Konstigt problem med WC3/grafikort

Permalänk

Konstigt problem med WC3/grafikort

Hej jag har något konstig problem. Jag spelade mitt älskade wacraf3 TFT och det gick asbra som vanligt jag var på väg att krossa mitt motstånd ..MEN då fick jag detta meddelandet--->

fel

WTF? Jag förstod ingenting!!

Här är minna minnes inställningar Just nu...

Inställningar

Hade varit jättesnällt om någon hade tipsat mig vad som kan vara fel !

kram

lisel

Inget napp än

Permalänk
Medlem

Det är ett ganska dåligt felmeddelande att lista ut vad som kan vara fel, det räcker med att någon komponent räknat fel, processorn, minnen, grafikkort, eller ev hårddisk med korrupta filer etc. Det kan bero på överhettning, trasig hårdvara, ostabila drivrutiner eller liknande.

Det du kan göra för att utesluta processorn & minnena finns testprogram som prime95 v25-v26 och memtest, eftersom du redan har everest kan du kontrollera temperaturer så dom inte slår i taket. Kör gärna något grafikprogram i några timmar som tex 3dmark vantage, 06...

Gjort några ändringar sista tiden?
Har felet dykt upp endast en gång?
Vad har du för komponenter i datorn?
Operativsystem?
Senaste patchen till TFT?

Permalänk

Ska köra programmen du föreslog! *tackar*

*Har de senaste drivrutinerna och senaste pachen.

*Nej inga galna tempraturer:S

*Testade minnet och grafik kortet inget fel

* Ja det har kommit upp ett par 3-4 ggr innan

Tack för hjälpen

Ska se om jag kan fixa det på annat sätt...

sweclockers brukar vara duktiga så hoppas det går att lösa.

Permalänk
Medlem

Det där händer mig och mina kompisar ofta. Inget farligt, bara att starta upp och köra igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Det där händer mig och mina kompisar ofta. Inget farligt, bara att starta upp och köra igen.

Hm, okey, har dock aldrig hänt mig, men har inte heller kört någon längre tid på några år... kanske går att googla på problemet, så det inte är ett problem för nått specifikt OS, eller system med dual/quad processorer...

Permalänk
Medlem

Det är ett känt problem med WC3, dålig kodning eller nått sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grödan
Det är ett känt problem med WC3, dålig kodning eller nått sånt

Ok, har det tillkommit på senare tid, ehm, som i senaste åren? Jag har kört igenom WC3 + TFT förut utan att åka på en enda crash

Permalänk
Medlem

Jag har spelat warcraft nästan sen det kom ut 2003 (TFT). Började spela online för något år sen. (typ 4-5). Både på gammeldatorn (XP) och den här datorn (vista) får jag den där errorn ibland. Får det ofta på Team Line Tower Wars, man skicka en massa sen kollar man om dom läcker något. BLONK! (Critical Error / Fatal Error).
Då är det bara säga till kompisarna att man fick en sådan och sen starta om igen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

TACK ALLA för svar