med spontant i piratpartiet när det inte ens kostar något. Särskilt när man utnyttjar detta som en bra PR-situation.

Därav ska man inte dra för många slutsatser av det. Men vi får väl se hur trogna medlemmarna är sedan och om medlemskapet håller sig.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"