Permalänk
Medlem

Zeno Clash

Hittade ingen tråd om detta spel så jag tänkte att jag gör en

Om någon inte hört talas om spelet så finns massa info här:
http://www.zenoclash.com/

Och en Gameplay video här så man får lite bättre uppfattning om spelet:
http://www.youtube.com/watch?v=gX0jxT03x3U&feature=player_emb...

Satt och spelade det några timmar i natt och tyckte det var ett ganska intressant spel, tyckte dock att det var ganska svårt och var tvungen att byta svårighetsgrad till Normal (finns bara normal, hard och extreme) och då gick det lite lättare, kan ha att göra med att jag inte riktigt lärt mig handskas med kontroller och sådana saker, handlar mycket om timing.

Det ända som just nu håller på att gå mig på nerverna i detta spel är karaktärernas B-skådis röster med 0 inlevelse, tjejen te.x låter som om hon läser direkt från papper vilket får mig att bli tokig..
(Hoppas jag inte gjorde så att någon annan uppmärksammar rösterna nu och stör sig på dem nu.)

Tycker även att dom nästan kunde ha skippat vapen då det är sååå mycket roligare att slås med knytnävarna än att hålla på med nån pistol eller dylikt.

Miljön och animationer osv bara älskade jag, allt är som så flummigt och bisarrt!

Detta är ett spel som jag tycker ni ska testa om ni inte redan gjort det! Ni som testat spelet, vad tycker ni om det?

Permalänk

underbart spel klarade det igår och ska snart köra igenom de igen hehe..

favoritområderna är:

öknen (stackars oxameter) och båtturen..

Dold text

de enda som stör mig är lock-on systemet, rätt knepigt att plocka upp bössor ibland..

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Tycker spelet är ruggigt kul när det väl händer nått. Alldeles för många videosekvenser. Lite kort bara. Cirka 2-4 timmars speltid, resten är videosekvenser o laddningstider :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

det ser fett trippy ut

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Tycker hittills är riktigt coolt, så annorlunda jämfört med allt annat man har lirat genom tiderna. Trodde det skulle vara grymt mycket buggigare också. Det är grymt bra inlevelse i knytnävsfighterna!

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk

Riktigt kul spel!

Första spelet sedan Warcraft-serien som jag verkligen lever mig in i handlingen och vill veta mer.

Fantastiska miljöer och underbara karaktärer. Det är ingen crysis-grafik desto mer fantastik design på det mesta.
Bra svårhetsgrad tycker jag dessutom det var. Är så trött på alla nya spel där slutbossen är den lättaste bossen men så var det inte i det här fallet.

Har inte speltillverkarna tagit hallucinogener heter jag Hjärtrud Apelgren.

Synd att det var så kort och lock-on systemet var väl ingen höjdare.

Vill springa runt fritt och utforska mer i denna bisarra värld!!

9/10