[Stockholm] Cencurerad karta?

Permalänk
Medlem

[Stockholm] Cencurerad karta?

Jag och en kompis satt o surfade runt över stan med hjälp av Eniros utsiktsbilder, och vi hittade det här över Hammarbyindustri nära skanstullsbron (mellan skanstull och gullmarsplan)

Länk: http://www.thefastforwards.com/krille/dump/karta%5Fover%5Fham...

Är det någon som vet vad detta handlar om?

Permalänk
Medlem

Det är i alla fall ett bra sätt att dra till sig uppmärksamhet!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Ett värmeverk. Fortums.

Permalänk
Medlem

Samma med en av Chalmers byggnader, väldigt skumt är det:
http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=1%3B11.98237%3B5...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Glömsk

Kolla in Microsofts kartor (tror de finns på live.com). Generellt är MS de som är sämst på att censurera, och visar ofta objekt som är dolda i Google, Eniro, Hitta etc.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Samma med en av Chalmers byggnader, väldigt skumt är det

Har ni några bra konspirationsteorier?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Har ni några bra konspirationsteorier?

De bedriver forskning av biologiska stridsvapen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
De bedriver forskning av biologiska stridsvapen?

Idiot. Självklart är det ju ett hightech-fängelse för de grova brottslingarna i TPB-målet.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Idiot. Självklart är det ju ett hightech-fängelse för de grova brottslingarna i TPB-målet.

Lagens strängaste straff: Ett fängelse med enkom en telefonmodemlina! Ungefär som "det kinesiska kalkonstraffet"; mycket värre än inget internet alls (eller vatten och bröd).

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gräs-Mannen
Samma med en av Chalmers byggnader, väldigt skumt är det:
http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&mapstate=1%3B11.98237%3B5...

Ha! Precis där pilen är sitter jag just nu, på andra våningen.
Jag har dock aldrig sett något speciellt spännande här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Ha! Precis där pilen är sitter jag just nu, på andra våningen.
Jag har dock aldrig sett något speciellt spännande här.

I smell cover-up!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Ha! Precis där pilen är sitter jag just nu, på andra våningen.
Jag har dock aldrig sett något speciellt spännande här.

jag mena det vad gör du i chalmer buggnader nu på kvällen

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Jag sitter på mitt kontor skriver på mitt exjobb! Nu är det nog dags att gå hem dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cbe
Ett värmeverk. Fortums.

Av vilken anledning är det censurerat?

Permalänk
Medlem

TPB håller på att bygger en rymdfarkost som ska ta alla fildelare till Mars där det finns en 50 Gbit lina sponsrad av Telia som har sitt huvudkontor där.

Kanske inte...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kismo
Av vilken anledning är det censurerat?

Samhällsviktig funktion?

Permalänk
Medlem

vissa byggnader censureras för vad man kan kalla "rikets säkerhets" skull, SÄPOs byggnader är censurerade o lite sånt annat trevligt med:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
vissa byggnader censureras för vad man kan kalla "rikets säkerhets" skull, SÄPOs byggnader är censurerade o lite sånt annat trevligt med:)

Vad bra att då märka ut dom platserna på detta sätt

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Ha! Precis där pilen är sitter jag just nu, på andra våningen.
Jag har dock aldrig sett något speciellt spännande här.

Det är ju gamla matematiskt centrum. Det händer väl inget kul alls där nu?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det roliga med censuren är ju att det enbart pekar ut vilka byggnader som anses vara viktiga så att någon eventuell hobbyterrorist slipper ta reda på det själv.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Det är ju gamla matematiskt centrum. Det händer väl inget kul alls där nu?

Maskinavdelningarna flyttade hit medans de renoverar M-huset. Så, njae, inget speciellt kul. Mest tråkigheter, då det varit 5 försök till att sparka in fönstren här men de är grymt hårda, så de har misslyckats varje gång, men att byta fönster är grymt dyrt.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
Maskinavdelningarna flyttade hit medans de renoverar M-huset. Så, njae, inget speciellt kul. Mest tråkigheter, då det varit 5 försök till att sparka in fönstren här men de är grymt hårda, så de har misslyckats varje gång, men att byta fönster är grymt dyrt.

Ja men det är ju inte som till exempel MC2 som har snordyr utrustning eller kemihuset som har massa roliga kemikalier att sno.
Där borta finns väl bara papper och en och annan dammig professor?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det stämmer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Det roliga med censuren är ju att det enbart pekar ut vilka byggnader som anses vara viktiga så att någon eventuell hobbyterrorist slipper ta reda på det själv.

Hur vet du att de bara censurerar de viktiga byggnaderna? Några andra decoys kanske också är censurerade?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Hur vet du att de bara censurerar de viktiga byggnaderna? Några andra decoys kanske också är censurerade?

Bevisligen är ju huset på Chalmers bara en decoy

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Bevisligen är ju huset på Chalmers bara en decoy

säker på att det inte pågår något fuffens i källaren?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Vill man dölja något så starar man photoshop ("och använder sudda-verktyget", tack Batman).

Nej, decoys de allra flesta av dem, helt klart. De viktiga och hemliga byggnaderna är omgjorda till röda hus med vita knutar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
säker på att det inte pågår något fuffens i källaren?

Jag kan höra mig för.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Huset vid Chalmers ska väl fungera som skyddsrum & militärsjukhus om jag inte tar fel. Det är därför som det ser ut som det gör i källarplanet.

Permalänk
Medlem

jag bumpar den här tråden tänkte jag.
det vi faktiskt började leta efter var en stor klocka, för vi ville kolla va klockan var när dom tog bilderna. vi kollade NK-huset, klockan vid åhlens i skanstull och den digitala klockan mellan skanstull och gullmarsplan (då hittade jag censuren).
detta dock utan resultat.

har ni några tips vart det finns nån stor klocka som man kan se vad klockan är?