Ny tråd vad som görs mot ipred.

Permalänk
Medlem

Ny tråd vad som görs mot ipred.

Hur många tänker/är vara med pp för att stödja dem?
http://www.piratpartiet.se/

jag ogillar skarpt ipred.
Gör er röst hörd!

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Avstängd

För att dom andra IPRED/PP/TPB-trådarna räcker inte menar du?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Är det tillåtet att ogilla IPRED utan att vara piratpartist? Denna retoriska fråga ställer jag inte för att polemisera mot PP, men för att inte "skrämma bort" folk som skyr PP men som ändå ogillar IPRED.

Bara som en allmän vädjan här så tycker jag man kan separera PP-vädjan till frågor (motstånd) mot IPRED.

Att starta en tråd med den ledande frågan om hur många som ska rösta på PP och liksom insinuera att det gör man för att man är mot IPRED och är man mot IPRED röstar man på PP känns lite som att blanda ihop saker. Jag förnekar inte att PP må vara ett realistisk alternativ mot IPRED eller att konventionella partiera är ambivalenta, senfärdiga, okunniga och flata, men det är liksom ändå två separata frågor.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Är det tillåtet att ogilla IPRED utan att vara piratpartist?

Miljöpartister verkar också få ogilla IPRED: http://svt.se/2.27170/1.1529583/miljopartister_startar_fond_f...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som är medlem på pp?

Visa signatur

Thx yorgo för minnena :D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ung piratare här då jag är under 26.. Valde det vid registrering:).

Dock inte speciellt aktiv på deras forum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Är det tillåtet att ogilla IPRED utan att vara piratpartist? Denna retoriska fråga ställer jag inte för att polemisera mot PP, men för att inte "skrämma bort" folk som skyr PP men som ändå ogillar IPRED.

Bara som en allmän vädjan här så tycker jag man kan separera PP-vädjan till frågor (motstånd) mot IPRED.

Att starta en tråd med den ledande frågan om hur många som ska rösta på PP och liksom insinuera att det gör man för att man är mot IPRED och är man mot IPRED röstar man på PP känns lite som att blanda ihop saker. Jag förnekar inte att PP må vara ett realistisk alternativ mot IPRED eller att konventionella partiera är ambivalenta, senfärdiga, okunniga och flata, men det är liksom ändå två separata frågor.

lol det här är ett forum inte en doktorsavhandling chilla med det formella språket, det känns som att du tar i från tårna xD

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
lol det här är ett forum inte en doktorsavhandling chilla med det formella språket, det känns som att du tar i från tårna xD

Va? Är väl bara bra om man kan skriva ordentlig svenska. Hade varit jävligt nöjd om jag kunde skriva lika bra som MBY kan jag säga.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
lol det här är ett forum inte en doktorsavhandling chilla med det formella språket, det känns som att du tar i från tårna xD

Men han är bara är sån...

Skämt åsido, precis som Crippa säger vill vi nog alla vara på samma nivå som MBY i både svenska och allt annat.

Själv är jag mot IPRED, men inte medlem i pp. Jag har aldrig orkat sätta mig in i deras politik, eller politik överhuvudtaget för den delen.

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Va? Är väl bara bra om man kan skriva ordentlig svenska. Hade varit jävligt nöjd om jag kunde skriva lika bra som MBY kan jag säga.

Möjligtvis, ännu bättre är det om man kan anpassa sitt språk för situationen. internetforum = informella

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
Möjligtvis, ännu bättre är det om man kan anpassa sitt språk för situationen. internetforum = informella

Just det. Du kan börja genom att använda punkt och stor bokstav bättre.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Just det. Du kan börja genom att använda punkt och stor bokstav bättre.

HEHE :E lustig. nej men seriöst. Om det inte finns någon anledning att använda "big words" annat än att försöka få det se ut som att man är bättre än någon så är man en douche. Om ingen annan är überformell så är det bara skumt att någon ska komma och vara det, bara för att försöka bevisa något.

Inget personligt MBY, jag vet inte ens vem du är.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd

Sorry!

Jag tänker faktiskt inte så mycket på det och glömmer ofta att de finns folk här som är yngre. Jag är helt ärlig när jag säger att jag inte anstränger mig för att låta högfärdig eller försöker spela allan. Så nej, jag tar inte illa vid mig om någon anmärker att jag använder "big word".

Jag erkänner allt utom en sak: Mitt språk är knappast formellt. Knivigt ibland, för många bisatser ofta, men inte formellt. Ni vill inte veta hur det ser ut om jag anstränger mig för att vara formell! Ärligt talat så är "fina ord" ett dåligt substitut för gott språk och jag skriver faktiskt rätt illa enligt mig själv. "Illa" måste inte vara dålig semantik eller felstavningar, det kan också vara osmidig meningsuppbyggnad. Där där jag kung på att vara usel.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Det finns gott om trådar om detta redan och denna har spårat ur.

Mo0rbid:
Språknivån på forumet är inget som du bestämmer, vill man bli tagen på allvar bör formulera sig på ett vuxet och moget sätt. Ett inlägg som är dåligt skrivit med bristande hantering av skiljetecken och stora bokstäver är det nämligen inte många som läser.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||