Permalänk
Medlem

gtx285 för 2600!

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Fyfan att man är pank -.-

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Entusiast

Med multitronics dåliga koll på sitt lager skulle jag absolut inte köpa, trots priset...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Med multitronics dåliga koll på sitt lager skulle jag absolut inte köpa, trots priset...

Du får gärna utveckla det där.Du menar att dom kan skicka ett annat kort eller?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Entusiast

Nej, de anger att de har grafikkortet på lager medan de egentligen inte har det.

Nu säger jag inte att de alltid har så dålig koll, men för mig blev det så. Lång leveranstid också, men där får jag väl skylla mig själv som inte tänkte på att lagret låg i finland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Nej, de anger att de har grafikkortet på lager medan de egentligen inte har det.

Nu säger jag inte att de alltid har så dålig koll, men för mig blev det så. Lång leveranstid också, men där får jag väl skylla mig själv som inte tänkte på att lagret låg i finland.

Det går väl att avbeställa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calathea
Nej, de anger att de har grafikkortet på lager medan de egentligen inte har det.

Nu säger jag inte att de alltid har så dålig koll, men för mig blev det så. Lång leveranstid också, men där får jag väl skylla mig själv som inte tänkte på att lagret låg i finland.

Ok..men det kan vara värt att chansa man kan ju inte bli av med pengarna ialla fall.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Beställt

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Beställde också

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Märker väl om det kommer någon levereansbekräftelse imorgon.

Visserligen har jag GTX260.. men 2600kr.. hey.. Sälja 260'et .. blir ett billigt GTX285 (Om det nu kommer)

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Ja.. ville beställa två egentligen men kan ju testa ett först och se om prestandan räcker till!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

hur står sig en GTX 285 mot 2x8800 GTS eller ett 4870x2?

Edit: jag vet att 4870x2 slår det i dom flesta spel, men hur är det i ljudvolym? är ute efter ett bra kort som jag kan köra i 19x12 och helst så låter det inte så mycket.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd

Också beställt!

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Eh, hade väl egentligen tänkt bygga min rigg med 2st 4770, men det här var ju grymt bra erbjudande. Lite spontanköp dock, är möjligt att jag ångrar mig och avbeställer. Sen att de inte uppdaterade lagerstatus efter jag lagt min beställning gör ju knappast att jag har fet chans att få prylarna...

Permalänk
Medlem

Nej det är ju lite tveksamt det där med lagersaldot... vi får se helt enkelt

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Samma för mig.. var 2 st före jag beställde och Mr 2000+.

Blir spännande och se om det kommer något leveransbesked imorgon. Annars kanske vi kan använda den där länken till andra butiker och kräva att dom matchar priset

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Avstängd

De kan ha en fördröjning i uppdateringen, inte säkert att det är live feed mot deras lager.
Stört att jag en halvtimma innan detta lagt en beställning på Gigabyte GTX 275. Ska avvakta tills på tisdag och se om de skickar detta, annars fortsätter jag på 275:an.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Jag har också gjort en beställning. Behöver lite extra drag i 1900x1200 :).

Ser dock inte ljust ut med tanke på lager saldot och att ni la order före mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
hur står sig en GTX 285 mot 2x8800 GTS eller ett 4870x2?

Edit: jag vet att 4870x2 slår det i dom flesta spel, men hur är det i ljudvolym? är ute efter ett bra kort som jag kan köra i 19x12 och helst så låter det inte så mycket.

Permalänk
Medlem

Köpte GTX 275 förra veckan för 2600kr inkl frakt men GTX 285 för bara 150kr mer inkl frakt hade inte skadat :). Hoppas ni får era kort för det priset och om de tar slut att ni får köpa andra GTX285 till samma pris hehe.

Permalänk
Medlem

PFF nu får man bara upp en vit sida med "Tuntematon tuote! / Okänd produkt! / Unknown product!" när man klickar på länken ovan. Känns ju tryggt!

Edit: Hah, jag ringde precis den hurtiga danska kundtjänsten, som dock lät lite oroad nu. De har tagit ner varan för att de misstänker att leverantören satt fel pris. Jag frågade vad som händer om det egentligen ska kosta ca 1000kr mer, och enligt honom kommer de då höra av sig till alla som beställt för OK:a det nya priset, innan de skickar iväg ordrarna.

Well, jag kommer inte OK:a det iallafall, men jag orkar nog inte bråka om att få behålla det låga priset.

Permalänk

Multitronic är ett finskt företag som har ett centrallager som många affärer delar på så därför kan saldot på produkterna krångla (men behöver nödvändigtvis inte heller vara multitronics fel) multitronic har jag tyckt har haft väldigt bra service och trevlig personal (bor ganska nära deras kontor/butik)

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jickel
PFF nu får man bara upp en vit sida med "Tuntematon tuote! / Okänd produkt! / Unknown product!" när man klickar på länken ovan. Känns ju tryggt!

Edit: Hah, jag ringde precis den hurtiga danska kundtjänsten, som dock lät lite oroad nu. De har tagit ner varan för att de misstänker att leverantören satt fel pris. Jag frågade vad som händer om det egentligen ska kosta ca 1000kr mer, och enligt honom kommer de då höra av sig till alla som beställt för OK:a det nya priset, innan de skickar iväg ordrarna.

Well, jag kommer inte OK:a det iallafall, men jag orkar nog inte bråka om att få behålla det låga priset.

Det var ju tråkigt. Kommer inte heller godkänna det för ordinarie pris.

Permalänk
Medlem

Nice där men har nyligen skaffat mig MSI NX9800GX2 så det får hålla sig.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX6 |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Men om vi la en order för pris x. Gäller inte det då? Vad säger KO om liknande?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk

gissar på att det nånstans står, vi friskriver oss från ersättning vid eventuella felaktigheter

elr kanske

Vi förbehåller oss för eventuella felaktigheter.

det står faktist:
Multitronic Sverige AB äger rätt att ändra offererade priser utan föregående avisering.

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Multitronic ännu?

Permalänk
Medlem

Ingen leveransbekräftelse via mail iaf...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Avstängd

Inte hört något heller, däremot har Inet skickat mitt GTX 275 nu.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista