Permalänk

8800gt + 9800gt Sli?

Tjenare allihopa
Hade tråkigt och satt och kollade på denna film: http://www.youtube.com/watch?v=dpLZlr8YO4w&feature=channel

där han säger att man kan köra ett 8800GT och ett 9800GT i SLI, det har jag aldrig hört, stämmer det? Jag har ju redan ett 8800GT, man skulle ju kunna plocka upp nåt billigt 9800GT isåfall och köra i SLI

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

hade du varit lika duktig på att söka här ,som på youtube då hade du fått det bekräftat åxå , denna tråd är redan besvarad

här har du svar:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
hade du varit lika duktig på att söka här ,som på youtube då hade du fått det bekräftat åxå , denna tråd är redan besvarad

Trevlig människa, gå och lägg dig.

Det står bara massa skit om att man måste flasha om antingen 8800GT till ett 9800GT eller vice versa, det tänker jag inte göra.
Han i filmen sa att det gick och då frågar jag om det går bara sådär att göra det, utan krångel? Alla säger olika så... aja men men

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Trevlig människa, gå och lägg dig.

... aja men men

välj dina ord grabben ,otrevligheter kan sluta på fel sätt

och jag va inte otrevlig i mitt inlägg ,du måste fatta att svara samma trådar dag ut o dag in pga att nån snubbe inte har sökt är rätt jobbigt , jag förökte i allfall göra rätt för mig

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Antielefant

Du kan köra med båda korten i, men inte i SLI.

Det som kommer att hända är att GPU0 (9800 GT) kommer att använda GPU1 (8800 GT) som fysik/CUDA-processor.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Du kan köra med båda korten i, men inte i SLI.

Det som kommer att hända är att GPU0 (9800 GT) kommer att använda GPU1 (8800 GT) som fysik/CUDA-processor.

Tack äntligen ett bra svar
Jaha fan då.. får väl vänta till nya generationen grafikkort då.. jaja

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Tack äntligen ett bra svar
Jaha fan då.. får väl vänta till nya generationen grafikkort då.. jaja

hade du läst igenom länkarna som fanns i länken jag skicka ,så hade du fått det svaret som Zcenicx sa,

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
välj dina ord grabben ,otrevligheter kan sluta på fel sätt

och jag va inte otrevlig i mitt inlägg ,du måste fatta att svara samma trådar dag ut o dag in pga att nån snubbe inte har sökt är rätt jobbigt , jag förökte i allfall göra rätt för mig

"du måste fatta att svara samma trådar dag ut o dag in pga att nån snubbe inte har sökt är rätt jobbigt" Ehh jaha? Reg.2009-03-02, jojo du har ju svarat denna fråga dag in och dag ut.. heh.
Nu när jag läser om ditt första inlägg kanske du inte var rent ut otrevlig, men lite sur kändes det som att inlägget var allt iallafall.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
hade du läst igenom länkarna som fanns i länken jag skicka ,så hade du fått det svaret som Zcenicx sa,

Fast jag läste inlägget innan länkarna kom in i bilden.. men jag sökte själv och läste 3 trådar om detta men fick ingen klart svar, utan att nån hade hört att det hade funkat, nån hade provat med det inte funka, dvs olika saker.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

Att alla stör sig på när man är reggad anser jag totalt ointresant , Kan man söka sig fram så spelar det som ingen roll hur länge man suttit i ett forum , jag kanske både har kompisar som sitter på forumet samt har kunskapen , samt sitter på andra forum , Ja då spelar det ingen roll om jag suttit här sen 2000-01-01 eller om jag reggade in mig idag.

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Medlem

Det hade gått fortare för dig att svara på hans fråga direkt istället för att starta en (otrevlig) diskussion om hans sökkunskaper. Du framställer dig bara som en surgubbe...

Visa signatur

3D grafiker
Arbetsdator: HP workstation
Hemdator: Core i7 3930k @ 4,5GHz, 32GB DDR3, 2 x 120GB SSD, 2 x 1TB HD, 3 x GTX 580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbjorn
Det hade gått fortare för dig att svara på hans fråga direkt istället för att starta en (otrevlig) diskussion om hans sökkunskaper. Du framställer dig bara som en surgubbe...

exakt, tack för stödet

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Utelåst hobbymoderator
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rbjorn
Det hade gått fortare för dig att svara på hans fråga direkt istället för att starta en (otrevlig) diskussion om hans sökkunskaper. Du framställer dig bara som en surgubbe...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
exakt, tack för stödet

jag svarade ju på din hans/din fråga genom att länka till dom länkar som nu va relevanta till ditt undrande. att jag dessutom svarade att sökfunktionen finns va just för det jag skrev:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal

och jag va inte otrevlig i mitt inlägg ,du måste fatta att svara samma trådar dag ut o dag in pga att nån snubbe inte har sökt är rätt jobbigt , jag förökte i allfall göra rätt för mig

jag är inte mer sur en nån annan på detta forum

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Jo, jag blir ganska sur när trådar spårar ur och blir fullständigt meningslösa.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||