Är det bara män som har en knöl i bakhuvudet?

Permalänk

Har också en, är 50% svensk o 50% serb

Permalänk
Medlem

Haha, tvingade min morsa att fixa fram mer information om det här.

Det här är vad vi kom fram till:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ringkota

Citat:

Arcus posterior utgör omkring två femtedelar av ringens omkrets och utmynnar i ett rudimentärt utskott (tuberculum posterius atlantis) där m. rectus capitis posterior minor fäster.

Den^ knölen vi snackar om

Verkar även heta Occipital Bone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, upptäckte tråden nu. Men jag har också en och är såvitt jag vet 100% svensk. Man ofc

Permalänk

kul tråd, byt namn på den till "vad har du för urspung och kön-tråden"

75% svensk 25% finsk med knöl

Edit: Nekrofil! väck inte de döda

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

Har också knölen, 100% indones

Permalänk
Medlem

Undrar om vi för länge länge sen i tiden hade en svans i bakhuvudet

Permalänk

tss.. länge sedan denna tråden var uppe dock så har jag ett stor 'jack' eller 'buckla' strax höger om knölen snett uppåt. får plats med 3 fingrar och det är rätt djupt.. kanske därför man är som man är

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv

Jo jag har en. Men angående det där med arier, om man läser i historieböcker så inser man att arier kommer ursprungligen från trakterna kring iran och irak.

Permalänk
Hedersmedlem

50 svensk, 50 finne, jag är man och har knölen

Permalänk
Medlem

Jodå, visst har man en knöl där. 100% svensk minst 5 generationer tillbaka i tiden iaf.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Sötast

Knöl? Ja!
Geniknöl? Då är den fan sönder :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Haha, tvingade min morsa att fixa fram mer information om det här.

Det här är vad vi kom fram till:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ringkota

http://static.pici.se/pictures/QVhMjMjNh.jpg

Den^ knölen vi snackar om

Verkar även heta Occipital Bone.

Fel.

Det du ringat in är atlaskotan och den kan du inte känna pga dess läge och strukturer som är mellan.

Occipitalbenet är däremot benet som utgör skallens baksida, vilket är utmarkerat på din bild, och tittar du noggrant så ser du knölen där som alla pratar om.
Med andra ord, titta fem cm längre upp så ser du knölen i bakhuvudet.

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande fundersam över detta, jag kan inte känna min "knöl". Antingen är den förbannat liten eller så har jag inte den, och jag samt släkten bakåt är Svenskt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Jag är fortfarande fundersam över detta, jag kan inte känna min "knöl". Antingen är den förbannat liten eller så har jag inte den, och jag samt släkten bakåt är Svenskt.

Vad är det att vara fundersam över?

Antingen har man en knöl eller inte, har inget med "ras" eller kön att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jepp, jag har också en.

(Jag är "svensk" så långt tillbaka som jag vet, och man)

+1

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

jag har nog fan ingen ;)...

50% svensk 50% italienare,,,man är jag också...

Permalänk
Medlem

Har en, 50% svensk och 50% finsk

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Har knöl tror jag^^

100% svensk tror jag, vet dock inte^^

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Har nån liten knöl där, 50% svensk, 25% norsk och 25% dansk, man.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk

Jag har en, är från Kosovo

Permalänk
Avstängd

Vad exakt menar TS med arier? Är det kaukasoider eller blåögda och blonda germanier?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

hahah, trodde jag var mongo eller nåt som hade en sån knöl! Minns att syrran kände på den en gång och sa; Gud va konstigt eller nåt

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Har en, är svensk (möjligtvis långt tillbaka lite vallon då det talades om det tidigare i tråden.)

Permalänk
Medlem

Same here..har en sådan ja me, svensk kille..
Min filmvetenskapslärare på gymnasiet gick ut stenhårt på att de heter "Vallon-knöll". Och om man är vallonsktsläkte har man även ett "streck" ungefär 5 cm från armvecket..skumt haha..Tror han bara tyckte han var rolig för jag har knöllen och ett streck

hehe

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Same here..har en sådan ja me, svensk kille..
Min filmvetenskapslärare på gymnasiet gick ut stenhårt på att de heter "Vallon-knöll". Och om man är vallonsktsläkte har man även ett "streck" ungefär 5 cm från armvecket..skumt haha..Tror han bara tyckte han var rolig för jag har knöllen och ett streck

Jag har knölen och strecket jag med

Permalänk
Hedersmedlem

är strecket på underarmen? Isf är det närmare 10cm för mig. Men sen finns det svaga streck vid början av bicep också... :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
är strecket på underarmen? Isf är det närmare 10cm för mig. Men sen finns det svaga streck vid början av bicep också... :S

Ska tydligen vara på underarmen om jag förstått allt rätt, haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Har både knöl och streck 100% Svensk

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Absolut Svensk, knöl och kötbullar

Permalänk
Medlem

[*] Knöl
[*] Streck

Svensk (så långt det går att släktforska) och man.