Idioter i dagstidningen - svara eller inte svara?

Permalänk
Medlem

Idioter i dagstidningen - svara eller inte svara?

Jag sitter här med gårdagens lokaltidning i händerna och är smått förargad över ett debattinlägg. De senaste veckorna har det pågått en debatt om hur religionsundervisningen i grundskolan ska vara arrangerad... i gårdagens tidning publicerades ett inlägg med rubriken "Gamla testamentets Gud - en kärlekens Gud" skrivet av någon religiös nöt. Han skriver bland annat om hur det var moraliskt rätt av gud att beorda Israeliterna att mörda de folk som dyrkade avgudar, pratar om hur gud räddar oss från döden och går sen över till jordens undergång. I ett annat inlägg, som handlar om hur egoism och trolöshet förstör äktenskap, på samma sida nämns också världens undergång.

Nu är frågan, ska jag svara på dessa inlägg? Jag blir så jävla förbannad på såna idioter, men att ge dem den typen av uppmärksamhet är kanske kontraproduktivt? Jag menar, att alls ge dem någon typ av utrymme ger dem ju bara publicitet och får dem att tro att någon faktiskt tar dem allvar, eller?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

jag blir också upprörd över fanatiker, men tyvärr brukar diskussionerna bara gå i cirklar utan att leda någonstans då fanatikerna vägrar att ens försöka se problemet från ett annat håll.

Gör något vettigare med din tid, om du ändå svarar tror inte jag att det kommer att leda någonstans, men du kan ju alltid berätta vad ni kommer fram till här om du svarar:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Jag är ganska så övertygad om att du inte behöver besvara denna idiot, då de uttalanden han har gjort är tillräckligt extrema för att Svensson inte ska bli påverkade av det han påstår. Om något så blir Svensson mindre religiösa av att läsa om sådana galningar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

skriv ett kort svar bara: en gud som rättfärdigar mord är en gud icke värdig att dyrkas

sen avvaktar du responsen på det, vore kul o se vad det blir:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Jag ser korkade inlägg varje dag på nätet. Är oftast bara att försöka släppa det och göra nåt vettigt med sin dag istället. I regel lönlöst att få dem att fatta ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
http://www.mattcutts.com/images/duty_calls.png

Jag ser korkade inlägg varje dag på nätet. Är oftast bara att försöka släppa det och göra nåt vettigt med sin dag istället. I regel lönlöst att få dem att fatta ändå.

Javisst, på nätet... men dagstidningen känns lite viktigare, på något sätt. Det är väl för att allmänheten tar gammalmedia mer seriöst, antar jag.

En sak jag borde tillägga är att jag bor i ett ganska religiöst område (många frikyrkor och väckelserörelser) och att man nästan varje vecka läser debattinlägg som påstår att gudlöshet är anledningen till olika problem eller annat nonsens... och det är rätt irriterande att ingen skriver och öppet kritiserar sån idioti.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Javisst, på nätet... men dagstidningen känns lite viktigare, på något sätt. Det är väl för att allmänheten tar gammalmedia mer seriöst, antar jag.

En sak jag borde tillägga är att jag bor i ett ganska religiöst område (många frikyrkor och väckelserörelser) och att man nästan varje vecka läser debattinlägg som påstår att gudlöshet är anledningen till olika problem eller annat nonsens... och det är rätt irriterande att ingen skriver och öppet kritiserar sån idioti.

jag hade nog trivts ganska bra där då, skriva in i tidningen och tjaffs med dom varje dag:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Svara, lär ju inte skada någon, glöm inte att publicera det här sen bara!

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem

Om Jesus var Gud, hur kunde han be till Gud?

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Har helt slutat att ödsla tid på den typen av människor, föreslår att du gör det sammma. De är inte mottagliga för argument eller logiskt resonemang.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Har helt slutat att ödsla tid på den typen av människor, föreslår att du gör det sammma. De är inte mottagliga för argument eller logiskt resonemang.

exakt, för att om man kunde resonera med religiösa personer skulle det inte finnas några religiösa personer

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

Mata inte trollen.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Pssssst...

http://sanningenmastefram.wordpress.com/

Se speciellt:

http://sanningenmastefram.wordpress.com/2009/04/18/att-bli-up...

(Om den bloggen inte är ett välgjort skämt vill jag gråta.)

Edit: Wohoo! Det var ett skämt!

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Har helt slutat att ödsla tid på den typen av människor, föreslår att du gör det sammma. De är inte mottagliga för argument eller logiskt resonemang.

Nej, men det är ju inte för dem jag tänkte svara. Det är för de som sitter på staketet och inte vet vad de tror... såna som fortfarande har lite vett kvar i skallen.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ace_of_spades
Om den bloggen inte är ett välgjort skämt vill jag gråta.

Du slipper: http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2786&artikel=277...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Argumentera inte med idioter. De kommer bara få dig att sjunka till deras nivå, där de slår dig på erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som menar att den religionsfrihet som finns inskriven i grundlagen, egentligen handlar om att vi som inte vill veta av religösa grupper och samfund, ska slippa det? Den garanterar inte att du har lagen på din sida när du säger att du får tro på vad som helst. Den garanterar mig som religionsfientlig rätten att skrika åt Jehovas vittnen utan att hamna i tråkigheter med lagen..

Visa signatur

Hinc robur et securitas

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis är det bara du som vantolkar lagtexten så grovt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

*tog bort bilden*

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Avstängd

Bilden är bra, men inte så bra att den behöver postas två gånger i tråden.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Bilden är bra, men inte så bra att den behöver postas två gånger i tråden.

Oj då. Sitter bakom en brandvägg som blockerar Frux länk, missade det.

Visa signatur

"Nightcrawl tipsar om Kvinnofängelset, som alternativ till den kan jag rekommendera att du istället skär av stora kroppspulsådern på dig själv och lägger dig ner och dör en utdragen, smärtsam död. Kan garantera att det är roligare än att se 700 avsnitt av den serien." -Loaded

Permalänk
Hedersmedlem

jag älskar dem, man känner sig alltid som jordens smartaste människa varje gång man skummat igenom dem.
Ett hett tips är annars "ring p1", 09:20 vardagar. Dit ringer så många inavlade rikspuckon att man går till jobbet med ett leende varje dag.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
jag älskar dem, man känner sig alltid som jordens smartaste människa varje gång man skummat igenom dem.
Ett hett tips är annars "ring p1", 09:20 vardagar. Dit ringer så många inavlade rikspuckon att man går till jobbet med ett leende varje dag.

Jag blir illa till mods när jag hör det

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det känns lönlöst att argumentera med vuxna människor som tror på sagor. Slaget är förlorat innan det ens har börjat.

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
Det känns lönlöst att argumentera med vuxna människor som tror på sagor. Slaget är förlorat innan det ens har börjat.

Slaget är vunnet, motståndaren förstår det bara inte. Killen jag skrev om har förresten skrivit ett par debattinlägg till (dock utan att någon har svarat) av liknande karaktär.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum