Permalänk
Medlem

Begagnat pris

Tjena alla!

Undrar om någon vet vad man ska betala för ett begagnat Nvidia FX5800 256mb?

Permalänk
Antielefant

Ett par hundra, inte mer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

FX-serien är mycket dåliga på allt vad shadereffekter heter, så ska du spela något halvmodernt eller nyare avråder jag dig att köpa ett. I samma generation finns ju exempelvis ATI 9800-serien som står sig hyggligt än idag i vissa spel. Satsa hellre på något i den vägen om det är AGP du är ute efter.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Tackar för svar!

Det är väl ett budgetköp för min del, plus att det är en polare som har det. Har provkört det och det funkar ok. Ett aber var att det skulle passa i min XPC shuttle oxå

Som om han får 300 spänn så kan vi båda vara nöjda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnementh
Tackar för svar!

Det är väl ett budgetköp för min del, plus att det är en polare som har det. Har provkört det och det funkar ok. Ett aber var att det skulle passa i min XPC shuttle oxå

Som om han får 300 spänn så kan vi båda vara nöjda?

300kr är lite väl dyrt för ett sådant gammalt kort enligt mig . skulle gett max 200kr för det

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
300kr är lite väl dyrt för ett sådant gammalt kort enligt mig . skulle gett max 200kr för det

100kr är det värt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnementh
Tackar för svar!

Det är väl ett budgetköp för min del, plus att det är en polare som har det. Har provkört det och det funkar ok. Ett aber var att det skulle passa i min XPC shuttle oxå

Som om han får 300 spänn så kan vi båda vara nöjda?

300 spänn så kan han vara jättenöjd och du rånad.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

150kr max! inte ett öre mer..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Du kan la bju han på ett par öl på krogen.

Annars är det ju så att värdet ligger mycket i hur ni använder det. Har han användning för det, och du inte kan få ta på likvärdigt på annat håll, så kan du ju ge lite mer. 100-200kr känns väl rimligt annars. Tycker inte det spelar så stor roll när det är en kompis och så små summor. Viktigast att båda känner sig nöjda.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att just FX5800 var ökänt för hög värmeutveckling och ljudnivå. Nästan ett krav att använda tredjepartskylning, alltså.
FX5900 var/är mycket bättre ur den aspekten.

/Olle

Permalänk
Medlem

Tackar för tips och svar
Det lutar väl åt att köpa honom ett flak pilsner eller två som betalning.

Permalänk

Vad ska du med ett sånt kort till egentligen ? Känns som att den absolut inte är värd ett flak pilsner...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Här har du ett betydligt bättre AGP-grafikkort för bara 350kr : http://www.sweclockers.com/annons/?id=43827

Men helst så tycker jag att du ska försöka få tag på ett begagnat HD3850 AGP istället. Kommer vara många ggr. snabbare än det där antika kortet du blivit erbjuden...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

spel kan du glömma med det kortet. Är det för tvout så är det väl nästan hugget som stucket vilket kort man använder. Dock så brukar ati vara bättre på det området vad jag vill minnas.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnementh
Tackar för tips och svar
Det lutar väl åt att köpa honom ett flak pilsner eller två som betalning.

220-500kr låter som ett ohyggligt överpris.

Ett halvt flak öl eller en kvarting/33cl billigt brännvin ligger mer i kurs.

Permalänk
Medlem

Till en polare skulle jag gett bort kortet... Och fått en öl eller två i gengäld som tidigare sagts.

300 spänn!? Schysst polare!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skulle inte tagit i det kortet med tång ens, det är det särklass sämsta kort som nVidia gjort, det kallades för dammsugaren på sin tid, du lär förstå varför

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

En burgare låter ungefär lagom i mina öron.

Permalänk
Medlem

Re: Begagnat pris

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnementh
Tjena alla!

Undrar om någon vet vad man ska betala för ett begagnat Nvidia FX5800 256mb?

Jag skulle ta betalt för att ta emot ett sånt kort. Har gett bort bättre kort till vänner helt utan kostnad. Skickade ett 6600GT AGP till en polare helt gratis. Jag betalade tom. frakten.
Om du kollar tradera eller liknande lär du få ett mycket bättre kort för 200kr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hedersmedlem

fan har ett 7900gt liggandes och skulle inte ta mycket för det kortet ens...

Permalänk
Medlem

ah läste fel. fick för mig att det gällde 5200. 5800 kortet kommer du inte stå ut med.Främst pga av ljudnivån.vill du ha ett agp kort i det segmentet så kan du säkert plocka upp ett ati 9700 pro eller bättre för någon hundring begagnat.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |